[MSN] & iptables.

Pagina: 1
Acties:

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-04 16:08

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Topicstarter
Ja ik weet het er zijn tientallen topic's over dit onderwerp,
toch wil ik het nog even aanhalen.

Vooral omdat msn 6 nu "uit" is. Zijn er mensen waarbij het lukt om die gadget dingen van msn zoals : filetransfer/spellen/webcam/voice | te gebruiken? bij voorkeur natuurlijk zonder een ander lelijk programma zoals reaim of dat Upnp ding.
Ik wil men bak natuurlijk niet open zetten voor de rest van de wereld.
Het gaat dus wel om een linux bak met een 2.4.x kernel met iptables.
En nog iets : waarom doet microsoft hiero zelf nix aan? Als microsoft het zou veranderen hoeft de rest van de wereld niet meer aan microsoft aan te passen, lijkt me toch logisch of denk ik nou krom??? :+
nja het gaat er om dat het probleem maar eens de wereld uit geholpen moet worden. :Z

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-04 17:54

Godjira

To infinity and beyond!

Ik denk niet dat dit een probleem van Microsoft zelf is, maar van IP tables. IP tabels zet gewoon niet de poorten open die MSN Messenger nodig heeft om die onderdelen die jij noemt te gebruiken. Chatten op zich werkt gewoon met IP tables. Volgens mij moet je gewoon zorgen dat je IP tables die poorten open zet wanneer je MSN Messenger start. Of denk ik nu verkeerd (ben niet de grootste Linux expert, vandaar).

Maar het probleem ligt imo niet bij Microsoft.

Profile

Verwijderd

screamteam schreef op 08 juli 2003 @ 19:53:
bij voorkeur natuurlijk zonder een ander lelijk programma zoals reaim of dat Upnp ding.
Ik wil men bak natuurlijk niet open zetten voor de rest van de wereld.
Mjah, en geen proxy achtige oplossingen willen gebruiken en geen poorten willen openzetten. Ik zou zeggen zoek dan maar niet verder, want de oplossing is er dan gewoon niet.

Het protocol gebruikt in MSN maakt intensief gebruik van dynamische poorten en grote ranges moeten openstaan om alle opties van MSN te laten werken. Zolang Microsoft niks aan het protocol verandert blijft dit zo.

Tenzij microsoft volledige specificaties vrijgeeft, zodat er een iptables module gemaakt kan worden zoals er voor ftp is. Maar die kans acht ik niet erg groot.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2003 20:06 ]

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:39
Godjira schreef op 08 July 2003 @ 20:00:
Maar het probleem ligt imo niet bij Microsoft.
Jawel, want ICQ werkt zonder problemen, als je maar de juiste ranges forward.
Dan kun je zelfs met -tig ICQ clients achter één NAT bak zitten.

Vergeet dat maar bij MSN (qua file- en voice services).
Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 20:05:
[...]

Tenzij microsoft volledige specificaties vrijgeeft, zodat er een iptables module gemaakt kan worden zoals er voor ftp is. Maar die kans acht ik niet erg groot.
Asje, het MSN protocol. http://www.hypothetic.org/docs/msn/index.php

[ Voor 33% gewijzigd door Arnout op 08-07-2003 20:09 ]

• Oet

Oet

Topicstarter
ja en nee, in de versies 4.7 en daaronder gebruikte mircrosoft nog een raar iets in hun proggie waardoor je zelfs met portforwarding niet kon versturen (van bestanden). Sinds 5.0 schijnt dat opgelost te zijn, maar nu moet je dus porten doorforwarden naar de betreffende client pc als je een bestand wil versturen. Moeilijk dus, zeker voor de gemiddelde eidgebruiker. Imo, als microsoft hun idee 8r het verzenden en ontvangen van bestanden nou eens enigsinds verbouwd kunnen ze er vast wel voor zorgen dat het programma werkt ook al zit je 8r NAT. Maar daar gaat deze topic nou ook weer niet over, het punt is dat er een oplossing moet zijn/komen voor mensen die 8r NAT zitten (iptables) en bestanden willen sturen zonder dat diegene die verantwoordelijk is voor die NAT-box rare dingen moet gaan uithalen/installeren. (bv reaim of dat gekke Upnp ding) Gewoon wat regeltjes of een module die je lekker kunt insmodden, paar regeltjes erbij en klaar.
Dat is mijn vraag: komt dat ooit? of is het er al?

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature

Verwijderd

Ja, leuk maar dat is dus een ge-reverse-engineerde specificatie. Dat kan best ok werken, todat MS weer de specificaties omgooit, wat ze dus al meerdere malen hebben gedaan.

• Reda
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-05 22:40

Reda

HA DO KEN

Gewoon wat regeltjes of een module die je lekker kunt insmodden, paar regeltjes erbij en klaar.
Dat is mijn vraag: komt dat ooit? of is het er al?
was het maar zo.. Ik wacht daar ook al lang op.
Uiteindelijk zal het daar wel naartoe gaan maar ik denk niet dat je daar nu op zo'n korte termijn baat bij zal hebben.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hmm........zoiets vroeg ik me af met NetMeeting alleen :)

Situatie :

Ik heb een getweakte Alcatel en mijn PC heeft zeg maar de DMZ zone toegewezen gekregen, heb ik gedaan via TelNet ;)

Echter Netmeeting werkt zo raar dat alleen degene waarmee ik praat mij kan horen en zien ik hem niet!! :( Terwijl bijvoorbeeld dingen als Roger Wilco enz....... wel werken :)

HELP welkom :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Oet

Oet

Topicstarter
ik denk dat je dan nog even wat meer info moet geven

• Oet

Oet

Topicstarter
hmmm zijn er dan geen oplossingen of hoe zit het nou..... kom op

(subtiel schopje ook jah)

Verwijderd

Alles leuk en aardig, maar wat heb je zelf al geprobeerd of gedaan? We zijn hier geen helpdesk.

Zoals ik al eerder zei sluit je alle bestaande (deels) werkende oplossingen al uit, dus verwacht niet ineens een wondermiddel uit het niets. Dat is er namelijk (nog) niet. Niemand houdt je tegen om aan een iptables module te beginnen.

Oh en er is tegenwoordig een netmeeting module voor iptables. Is daarmee niet het spraak gedeelte van MSN aan de praat te krijgen, want daar wordt gewoon netmeeting voor op de achtergrond gebruikt.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2003 20:50 ]

Pagina: 1