Tweakers.NET Gebruikers Groep

Pagina: 1
Acties:

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 21:05
Enkelen van jullie hebben vast de topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/76693 al gelezen.
Als je dat nog niet gelezen hebt, lees dat dan eerst.

Nou heb ik zelf een idee voor het opzetten van een Tweakers.NET gg. En ook niet alleen een idee, maar ik wil me er zelf ook mee bezig gaan houden.

Get ready hier komt mijn idee: (heu eigenlijk cosmoOo's idee)

Ik wil een tweakers gebruikers groep creeren, mischien zelf groepen.
Nu bleek in het eerder genoemde topic ook al dat er best wel animo voor is.

Het enige wat in het idee nog ontbreekt zijn de volgende punten.

1. Wat moet zo'n gg precies doen? Uiteraard de standaard dingen als meetings & mailings enzo. Maar er is meer.

2. Wie gaan dat organiseren en hoe??
Nou ikzelf en Puckly zijn geinterreseerd. Maar das niet genoeg. En hoe?.. Nou aangezien ook Tweakers online is, kun ook hiervoor een web pagina in het leven roepen.

3. Waarom?
Tweaker.net is community. Er heerst een enorm gevoel van gebondenheid. een gg kan dat uitbreiden.

4. Wie gaan dat mogelijk maken??
Een oplossing is via de HCC. Ook lostaand is mogelijk. Alleen hebben we in beide gevallen de steun van Tweakers.net nodig.

Nou neem ik dit vrij serieus. Dus zou ik graag van mensen (met name Femme en zijn crew) willen horen of dit een goed idee is en/of ze daarbij willen en kunnen helpen.

Voor meer info, mail of ICQ mij!!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

ik mis een punt
5: wat voegt het toe?

[edit] Niet als kritiek BTW maar als je zo'n topic start is het wel ff handig om dat erbij te vermelden :) [edit]

de betaler vervuilt

Verwijderd

Op maandag 27 november 2000 22:22 schreef GA!S het volgende:
Waaraan bedoel je? Aan de huidige opzet van tweakers of aan de HCC?

• Lord Maximus
Op maandag 27 november 2000 22:22 schreef GA!S het volgende:
ik mis een punt

[edit] Niet als kritiek BTW maar als je zo'n topic start is het wel ff handig om dat erbij te vermelden :) [edit]
mooie vraag.

zo'n gg biedt tweakers de mogelijkheid om samen te komen bij bijeenkomsten en daar dus irl met elkaar te praten. Er kunnen Thema's behandeld worden. b.v. een OC avond.
Of een Hoe maak ik een stoere kast avond.. Ik noem maar wat. Je kunt doen wat online niet kan. Echt met hardware spelen. En dan niet in je uppie in je hobby kamer, maar met mede tweakers. Verder is zoiets altijd gezellig.

Daarbij denk ik dat er genoeg tweakers zijn die dit echt een goed idee vinden en zich hier ook daadwerkelijk bij aan zouden sluiten als het er zou komen.

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-02 20:40
Als je grof redeneert, zou je dan niet Tweakers.net als een soort on-line concurent van de HCC kunnen zien, in dat geval zou het een beetje vreemd zijn om een gg op te richten, verder doen HCC ggŽs bij de meeste mensen denk ik wel een beetje oudbollig aan... (daŽs tenminste mijn visie op HCC ggŽs )

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
De Tweakers zelfhulpgroep. :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Lord Maximus
Op maandag 27 november 2000 22:57 schreef XElDiablo het volgende:
Als je grof redeneert, zou je dan niet Tweakers.net als een soort on-line concurent van de HCC kunnen zien, in dat geval zou het een beetje vreemd zijn om een gg op te richten, verder doen HCC ggŽs bij de meeste mensen denk ik wel een beetje oudbollig aan... (daŽs tenminste mijn visie op HCC ggŽs )
Jackpot!! idd. Dat dacht ik ook.. ik kwoot dus nu ff mijn eerdere reactie in het eerder genoemde topic.
Op maandag 27 november 2000 14:45 schreef Lord Maximus het volgende:
Dat GG idee is idd niet slecht..

Alleen waarom dan een HCC gg. Een gg (gg is gewoon een afkorting en niet iets van de HCC specifiek) aangesloten bij de HCC heeft naast een aantal voordelen denk ik iets te veel nadelen.

1. Je mag idd geen commerciele activiteiten uitvoeren. Niets verkopen dus.
2. Voor dat mensen lid van de T.net gg kunnen worden MOETEN ze HCC lid word. Kost wel weer fl 80,- per jaar.
3. HCC gg's worden teveel geassocieerd met saai & oude mensen machines. Iets wat dus niet past bij het Tweakers imago.

Je kunt ook best een gg opzetten die aangesloten is bij T.net. b.v. T.net gg Limburg, T.net gg Noord-Holland etc. etc.

Dus niet een HCC gg maar een T.net gg.
T.net & HCC zijn in principe concurenten. Maar toch ook niet. de Computer Totaal (het HCC blad) is van papier.. T.net is een soort digitaal online magazine. Ze hebben dus beide hun eigen gebied.

HCC heeft gg's die ook met papier werken (lees columns in de CT en nieuwsbrieven)

Wat ik in mijn hoofd heb is dus een T.net gg
(en dus niet!! een HCC gg) die dus ook via het internet (Tweakers.net) oppereert.

• Lord Maximus
Op maandag 27 november 2000 23:01 schreef Hyp Hyper het volgende:
De Tweakers zelfhulpgroep. :)
Nee, eerder de Tweakers vergrootjekennisnogmeergroep.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Er kunnen Thema's behandeld worden. b.v. een OC avond.
Of een Hoe maak ik een stoere kast avond.. Ik noem maar wat.
of een bloemschik-avond :+

Verwijderd

Op dinsdag 28 november 2000 00:24 schreef rick_h het volgende:

[..]
"Schikt het"
"neeh"

Maar ik vind dat wel een leuk idee opzich

• Lord Maximus
Op dinsdag 28 november 2000 00:24 schreef rick_h het volgende:

[..]
lol :+ dat is een idee. kweet alleen niet of daar zoveel animo voor is :)

Verwijderd

Ik ben voor bloemschikken!! euhhhh tweaken!!! :)
Nee ik vind het een goed idee, en beginners kunnen een hoop leren (gevorderden overigens ook :))
Waar en wanneer kan ik me inschrijven?? :)

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
T.net & HCC zijn in principe concurenten. Maar toch ook niet. de Computer Totaal (het HCC blad) is van papier.. T.net is een soort digitaal online magazine. Ze hebben dus beide hun eigen gebied.

HCC heeft gg's die ook met papier werken (lees columns in de CT en nieuwsbrieven)

Wat ik in mijn hoofd heb is dus een T.net gg
(en dus niet!! een HCC gg) die dus ook via het internet (Tweakers.net) oppereert.
Je moet alleen niet uit het oog verliezen dat de HCC en ComputerTotaal los van elkaar staan. CT is van IDG en heeft door een soort sponsorcontract zich verzekerd van de titel "clubblad". Dit is net zoals het blad Motor heeft met de KNMV.

Mocht de HCC vereniging het willen dan kunnen ze CT er zo uit knikkeren.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-02 10:35

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Op dinsdag 28 november 2000 10:18 schreef Llewella het volgende:
Ik ben voor bloemschikken!! euhhhh tweaken!!! :)
Nee ik vind het een goed idee, en beginners kunnen een hoop leren (gevorderden overigens ook :))
Waar en wanneer kan ik me inschrijven?? :)
Als jij lessen gaat geven : Hoe schilder ik mn kast, dan kom ik zeker langs!
Het lijkt mij eig. best een leuk idee.
Gezellie samen in huiselijke kring pjoeters OCen enzo ;)
Go fot it (IT?)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Op zich wel een leuk idee, alleen de uitwerking lijkt me behoorlijk lastig. Als je echt een soort 'real life community' wilt opzetten met meetings en alles erop en eraan, ben je behoorlijk wat tijd kwijt aan de organisatie.

Ik weet niet of iemand zich daar vrijwillig voor wil inzetten, maar misschien kan er op de één of andere manier geld geworven worden. Collecte bij de uitgang van de meetings :)?

• Lord Maximus
Op dinsdag 28 november 2000 12:30 schreef Mark Timmer het volgende:
Op zich wel een leuk idee, alleen de uitwerking lijkt me behoorlijk lastig. Als je echt een soort 'real life community' wilt opzetten met meetings en alles erop en eraan, ben je behoorlijk wat tijd kwijt aan de organisatie.

Ik weet niet of iemand zich daar vrijwillig voor wil inzetten, maar misschien kan er op de één of andere manier geld geworven worden. Collecte bij de uitgang van de meetings :)?
Het is een tijdrovende bezigheid idd. Maar als je zoiets begint moet je klein beginnen.

Wat geldt werven betreft. Tsja, dat wordt lastiger. Er zullen daarvoor een aantal sponsors gezocht moeten worden. Nu is tweakers.net vrij groot. Er zijn genoeg bedrijven die dat inmiddels door hebben. Wat dat betreft zou sponsoring niet een gigantisch probleem hoeven te worden.
Pagina: 1