Welke DVD-burner

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008

• _zer0_
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 21:58
First of all... ik heb de (sub-)FAQ gelezen. O-)

Ik kom er niet meer uit... ben op zoek naar een DVD-burner maar welke kiezen ?

Criteria:
- moet dvd+ en dvd- ondersteunen.
- moet dvd+/-r op minstens 4x kunnen branden
- moet goed ondersteund worden door de fabrikant
- ...
- moet betaalbaar zijn ;)

Ik heb volgende op m'n lijstje staan:

- Nec ND-1300A
Lees veel goede dingen over deze drive.
2 MB buffer - 4x dvd+/-r - 2,4x dvd+rw - 2x dvd-rw

- Pioneer DVR-106 / DVR-A06 (is zelfde volgens mij)
Eerste drive van Pioneer met +/- ondersteuning
2 MB buffer - 4x dvd+/-r - 2,4x dvd+rw - 2x dvd-rw

- Sony DRU500A
De welbekende eerste drive met dvd+/-r ondersteuning
Is deze met de laatste firmware 4x dvd+r ???
8 MB buffer - 2,4x dvd+r 4x dvd-r - 2,4x dvd+rw - 2x dvd-rw

- Sony DRU510A
De opvolger van bovenstaande met volgens mij bijna dezelfde eigenschappen.
De prijs van deze burner vind ik wat hoog.
8 MB buffer - 4x dvd+/-r - 4x dvd+rw - 2x dvd-rw

- Sony DWU10A
Schijnt de OEM-versie van de DRU500A te zijn maar lees er tegenstrijdige
verhalen over, is ie 4x dvd+/-r ??? - Buffer 8 MB ???
Ondersteuning vanuit Sony zou te wensen over laten.

- Sony DWU12A
Schijnt de OEM-versie van de DRU510A te zijn maar over deze burner is
helemaal weinig info te vinden. 4x dvd+/-r ??? - Buffer 8 MB ???

Op dit moment heb ik een lichte voorkeur voor de Pioneer,
al staat de Nec er niet ver achter.
De OEM Sony's zijn wellicht ook interessant gezien de prijs,
helaas is er maar weinig info over deze drives.
Iemand die hier iets zinnigs over kan vertellen ???

[ Voor 2% gewijzigd door _zer0_ op 08-07-2003 22:05 . Reden: typo ]

• Deaddust
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik raad je aan een Nec te kopen is denk ik op het moment 1 van de meest verkochten branders en verder kwa prestatie erg goed.

Probleem vaak van de sony is dat hij gewoon te duur is en verder niet echt veel beter presteerd dan zijn concurenten.

Het vervelende is alleen dat Pioneer ook een erg goeie brander is maar ik zelf ervaring heb met de 1300 van NEC en het gewoon een erg goed apparaat vind

Een expert is iemand die steeds meer weet over steeds minder, totdat hij alles weet over niks..

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:38

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik raad je aan om de Sony510 te kopen. Beste DVD+- brander die er is. Lekker snel, veel buffers, en kan gewone cd's ook nog eens snel fikken. Als je een DVD met 4-speed fikt is dat 5.5MB/sec. Die 2MB buffer van NEC is dan niks. Over de NEC hoor ik veel klachten, dat ie bepaalde DVD schijfies niet wil fikken. Een collega had er eentje en heeft hem ongeruild voor een Sony. Hij is nu een blije DVD fikkert. ;)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Tja.. ik heb de meeste van de bovenstaande branders in mijn handen gehad.

De Sony's vallen voor mij direct af. Teveel gelazer mee. Een van de DRU500's gaat nu al voor de tweede keer defect retour naar leverancier. Nuh.. ik zou de NEC 1300 nemen. Die ziet er bovendien ook strak uit en brand als een terelier (volgens mijn collega).

De Pioneer is nieuw en heb ik nog niet gezien/getest.

Succes met de aankoop van je brander..

Verwijderd

Microkid schreef op 08 July 2003 @ 18:44:
Ik raad je aan om de Sony510 te kopen. Beste DVD+- brander die er is. Lekker snel, veel buffers, en kan gewone cd's ook nog eens snel fikken. Als je een DVD met 4-speed fikt is dat 5.5MB/sec. Die 2MB buffer van NEC is dan niks. Over de NEC hoor ik veel klachten, dat ie bepaalde DVD schijfies niet wil fikken. Een collega had er eentje en heeft hem ongeruild voor een Sony. Hij is nu een blije DVD fikkert. ;)
In de oude firmware van de NEC "ontbraken" inderdaad wat media-codes, terwijl er een hoop nutteloze codes wel instonden. Met de nieuwe firmware wordt dus wel veel media ondersteund.

Ik heb vorig weekend de NEC ND1300A (was toen 3 dagen oud ong.) van een vriend van me geleend. Die NEC zit in een firewire/USB2-case. Even een backupje van mijn laptop gemaakt via de firewire-poort. Wat een ideaal ding zeg! Ik ga na de vakantie mijn budget eens opmaken.... kijken of het past. Ik ben tot nu toe altijd heel erg tevreden geweest over mijn Yamaha cdrw (ook firewire), maar nu wil ik toch echt zo'n NEC bij hebben.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:25
De eerste verhalen over de pioneer DVR-A06 zijn erg goed. Sinds vorige week een paar verkocht en tot zover heeft niemand problemen met z'n media.........

• Jazzmasterpol
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-09-2025
NEC all the way. Met aangepaste firmware, elders op dit forum te vinden, brandt hij bijna alles. Ik heb hem sinds een week en ben er zeer tevreden van. Is ook nog +/- 100 euro goedkoper dan de sony's.

Make Memories

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik zou niks kopen en wachten op 1 standaard maar dat is mijn mening he ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Brakius
  • Laatst online: 20-03 13:22
Waarom wachten tot 1 standaard, dan blijf je volgensmij wachten. De Poiner 106 moet een goed brandertje zijn; hij brand zonder problemen de dvd's van Princo (welke lekker goedkoop zijn). De Nec 1300 moet je eerst flashen voordat hij diverse merken dvd's goed kunt branden.

Maar misschien nog een optie: een Poineer 105 dvd-brander. Tegenwoordig al voor een prijs van rond 150 euro (zie www.funprice.nl). Lekker goedkoop! En wat heb je als voordeel dat je zowel + als - kunt branden? DVD-R zijn nog steeds qua prijs het goedkoopst.

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-03 10:55
De pioneer brand toch alleen maar -r(w)? (Pioneer 105)

Maar goed, is dit een goede fikker? Voor deze prijs wil ik er ook wel 1 hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door mcb1 op 08-07-2003 19:29 ]

mcb1

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik zou wachten. niet op 1 standaard, maar tot de nieuwe LiteOn DVD 4x brander geintroduceerd wordt. Daar wacht ik iig op. Ten eerste zal het de andere prijzen doen dalen, ten tweede LiteOn werkt nou eenmaal prima voor een prima prijs.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik heb de NEC 1300 en ben er zeer tevreden over. Er mislukt nooit wat en brand alles op 2 of 4X!! :)

• stylezzz
athlonkmf schreef op 08 juli 2003 @ 19:32:
Ik zou wachten. niet op 1 standaard, maar tot de nieuwe LiteOn DVD 4x brander geintroduceerd wordt. Daar wacht ik iig op. Ten eerste zal het de andere prijzen doen dalen, ten tweede LiteOn werkt nou eenmaal prima voor een prima prijs.
Kan wel eens tegenvallen. NEC heeft al een aardige keldering van DVD brander prijzen tot gevolg gehad. Ik kan me herinneren dat lite-on destijds ook een dual-burner zou gaan introduceren voor een 250 dollar/euro rond deze tijd. NEC en pioneer zitten ook in die prijsklasse......

• Brakius
  • Laatst online: 20-03 13:22
mcb1 schreef op 08 July 2003 @ 19:29:
De pioneer brand toch alleen maar -r(w)? (Pioneer 105)

Maar goed, is dit een goede fikker? Voor deze prijs wil ik er ook wel 1 hebben.
Klopt, Pioneer 105 kan alleen DVD-R(W) branden. Maar hij brand qua media alles.

• _zer0_
Microkid schreef op 08 July 2003 @ 18:44:
Ok, dat is ook wel 1 van m'n puntjes, is die 2 MB die de meeste burners hebben wel voldoende ?
Hoe zit het trouwens met Burnproof met dvd-burners, werkt dat ook gewoon ?
Het grote nadeel van de Sony vind ik nog altijd de prijs...

[ Voor 2% gewijzigd door _zer0_ op 08-07-2003 19:44 . Reden: typo ]

• _zer0_
Alvast allen bedankt voor de reakties ! :)

Op m'n eerste berichtje staan trouwens linkjes naar de betreffende site van de fabrikant.
Effe de huidige prijzen erbij:

Nec ND-1300A: € 219
Pioneer DVR-106: € 217
Sony DRU500A: € 319
Sony DRU510A: € 337
Sony DWU10A: € 222

De enigste Sony die binnen m'n budget zou passen zou de laatste zijn,
denk niet dat die het gaat worden.
Ik heb ook nog even gedacht aan de Nec ND-1100A omdat die wellicht om te flashen+solderen is naar een ND1300A en omdat je die al voor € 152 hebt.

Voorlopig ga ik nog voor de Pioneer.

[ Voor 10% gewijzigd door _zer0_ op 08-07-2003 20:00 . Reden: toevoeging ]

• The Conman
  • Laatst online: 15-02 23:58
Ik heb gisteren een NEC1300A gekocht, zat al gelijk de nieuwe firmware versie 1.05 op, support nashua dvd+r van 2.4 speed, heb er nu al 20 mee gebrand en werken allemaal prima!

Als je kan wachten komt eind july/begin augustus die +/- van Lite-On uit, die heeft dan een Sony loopwerk...

ikben nu erg tevreden met mijn 1300A

• stylezzz
The Conman schreef op 08 July 2003 @ 20:11:
Als je kan wachten komt eind july/begin augustus die +/- van Lite-On uit, die heeft dan een Sony loopwerk...
Heb je hier meer links en/of info over?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:52

tweakerbee

dus..?

Waarom wil je perse alle standaarden kunnen branden. De NEC1100 is namelijk gewoon een hele goede koop. Niet duur, dan hou je lekker wat geld over voor media of voor andere hardware. :)

You can't have everything. Where would you put it?

• _zer0_
Omdat ik toch regelmatig verhalen hoor dat sommige dvd-spelers een bepaald formaat niet trekt. Een collega heeft met elke dvd-r problemen in z'n pc, terwijl juist dvd+r's het niet in z'n huiskamer dvd-speler doen.

• stylezzz
Daarom. Liever een paar centen meer uitgeven en je helemaal geen zorgen hoeven maken of dat je nu en in de toekomst gewoon de schijfjes kan aflezen.......

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-03 12:48

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik ben sinds eind april de gelukkige eigenaar van een Sony DRU-500AX :) Brandt perfect hier :D

He who controls the Spice, controls the Universe.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Buffer is altijd nog te verhelpen met de Ultrabuffer van Nero. Ik bedoel heb de 8MB van mijn DRU500A en ook nog eens 768MB ultrabuffer van Nero, gaat weinig mis :D

Verwijderd

Yup TerW_Dan, Nero ultrabuffer limiet opheffen/ophogen

Mijn portomonee zou voor de Nec gaan, de Pioneer doet mij denken aan een paar (CDRW) drives die ik heb gehad met problemen en de Sony is gewoon te duur imo.
Maar consumentenkeuzes zijn nu eenmaal persoonlijk en door allerlei vage redeneringen omgeven...

• The Conman
dominator schreef op 08 July 2003 @ 20:12:
[...]

Heb je hier meer links en/of info over?
Lite-On to launch an 8x dual format DVD writer in Q4

BadReligionPR used our news submit to tell us that Lite-On plans to release an 8x dual format DVD writer in the fourth quarter this year. The 8x burners will use Mediatek DSPs and Sanyo PUHs just like the (hopefully) soon to be released 4x model, the LDW-401S. The latter will be Lite-On's first "own" DVD writer since the LDW-400D available now is based on Sony's DVD±R/RW writer.

Lite-On IT expects to start shipping 4x half-height DVD+RW drives in July and is set to launch an 8x half-height DVD-Dual drive in the fourth quarter. Total monthly shipments of the company’s recordable DVD drives will grow to 200,000-300,000 after the 8x DVD-Dual drive is launched at year-end, the company said.
Shipments of 4x DVD+RW drives are expected to be 100,000 units in September, and the company expects to generate NT$ 3.1 billion to NT$ 4.4 billion from its DVD+RW drive sales this year – if the ASP (average selling price) is maintained at around US$ 130, the company said.

Bron: http://www.cdfreaks.com/news/7373

Lite-On IT expects to ship up to one million recordable DVD drives in 2003

Advertisement

In 2003, Taiwan-based optical storage drive makers are expected to ship between two million and 2.4 million half-height recordable DVD drives, among which 700,000 to one million, or 30-50%, are expected to come from Lite-On IT, the company said.

Lite-On IT expects to start shipping 4x half-height DVD+RW drives in July and is set to launch an 8x half-height DVD-Dual drive in the fourth quarter. Total monthly shipments of the company’s recordable DVD drives will grow to 200,000-300,000 after the 8x DVD-Dual drive is launched at year-end, the company said.

Shipments of 4x DVD+RW drives are expected to be 100,000 units in September, and the company expects to generate NT$3.1 billion to NT$4.4 billion from its DVD+RW drive sales this year – if the ASP (average selling price) is maintained at around US$130, the company said.

Lite-On IT’s recordable DVD drives will use chip sets provided by MediaTek and pick-up heads (PUHs) from Sanyo Electric. Compared to some local companies that procure DVD loaders as a whole, Lite-On IT expects to save production costs with its strong systems integration capability, the company said.

In related news, Lite-On IT has lowered its 2003 forecast for its slim-type combo drive shipments to about two million units from three million earlier. The company’s monthly combo drive shipments are currently at about 100,000 units, the company said.

Bron: http://www.digitimes.com/...003/06/18&pages=15&seq=78

Via linkjes op die sites kom je een heel eind, ik had zo'n tabel gevonden waar alle lite-on dvd branders op staan die komende 2 jaren zullen worden gemaakt met welke chip erin komt en loopwerk van welk merk, toegangstijd en alles, heel uitgebreid, alleen kan ik dat nu 123 niet vinden...

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Er zijn al 8x branders mogelijk....de ontwerpen voor de drives liggen al in de kast.

Maar ja....nu nog harde schijven die zulke gegevenstromen aankunnen!

Dus worden ze nog niet gemaakt...omdat de harde schijven nog te langzaam zijn.....tja...

Ben al blij als 4x DVD+R(W) 4x DVD-R(W) en 4x DVD-RAM mogelijk wordt. Of wanneer Blue Array ingevoerd word ( 27 Gigabyte aan data branden per laag , 2 x 2 lagen mogelijk )

...het is en blijft wachten....tja...

There is no place like ::1

Verwijderd

Je kunt ook nog een Plextor PX-504UF (Extern met Firewire en USB 2.0) of PX-504A
met firmware 1.01 voor gebruik van DVD-R en -RW aanschaffen als je niet wilt wachten tot kwartaal vier als er weer snellere spelers te koop zijn. Ik heb met Plextors nog geen problemen gehad.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 01:27:
Je kunt ook nog een Plextor PX-504UF (Extern met Firewire en USB 2.0) of PX-504A
met firmware 1.01 voor gebruik van DVD-R en -RW aanschaffen als je niet wilt wachten tot kwartaal vier als er weer snellere spelers te koop zijn. Ik heb met Plextors nog geen problemen gehad.
Gepraat met een vriend van me ( die in de duplicator business zit ) en ja..die Plextor PX is best lekker.....

en met goede firmware ( Plextor Firmware is altijd toppie ) zou die alles moeten kunnen branden :-)

BTW, Plextor heeft zelf weinig ge-investeerd in de DVD tech....want Plextor gebruikt standaard alleen maar de - standaard en Pioneer heeft al het onderzoek al gedaan.

Terwijl Sony en Philips met hun + dus heel veel kosten moeten maken met hun onderzoeken in + technology lift Plextor gewoon met Pioneer mee....

Noem het slim zijn...aangezien Plextor eigenlijk alleen maar in CD-branders echt investeerd!

• _zeus_
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11-2025

_zeus_

Je kan ook een Sony dwu10a kopen en deze dan flashen naar een dru500a.

http://type-ive.hp.infose...s/DW-U10A_to_DRU-500A.zip om je dwu10a naar dru500a met firmware 1.0d te flashen.

http://www.sony.jp/produc...port/common/fw500a20f.exe om je (dan dru500a) naar firmware 2.0f te flashen.

Voor welke discs het doen met de sony http://sony.storagesuppor...diainfo_gb_na0305232.html

• Microkid
  • Laatst online: 23:38

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

swampy schreef op 09 July 2003 @ 01:21:
Er zijn al 8x branders mogelijk....de ontwerpen voor de drives liggen al in de kast.

Maar ja....nu nog harde schijven die zulke gegevenstromen aankunnen!

Dus worden ze nog niet gemaakt...omdat de harde schijven nog te langzaam zijn.....tja...
De meeste moderne harddisks zijn snel genoeg om 8x DVD bij te kunnen houden hoor. 8x betekend 11MB/sec. M'n eigen schijven doen dat makkelijk, zelfs tot 40MB/sec. Dus volgens mij klopt dat verhaaltje niet. Van mij mogen die 8-speed DVD branders dus snel komen :9~

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-03 16:26
swampy schreef op 09 juli 2003 @ 01:30:
[...]

Gepraat met een vriend van me ( die in de duplicator business zit ) en ja..die Plextor PX is best lekker.....

en met goede firmware ( Plextor Firmware is altijd toppie ) zou die alles moeten kunnen branden :-)

BTW, Plextor heeft zelf weinig ge-investeerd in de DVD tech....want Plextor gebruikt standaard alleen maar de - standaard en Pioneer heeft al het onderzoek al gedaan.

Terwijl Sony en Philips met hun + dus heel veel kosten moeten maken met hun onderzoeken in + technology lift Plextor gewoon met Pioneer mee....

Noem het slim zijn...aangezien Plextor eigenlijk alleen maar in CD-branders echt investeerd!
Volgens mij weet je niet helemaal waar je over praat.

Ten eerste 'doet' Plextor geen DVD-R(W) maar DVD+R(W) (zie hier het bewijs : http://www.plextor.be/English/products/PX504A.html).
Ten tweede, als een bedrijf mee wil liften op een technologische ontwikkeling van een ander bedrijf zullen daar vast en zeker licentiekosten aan zitten.

Maar ontopic, ik zou persoonlijk voor de Pioneer gaan. Ik heb al ruim een jaar de A04 uitvoering, nog nooit problemen mee gehad (ja, ok, wel met wegwerp DVD's van een paar eurocenten). Pioneer heeft al jarenlange ervaring met DVDR, zij waren ook de eerste met een DVD Recorder voor de consumentenmarkt.

• _zer0_
De Nec ND1100A zou ook te flashen zijn met de Plextor 504 firmware dus die drives zullen wel intern hetzelfde zijn.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

_zer0_ schreef op 09 July 2003 @ 10:05:
De Nec ND1100A zou ook te flashen zijn met de Plextor 504 firmware dus die drives zullen wel intern hetzelfde zijn.
Plextor = NEC 1100A met Plextor firmware. De drives zijn identiek! Het is dus ook pure geldverspilling om een Plextor te kopen, omdat je een NEC 1100A kunt upgraden met een Plextor 504 firmware!

Ik zou voor de NEC 1300A gaan met een gehackte firmware >:)

webOS all the way!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

De NEC1300A met gehackte firmware is de beste keus..op dit moment...

• NoReseth
  • Laatst online: 19:40
Ik ben zelf ook al een tijdje aan het kijken voor een dvd-fikker, maar heeft iemand enig idee wanneer er grotere dvdr's gaan komen die tot 7 GB kunnen branden , ik heb hier namelijk nog nix van kunnen vinden dat dit op korte termijn gaat komen :'(

Verwijderd

Ik heb vorige week die Pioneer 106D gekocht en sindsdien al een kwak dvd's gebrand.. Gaat echt perfect.. 4x Princo, 2,4 speed Nahua, whatever.. allemaal goed gegaan.. Maar goed, erg eenzijdig natuurlijk omdat ik de rest niet ken uit ervaring..

• stylezzz
pvanwelt schreef op 09 July 2003 @ 11:31:
Ik ben zelf ook al een tijdje aan het kijken voor een dvd-fikker, maar heeft iemand enig idee wanneer er grotere dvdr's gaan komen die tot 7 GB kunnen branden , ik heb hier namelijk nog nix van kunnen vinden dat dit op korte termijn gaat komen :'(
Kan/gaat ook niet. DVD+ en -R zijn beide op 4,7Gb gebaseerd, dus tenzij je dubbelzijdige media gaat gebruiken kun je nog lang wachten. Blue Ray kan in de toekomst natuurlijk nog veel meer opslaan, maar dat is weer niet simpel afspeelbaar in de dvd playertje......

• The Conman
swampy schreef op 09 July 2003 @ 11:25:
De NEC1300A met gehackte firmware is de beste keus..op dit moment...
ik heb NEC1300A, heb je meer info voor de "gehackte firmware" ?

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

The Conman schreef op 09 juli 2003 @ 12:24:
[...]

http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?t=15115

webOS all the way!

• NoReseth
dominator schreef op 09 juli 2003 @ 12:12:
[...]

Kan/gaat ook niet. DVD+ en -R zijn beide op 4,7Gb gebaseerd, dus tenzij je dubbelzijdige media gaat gebruiken kun je nog lang wachten. Blue Ray kan in de toekomst natuurlijk nog veel meer opslaan, maar dat is weer niet simpel afspeelbaar in de dvd playertje......
Okee duidelijk, wordt nog heel erg lang wachten dus :'(

• stylezzz
Waarom wil je dan zo graag 7Gb op kunnen slaan?

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

The Conman schreef op 09 July 2003 @ 12:24:
[...]

Op Tweakers is er een hele thread over de gehackte firmware! Met wat zoeken zou die zo te vinden moeten zijn.

Met die gehackte firmware kun je bijna alle media branden en zijn wat andere beperkingen ook verdwenen als sneeuw voor de zon!

• _zer0_
Ok, guys'n'girls, bedankt voor alle reakties.
Heb net de Pioneer DVR-106 besteld, eens kijken of dat wat is.
Volgens diverse sites heeft deze writer geen enkele moeite met welk type dvd+/-media dan ook.
En anders... op naar het topic over welke dvd-media te kiezen >:)

• NoReseth
dominator schreef op 09 July 2003 @ 12:33:
Waarom wil je dan zo graag 7Gb op kunnen slaan?
Omdat de meeste dvd's (zover ik weet) ongeveer 7 GB zijn, en je ze dan wel 1op1 volledig zonder verlies kunt kopieren voor backup :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door NoReseth op 09-07-2003 13:34 ]

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

pvanwelt schreef op 09 juli 2003 @ 13:34:
[...]

Omdat de meeste dvd's (zover ik weet) ongeveer 7 GB zijn, en je ze dan wel 1op1 volledig zonder verlies kunt kopieren voor backup :Y)
Die 7 GB DVD's worden GEPERST niet gebrand...daarom dus het verschil!

Net als CD's GEPERST worden.....

En aangezien het best een tijdje heeft geduurd to 4,7 Gig media betrouwbaar was....duurt het vast nog best lang voordat ze met grotere media komen!

• NoReseth
Jah dat begrijp ik :+
Maar het blijft een feit dat de dvd nog niet volledig zonder verlies kopieerbaar is omdat ze groter zijn ...

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:11

MeNTaL_TO

The future is not set

swampy schreef op 09 juli 2003 @ 13:38:
[...]

Die 7 GB DVD's worden GEPERST niet gebrand...daarom dus het verschil!

Net als CD's GEPERST worden.....

En aangezien het best een tijdje heeft geduurd to 4,7 Gig media betrouwbaar was....duurt het vast nog best lang voordat ze met grotere media komen!
Dvd9 wordt geperst en gelijmd (de 2 lagen worden apart geperst en later op elkaar gelijmd).
En ik denk dat zodra er dubbellaag branders uitkomen de filmmaatschappijen op hun achterste benen gaan staan.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:11

MeNTaL_TO

The future is not set

pvanwelt schreef op 09 July 2003 @ 13:43:
Jah dat begrijp ik :+
Maar het blijft een feit dat de dvd nog niet volledig zonder verlies kopieerbaar is omdat ze groter zijn ...
Splitten of resizen is dan de optie, waar een wil is, is een weg. ;)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• NoReseth
Heb je helemaal gelijk in, maar stel dat je van een dvd een volledige kopie wil maken, dus ook de extra filmpjes etc erbij.
Dan laat je bijv de buitenlandse subtitels weg .., hoeveel moet je dan van de kwaliteit afsnoepen zodat het erop gaat passen ?

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

MeNTaL_TO schreef op 09 July 2003 @ 13:43:
[...]
Dvd9 wordt geperst en gelijmd (de 2 lagen worden apart geperst en later op elkaar gelijmd).
En ik denk dat zodra er dubbellaag branders uitkomen de filmmaatschappijen op hun achterste benen gaan staan.
Oh zeker...

Als je bijvoorbeeld Blue Ray Laser ofzo zou krijgen heb je 27 Gigabyte aan ruimte...dus dat zijn....3 hele films met toegift!

Dat zou de film industrie niet leuk vinden!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

pvanwelt schreef op 09 juli 2003 @ 14:00:
Heb je helemaal gelijk in, maar stel dat je van een dvd een volledige kopie wil maken, dus ook de extra filmpjes etc erbij.
Dan laat je bijv de buitenlandse subtitels weg .., hoeveel moet je dan van de kwaliteit afsnoepen zodat het erop gaat passen ?
Video Stream hercoderen he....en tja...hoeveel bandbreedte hangt af van vele zaken!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-03 17:11
er bestaan ook dual side dvd schijfjes. dan heb je geen kwaliteitsverslies, aangezien je die tracks aan de andere kant kan branden... probleem opgelost (je kan natuurlijk ook 2 dvd's pakken)

• NoReseth
Ik ga me er binnenkort maar is goed in verdiepen en paar dvd'tjes van mezelf rippen.
vindt het wel erg intressant allemaal :+

Verwijderd

The Conman schreef op 08 juli 2003 @ 20:11:
Ik heb gisteren een NEC1300A gekocht, zat al gelijk de nieuwe firmware versie 1.05 op, support nashua dvd+r van 2.4 speed, heb er nu al 20 mee gebrand en werken allemaal prima!

ikben nu erg tevreden met mijn 1300A
ja ik heb dus wel een sony dwu 10a gekocht en bios uodate gedaan naar een 500a en werkt bij mij perfect schijft ook +/_ 2x en 4x ik heb het gestest en dat voor 215€

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op 09 July 2003 @ 13:44:
[...]

Splitten of resizen is dan de optie, waar een wil is, is een weg. ;)
mm ja daar heb je dvdschrink voor dan past het wel op 1 dvdtje en kwaliteit verlies ? ik zie het niet

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Deze kan ook wel weer dicht.. Eigenlijk zie je hier precies weer de reden waarom dit soort topics niet werken: Iedereen heeft een eigen voorkeur, dus er komt nooit een beste keuze uit :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.