Toon posts:

[XP] Nieuwe computer oude computer *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Als ik iets haat is het mijn computer opnieuw installeren.
Nu heb ik een oude computer (p3) met een 4x agp bus
Daarnaast een nieuwe computer (p4) met een 8x agp bus (asus p4p800 delux)

Nu heb ik mijn hd van mijn oude computer met de windows installatie in de nieuwe computer gestopt en inderdaad het werkt niet
Hij hangt op agp440.sys

Hoe kan ik dit wel doen. Sysprep werkt niet aangezien dat alleen werkt als je dezelfde hw gaat gebruiken.

Dus wat nu?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dit gaat nooit werken. Wat wel kan is je systeeminstellingen overzetten als je XP gebruikt.
Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 21:11:
waarom gaat het niet werken, is er niet zoiets dat je een image maakt waarbij die je hw niet mee neemt in die image dus als je opnieuw opstart op de nieuwe computer dat tie dan gaat zoeken naar de nieuwe hw en die installeerd?
Nee, dat bestaat niet.

[ Voor 66% gewijzigd door Guardian Angel op 09-07-2003 21:13 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
waarom gaat het niet werken, is er niet zoiets dat je een image maakt waarbij die je hw niet mee neemt in die image dus als je opnieuw opstart op de nieuwe computer dat tie dan gaat zoeken naar de nieuwe hw en die installeerd?

Verwijderd

dus wat nu ? windows opnieuw installeren :P daar kom je niet onderuit :) Als je er niks voor wilt doen dan tja.... :X

Dit komt door je mobo drivers/agp denk ik voornamelijk.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2003 21:13 ]

Verwijderd

Niet dat ik weet in ieder geval. Maar alle drivers in zo'n Windows installatie kloppen al niet als je die HD zomaar overzet. Je zou je Windows dus van te voren moeten configureren voor je nieuwe bak en dat terwijl je andere hardware hebt. Volgens mij gaat dat niet.

Verwijderd

Dit gaat je idd nooit lukken.
Je zit met drivers voor je chipset/northbridge/southbridge/ide.
en ja ik weet dat sommige bij elkaar horen

Maar je systeem is daar te afhankelijk van, om zomaar op te kunnen starten vanuit een andere machine, en dus met andere drivers.

Je zou alle drivers weg kunnen gooien aloverens te beginnen, maar dan nog zal je ws. nooit een stabiel werkend systeem krijgen :)

Als je een hekel hebt aan herinstalleren: zie het als een fresh-install :*)

Verwijderd

Topicstarter
als je een nieuwe installatie uitvoert haalt tie ook alle standaart drivers van de cd af dus in theorie zou dat nu ook moeten kunnen lijkt me?

Verwijderd

ja, maar de tijd, moeite, en gezeik die dat jou oplevert weegt niet op tegen een verse installatie, en je bent sowieso stom als je dat doet.
De wetenschap dat je pc stabiel loopt heb je dan bijna zeker, als je gaat rommelen met een oude install niet. Je pc is en blijft dan nog "vervuilt" en helemaal fris is het niet.

Verwijderd

Topicstarter
okay ik ben overtuigt ik ga opnieuw installeren :(

Verwijderd

Je zou het gewoon kunnen proberen, maar ik geef het weinig kans. Er zit zoveel besturingssoftware voor de hardware in een OS. Ik denk niet dat je er bent als je alleen de drivers eruit haalt via de Windows menu's. Maar goed. Het blijft een leuk experiment natuurlijk :P. Post je bevindingen zou ik zeggen.

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:33
Als je gewoon je profile overneemt, heb je de helft al terug. Alleen zal wel ff alles weer moeten installeren.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 21:17:
Je zou het gewoon kunnen proberen, maar ik geef het weinig kans. Er zit zoveel besturingssoftware voor de hardware in een OS. Ik denk niet dat je er bent als je alleen de drivers eruit haalt via de Windows menu's. Maar goed. Het blijft een leuk experiment natuurlijk :P. Post je bevindingen zou ik zeggen.
Ik heb het wel eens werkend gekregen, door tijdgebrek en ontbreken van een cd.
Klant moeste nieuw mobo hebben en ging van 440BX naar Sis 658 ofzo, was iig een p4s bordje.

Werkte ook nog.

Beide XP. Alleen de tijd die je er mee kwijt bent :X, en ik heb wel wat geluk gehad volgens mij.
Je kan niet zomaar alle drivers weggooien in XP en dat hij dat okee vind.
Zeker omdat je niet kan rebooten, omdat hij ze dan weer teruggooid.
En als je alles weggooid en niet meteen reboot blijven ze soms nog gewoon lekker staan.

Klant kwam wel 1,5 maand later terug met z'n systeem, of het daardoor kwam... Ik weet het niet.

Fresh-install is beter ;)

• e-boy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-11-2025

e-boy

en ooit komt hier iets nuttig!

Velen zeggen hier, het werkt niet, het werkt niet.
Dan zeg ik: dan probeer je niet hard genoeg ;) :+

Heb hier onlangs een nieuwe HD gezet,
maar wel van IDE naar SCSI
dit wou dus ook eerst niet booten,
maar wou geen verse install omdat dat veel te lang duurt
met al die progjes (in geen 2 jaar een format gehad hier 8)7 )

Wat ik dus gedaan heb om het op te lossen is XP installeren op een aparte partitie,
en dan daar de registersleutels HKEY_Current_config (en onderliggende)
in een file opgeslagen.
Daarna terug geboot van de "oude" in veilige modus,
de opgeslagen sleutels hierover copieren,
en opnieuw booten.
zou zonder veel problemen moeten gaan.

Misschien moet je nog wat aanpassen aan de boot.ini ofzo,
maar verder heb ik hier niets meer moeten veranderen.
Als je toch nog problemen hebt kan je in veilige modus nog je
AGP driver er proberen uit te gooien of een nieuwe te installeren,
proberen kan nooit kwaad ;) .

Wel misschien een ghost-je maken voor de zekerheid >:)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

e-boy schreef op 09 July 2003 @ 21:30:
Velen zeggen hier, het werkt niet, het werkt niet.
Dan zeg ik: dan probeer je niet hard genoeg ;) :+

Heb hier onlangs een nieuwe HD gezet,
maar wel van IDE naar SCSI
Je hebt de vraag en de antwoorden niet goed gelezen.

Jouw 'probleem' is totaal anders. Een HD in je PC erbij of vervangen is wat anders.

ARME AOW’er

• e-boy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-11-2025

e-boy

en ooit komt hier iets nuttig!

GuardianAngel schreef op 09 July 2003 @ 21:42:
[...]

Je hebt de vraag en de antwoorden niet goed gelezen.

Jouw 'probleem' is totaal anders. Een HD in je PC erbij of vervangen is wat anders.
Inderdaad, gewoon vervangen is iets anders,
maar van IDE naar SCSI is dus degelijk wel ongeveer hatzelfde,
je vervant één van de "kritieke" onderdelen van je pc,
waardoor hij anders moet gaan communiceren met dit onderdeel.

IMHO kan dit toch hulpvol zijn.... ;)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Een controller vervangen is wel iets anders dan een compleet nieuwe PC. Eén kritiek onderdeel vervangen, of al je kritieke onderdelen vervangen verschilt wel hoor :P.

Maar zoals inmiddels duidelijk is: Dit gaat niet zonder horten of stoten. Het is wellicht mogelijk, maar het slimst is gewoon om een nieuwe installatie te doen. Op die manier weet je ook zeker dat je geen 'vervuild' OS hebt, oude drivers die blijven hangen enzo.

En zou je er de volgende keer aan kunnen denken dat je je OS in de topictitel vermeldt? In WOS werken we volgens de WOS-Policy :).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows xp

Tis achteraf nog al simpel. Stop je windows xp SP1 prof cd er in reboot, kies optie windows herstellen, 40 minuten wachten en draaien, je moet misschien wat nieuwe onboard hw installeren maar hij draait als een zonnetje,

JOEPIE

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:32

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ach het kan wel hoor :)

Op me stage zijn de klanten bij bedrijven ook altijd als de dood met dat opnieuw installeren...

Gewoon klonen die hap en via veilige modus of als je geluk hebt gewone boot drivers erin gooien.

Zoals met win98, als xp heb ik dat gedaan ging vrijwel bijna altijd wel goed....

Tweakers Discord

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-04 10:29

Nowhereman

Ygenweis

Het is ff wat werk, maar volgens mij (net gehoord) kun je gewoon al je HW drivers er uit mieteren , dan je PC uitzetten en je HDD in je nieuwe pc drukken. Als het goed is detecteerd windows dan al je HW opnieuw.

-Pwn the day-

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:04
Nowhereman schreef op 10 July 2003 @ 09:54:
Het is ff wat werk, maar volgens mij (net gehoord) kun je gewoon al je HW drivers er uit mieteren , dan je PC uitzetten en je HDD in je nieuwe pc drukken. Als het goed is detecteerd windows dan al je HW opnieuw.
Idd , duurt ff maar het werkt. Vaak zat gedaan met W98 die ging zowat over zijn nek van al die nieuwe HW.
Pagina: 1