Toon posts:

[win xp] 2e keer activeren, foute installatie id.

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vorige week een nieuwe pc met windows xp prof. erop (geactiveerd + geregistreerd.
Alles liep perfect tot gisteren, windows crashte plotseling op "ntoskrnl.exe"
Ik denk, ff opnieuw opstarten in veilige modus, maar neej, hij crashte telkens net na de windows xp boot screen.
Ook de laatst juiste configuratie terugzetten hielp niks.
Ik heb elke opstart modus geprobeerd ( ook booten van de win xp cd-rom ) maar weer bleef hij hangen net na de boot screen. :|
Zelfs de sneltoetsen die je te zien krijgt tijdens het opstarten (van het moederbord en de bios) werkte niet.

Gelukkig had ik al partities gemaakt en kon ik makkelijk XP opnieuw installeren.
Dus ff formatteren, installeren en het was weer ok. Pc starte perfect op en alles ging goed.

Maar....nu moest ik weer opnieuw windows activeren.
Dus ik het product key invoeren, hmmm...krijg ik de meilding dat de key te vaak is gebruikt (pas 1 keer).
Nouja dit had ik wel vaker gezien, dus dan maar via de telefoon.

Gratis nummer gebeld en toen moest ik de installatie-id invoeren, juiste nummer ingevoerd...Zegt die vrouw op dat bandje dat ze het niet kan verifieren 8)7 en dat ik werd doorverbonden met een medewerker...maar na 2 seconden ofzo krijg ik een engelse mannen stem die zegt dat er een storing ofzoiets is :|
daarna hoor ik heel even ruis...en dan word de verbinding verbroken.

Daarna nog een paar keer proberen, zelfde probleem :'(

Wie wat hier aan de hand is en wat ik nu moet doen ???

Ik heb een volledig LEGALE versie van windows xp prof.

mijn systeem:

Asus A7N8X Deluxe
AMD Athlon xp 2500+
512 mb ram
Radeon 9600 pro

Verwijderd

Volgens mij is er echt maar 1 (legaal) antwoord: blijven bellen met Microsoft. :+

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Oplossing 1: Die mag ik hier niet posten. Maar google groups doet wonderen om een corporate key te vinden, die je niet hoeft te registreren bij M$.
Het bedrijf waar Steve Ballmer CEO is heet Microsoft en kort je af met MS. Termen als M$ en Mickeysoft zijn enkel kinderachtige verbasteringen en voegen niets toe. Dus ajb niet doen. Ditzelfde geldt ook voor Linsux etc. Een gefundeerde discussie over pro en cons mag natuurlijk, maar dit is enkel flamen.

Oplossing 2: Zoek een ander nummer van microsoft.
tip hier:
http://www.microsoft.com/...orpinfo/general/route.asp
Oplossing 2a: probeer het eerste nummer opnieuw. (je hebt tenslotte 30 dagen de tijd om te activeren)
Oplossing 3: Laat je leverancier het maar uitzoeken. (hij doet het niet, ik wil een andere)
in de tussentijd:
Oplossing 4: Dit is geen antwoord op de vraag van de TS :/

Het klinkt me dat de sleutel verificatie dienst een probleem heeft op dit moment.

[ Voor 91% gewijzigd door Han op 10-07-2003 12:45 . Reden: policy ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:14
Heb ik ook weleens gehad. WXP geïnstalleerd, activeren lukt niet, naja, dan maar bellen.
Ik: "WIndows XP wil niet activeren"
man: "Ja, dat kan kloppen, de activatieserver licht eruit"
Ik: "Dus ik kan nu Windows XP niet activeren?"
Man: "Hmm, geef je licentiecode maar, moet toch wel lukken"
Ik: 8)7 lees code op.
Man: "Sorry, dit is geen geldige Windows XP licentie"
Man: "Heel vreemd"
Ik: "Staat toch echt op het stikkertje"
Man: "Tja, het kan nooit een Microsoft stikkertje zijn"
Ik: "Er staan toch echt die hologrammen allemaal op hoor."
Man: "Oh, wat staat er dan allemaal op?"
Ik al die hologrammen voorlezen
Man: "Hmm, vaag, lijkt toch wel een legale stikker.
Man: "Owja, w8 even, natuurlijk kan die code niet gevalideerd worden, activatieserver licht eruit" 8)7.
Naja, de volgende dag deed hij het wel gewoon.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Nu word ik echt ziek van dat activeren :r :(

Ik heb nu al 5 medewerkers aan de lijn gehad en de hele tijd moest ik op product code wijziggen drukken en dan bijwerken zodat ik een nieuwe installatie-id had, maar de hele tijd krijg ik dezelfde melding dat ze het niet kunnen verifieren :'(

Ook het grootste deel van mijn programma's werken niet en geven allemaal rare foutmelding wat ze nooit eerder deden:

GTA vice city: "cannot find enough video memory"
Kazaa lite: "usage: kpp.exe <file name> [command line]"

en zo nog veel meer.

En wat zie ik nu ook weer, de letters voor mijn partities zijn gewijzigd.

Ik had eerst bijvoorbeeld Games op G: Programma's op P: Joost op J: enz...
Nu staat het zo: Programma's op D: Games op E: Joost op J: enz...:O

Nu snap ik echt niet meer wat er allemaal aan de hand is, ik ga morgen op vakantie en blijf ruim 2 weken weg. Zal het daarna nog maar weer proberen en dan hopen dat het WEL lukt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2003 15:32 . Reden: Typ foutjes ]

Verwijderd

Je zou haast zeggen, veeg je machine schoon, alle partities weg, installeer XP en ga dan activeren bij MS.

Je krijgt nu zulke wazige meldingen...

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-05 16:22

samo

yo/wassup

Dat van die partitienamen kan kloppen.
Dat is namelijk een instelling in windows en dat zal je even opnieuw moeten instellen na een installatie...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 09 juli 2003 @ 15:31:
Nu word ik echt ziek van dat activeren :r :(

Nu snap ik echt niet meer wat er allemaal aan de hand is, ik ga morgen op vakantie en blijf ruim 2 weken weg. Zal het daarna nog maar weer proberen en dan hopen dat het WEL lukt.
...en als support krijg je mensen die een script oplezen.

Bedenk dat je na 30 dagen XP niet meer zo graag wil opstarten. (ik vindt het belachelijk, je hebt het betaald, en toch ontzeggen ze je het produkt, ik ben daarom niet tegen "illegale" oplossingen als je al betaald hebt, maar sommige mods hier hebben aandelen windows, maar affijn, ik raak erg offtopic)
En wat zie ik nu ook weer, de letters voor mijn partities zijn gewijzigd.
Daarom even wat meer ontopic:

De drive letters kun je alter e.v.t in de "storage manager" (denk control panel, administrative tools , computer management storage, disk management , met andere muis klikken op partitie, maar ik hebnu windiows 2000 voor mijn neus, niet xp)

Enne, momania, (over je edit van oplossing 4) gebruik xxxx ipv xp wat je nu hebt is niet de vraag maar wel een oplossing. soms moet je buiten het referentie kader van de vragensteller gaan staan om een oplossing te vinden. b.v. Als iemand vraagt hoe je Microsoft word moet opstarten onder een linux kun je beter zeggen dat je open office kunt gebruiken dan hem uitleggen dat je dan wine moet installeren en daarbij MSOF kunt gebruiken.

Hoe dan ook, het ander benoemen van MS of Microsoft is een troll. En zou je de volgende keer zo vriendelijk willen zijn om een modbreak te laten staat en deze niet weg te editten? Het was namelijk de laatste waarschuwing m.b.t. het gebruik van M$ ;)
Het bedrijf waar Steve Ballmer CEO is heet Microsoft en kort je af met MS. Termen als M$ en Mickeysoft zijn enkel kinderachtige verbasteringen en voegen niets toe. Dus ajb niet doen. Ditzelfde geldt ook voor Linsux etc. Een gefundeerde discussie over pro en cons mag natuurlijk, maar dit is enkel flamen.

[ Voor 56% gewijzigd door Han op 10-07-2003 10:48 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1