Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Vraag ivm ontwerpen custom.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nogal kritisch als het op de case aankomt en ik vind nerges iets dat voldoet aan mijn nogal zware eisen ;)
Ik zou onmiddellijk moeten grijpen naar cases van meer dan 400 euro en dat zie ik niet echt zitten.

De case moet nogal groot zijn aangezien er 2 aparte watercircuits inkomen met eigen rad etc... _/-\o_

Ik zou dus graag wel is een poging ondernemen om mezelf een custom case te maken.
Nu, kent iemand soms de naam van een handig programma om de case in 3D te ontwerpen met de afmetingen erbij etc. Kwestie dat ik is kan kijken voor alle verhoudingen enz.

Eventueel nog wat handige tips? Aangezien ik hier toch reeds een aantal topics volg bij het bouwen van custom cases. Heb al een aantal artikeltjes gevonden met 'the force' (google voor de leken ;)) maar ik hecht meer belang aan zaken die ik 'direct' hoor van ervaren casebuilders :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2003 21:54 ]

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
mjah, Als je echt serieus wat bouwtekeningen wilt maken dan is autoCAD zeer geschikt maar deze is helaas niet gratis. Misschien dat daar een demo oid van is ?

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:22
Misschien kun je via school autoCAD kopen (ik wel :P). Dan wordt het gesubsideert ofzo en ist heel goedkoop.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Autodesk Inventor, een 3d solid modeller. Daarmee BOUW je echt je kast, in 3d dus. Een stapje verder dan autocad. En zeker niet gratis nee.

Eventuele andere solid modelers zijn Pro Engineer en Solid Works.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 09:24
Als het goed is is er een trial van AutoCAD te downen van hun site. En anders zul je vast wel je eigen manieren hebben om hier aan te komen O-)

Je kan hier een CD aanvragen voor een 30-day trial; http://usa.autodesk.com/a...id=2470966&linkID=2475161

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

autodesk inventor is erg mooi, maar lastig, autocad is dan ideaal, wat laagdrempeliger, eneh autocad doet niet zo moeilijk over kopieren bij studenten onderling (logisch want autocad kost iets van 2000 euro ofzo, en studenten moeten ermee leren werken)

Verwijderd

Topicstarter
K thx :)

Nu frame enz bouwe is ni echt een probleem. Zijpanele enz is allemaal pretty basic. Nu voor een front zit ik wel met wat twijfels.

Iemand geen ideetjes waarvan ik kan uitgaan om een front te ontwerpen? Gewoon een stijve alu plaat is nu niet echt mooi te noeme :)

Verwijderd

[img]ftp://themole.balpol.tudelft.nl/Case.jpg[/img]

Hmm, dat werkt dus niet, maar hier heb ik een voorbeeld je voor je
ftp://themole.balpol.tudelft.nl/Case.jpg

Gemaakt in solidworks

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 13:42 ]

Verwijderd

VET hoor, keep it going :D

Verwijderd

Topicstarter
idd vink ook wel vet :)
NJ

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hmm........als je even serched dan zou je erachte rkunnen komen dat er hier op GoT een gozer is die eerst 2 weken heeft genomen om AutoCAD onder de knie te krijgen en daarna een eigen CASE ermee heeft ontworpen ;)

Ik weet alleen niet meer wie dat was :/ Het was in ieder geval een PlexiCase zeg maar :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

I've got tha bomb op het gebied van 3D design / ontwerpen m.b.v. de pc
Proggie genaamd "I-DEAS" van voorheen "SDRC" en nu "EDS" --> http://www.eds.com

Ik gebruikte het programma om mijn baybus erin te ontwerpen: Afbeeldingslocatie: http://xaza.dyndns.org/pics/Casemod/baybus.jpg

Als je eventueel meer informatie wilt hebben over I-DEAS, kijk op de website van EDS of vraag mij er ff na.

Verder zijn Solid Edge en Solid Works ook zeer geschikte programma's

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 18:13 ]

Pagina: 1