There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan
Maar het probleem ligt imo niet bij Microsoft.
Verwijderd
Mjah, en geen proxy achtige oplossingen willen gebruiken en geen poorten willen openzetten. Ik zou zeggen zoek dan maar niet verder, want de oplossing is er dan gewoon niet.screamteam schreef op 08 juli 2003 @ 19:53:
bij voorkeur natuurlijk zonder een ander lelijk programma zoals reaim of dat Upnp ding.
Ik wil men bak natuurlijk niet open zetten voor de rest van de wereld.
Het protocol gebruikt in MSN maakt intensief gebruik van dynamische poorten en grote ranges moeten openstaan om alle opties van MSN te laten werken. Zolang Microsoft niks aan het protocol verandert blijft dit zo.
Tenzij microsoft volledige specificaties vrijgeeft, zodat er een iptables module gemaakt kan worden zoals er voor ftp is. Maar die kans acht ik niet erg groot.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2003 20:06 ]
Jawel, want ICQ werkt zonder problemen, als je maar de juiste ranges forward.Godjira schreef op 08 July 2003 @ 20:00:
Maar het probleem ligt imo niet bij Microsoft.
Dan kun je zelfs met -tig ICQ clients achter één NAT bak zitten.
Vergeet dat maar bij MSN (qua file- en voice services).
Asje, het MSN protocol. http://www.hypothetic.org/docs/msn/index.phpVerwijderd schreef op 08 July 2003 @ 20:05:
[...]
Tenzij microsoft volledige specificaties vrijgeeft, zodat er een iptables module gemaakt kan worden zoals er voor ftp is. Maar die kans acht ik niet erg groot.
[ Voor 33% gewijzigd door Arnout op 08-07-2003 20:09 ]
Dat is mijn vraag: komt dat ooit? of is het er al?
There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
Verwijderd
Ja, leuk maar dat is dus een ge-reverse-engineerde specificatie. Dat kan best ok werken, todat MS weer de specificaties omgooit, wat ze dus al meerdere malen hebben gedaan.MetHod schreef op 08 July 2003 @ 20:07:
[Asje, het MSN protocol. http://www.hypothetic.org/docs/msn/index.php
was het maar zo.. Ik wacht daar ook al lang op.Gewoon wat regeltjes of een module die je lekker kunt insmodden, paar regeltjes erbij en klaar.
Dat is mijn vraag: komt dat ooit? of is het er al?
Uiteindelijk zal het daar wel naartoe gaan maar ik denk niet dat je daar nu op zo'n korte termijn baat bij zal hebben.
Situatie :
Ik heb een getweakte Alcatel en mijn PC heeft zeg maar de DMZ zone toegewezen gekregen, heb ik gedaan via TelNet
Echter Netmeeting werkt zo raar dat alleen degene waarmee ik praat mij kan horen en zien ik hem niet!!
HELP welkom
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
(subtiel schopje ook jah)
Verwijderd
Zoals ik al eerder zei sluit je alle bestaande (deels) werkende oplossingen al uit, dus verwacht niet ineens een wondermiddel uit het niets. Dat is er namelijk (nog) niet. Niemand houdt je tegen om aan een iptables module te beginnen.
Oh en er is tegenwoordig een netmeeting module voor iptables. Is daarmee niet het spraak gedeelte van MSN aan de praat te krijgen, want daar wordt gewoon netmeeting voor op de achtergrond gebruikt.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2003 20:50 ]