Twijfel over nut 'extra' power-connector op nforce2 mobo ?

Pagina: 1
Acties:

• Drake
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 13:37
Hi,

Ik denk erover om een nforce2 ultra400 moederbord aan te schaffen, alleen tweifel ik nog tussen 2 versies, namelijk;

Asus a7n8x deluxe r.2
Abit nf7-S (heeft extra powerconnector) r.2

Momenteel draai ik een asus a7v333 en merk bij een beetje oc-en dat de 3.3V en de 5V lijnen zakken als ik flink verder oc.

Kan iemand beamen en testen of de extra powerconnector iets uitmaakt voor de 3.3V en de 5V lijnen. Dus graag pics met powerconnector en zonder powerconnector van deze lijnen bij oc van 200fsb of meer.

Alvast dank

Verwijderd

mijn ervaring is dat het absoluut niets uitmaakt, tenminste niet als je beide connectors uit dezelfde voeding laat komen, het zal allicht uitmaken als je voor die 2e connector een aparte voeding gebruikt, maar ja gaat mij allemaal een beetje te ver.

• Drake
Ok..vreesde ik al. Bedankt iig voor reply

Verwijderd

De reden dat deze erop zitten is om de sporen op het mobo wat te versimpelen (anders moeten ze meerdere dikke en lange traces maken vanaf de ATX connector voor die voedingslijnen - nu kunnen ze af met een paar korte traces.)

• Drake
Dus het maakt verder niet uit welke mobo ik neem iig als je deze "extra" optie bekijkt !

Verwijderd

Imo niet, of het moet in de reviews naar voren komen als stabiliteits-pro om één of andere reden die daar zijdelings mee samenhangt.

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:33
Abit NF7-S Nemen, geweldig mainbord, superstabield. En alles wat je nodig hebt zit erop.

Ik heb wel die extra vonnector erop gedaan, is dat goed? :?

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• Happy-Amd_Freak
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-09-2021
Deorgere schreef op 08 juli 2003 @ 18:23:
Abit NF7-S Nemen, geweldig mainbord, superstabield. En alles wat je nodig hebt zit erop.

Ik heb wel die extra vonnector erop gedaan, is dat goed? :?
Jawel dat zit wel goed hoor :*
Dat is bedoeld voor een stabiele 12v lijn :P Aangezien de nieuwe Athlon XP's van de 12 v lijn snoepen.. (voorheen de 5v en dit was al bedacht voor de P4 (dacht ik zo))....

Althans.. dit is mijn verteld.. en het leek me ook wel logisch.. ofhet daadwerkelijk werkt dat weet ik niet. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Happy-Amd_Freak op 08-07-2003 19:50 ]

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Voor overclocken zou ik zowiezo die ABIT nemen dat zijn de overclock mensjes :D :P

Toch :?

[ Voor 4% gewijzigd door nero355 op 08-07-2003 19:56 . Reden: typo's :( ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Drake
Heb nooit een Abit tot nu toe gehad........Asus is vertrouwd en bevalt me tot nu toe zeer goed kwa stabiliteit, snelheid en gewoon niet stuk te krijgen.
Wat me minder bevalt aan asus zijn de beperkte biosinstellingen (geheugenvoltage/agp-voltage) en de slecht uitlezende temperaturen.

Wat ik net ergens hier op got las....was dat sommige (alleen nieuwste) moederborden de processor vanuit de 12 Voltlijn i.p.v. de 5 Voltlijn voeden. Als dit waar is...zou dit de extra 12 Volt connector op het moederbord ook kunnen verklaren !

Als ik zwaar oc...moet de 5Volt niet gaan inklappen, heb niet voor niets een goede voeding (die alles normaliter goed moet trekken).

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:21

Shunt

Boe

nero355 schreef op 08 juli 2003 @ 19:56:
Voor overclocken zou ik zowiezo die ABIT nemen dat zijn de overclock mensjes :D :P

Toch :?
make that epox :P
abit ook wel hoor

zitten ongeveer gelijk denk ik :X

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
Hmmzja, op mijn dual bordje zitten ook 2 extra powerconnectors, 1 'gewone' molex en 1 P4 stekker. Maar of het iets uitmaakt? Niet voor zover ik gemerkt heb, maar 't is dan ook weer geen oc bordje :)

//edit
Drake3: Tyan Tiger MPX S2466n-4M, goed gegokt :)

//edit2
Deorgere: true point: Asus is niet kapot te krijgen, heb ook de P3b-F gehad. Ding heeft kortsluitingen, water, brakke HD's/Floppy's, een veel te grote belasting op de fan connectors en zelfs een opgeblazen voeding overleefd, doet nu nog steeds trouw dienst :D

[ Voor 60% gewijzigd door FragFrog op 08-07-2003 23:25 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Drake
FragFrog: Tyan mobo ?

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:33
Drake3 schreef op 08 juli 2003 @ 20:23:
Heb nooit een Abit tot nu toe gehad........Asus is vertrouwd en bevalt me tot nu toe zeer goed kwa stabiliteit, snelheid en gewoon niet stuk te krijgen.
Wat me minder bevalt aan asus zijn de beperkte biosinstellingen (geheugenvoltage/agp-voltage) en de slecht uitlezende temperaturen.

Wat ik net ergens hier op got las....was dat sommige (alleen nieuwste) moederborden de processor vanuit de 12 Voltlijn i.p.v. de 5 Voltlijn voeden. Als dit waar is...zou dit de extra 12 Volt connector op het moederbord ook kunnen verklaren !

Als ik zwaar oc...moet de 5Volt niet gaan inklappen, heb niet voor niets een goede voeding (die alles normaliter goed moet trekken).
Check me'n sig, heb het echt super stabiel lopen alemaal, geen vastlopers alles werkt perfect. ( Zoals het hoort ) Heb zelf ook altijd Asus gehad en ook de P3BF en die ging maar niet kapot.

Ik hoop dat dat met deze ook zo is, heb dit setje nu een week en bevalt me perfect! Alles kan ik er mee doen wat ik graag wil, en hij kan het..

Asus is geloof ik ook nog wel iets duurder.

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Shunt schreef op 08 July 2003 @ 20:30:
[...]

make that epox :P
abit ook wel hoor

zitten ongeveer gelijk denk ik :X
Zeg ik was hem vergeten oops :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 20:41
ik heb ook dat abit bord,zo'n stabiel bord heb ik nog nooit gehad....
en het klopt dat de nieuwere xp en p4 processoren de 12 volt lijn gebruiken...
kijk daarom bij het kopen van een voeding ook naar de 12 volt hoeveel amp's die kan hebben.
maar ff weer on-topic,ik heb nog nooit een artikel gelezen waarom ze nou werkelijk die extra connector erop zetten,ik zeg maarzo,baat het niet dan schaad het niet.

mijn systeem.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb een GA 7N400 pro mobo van gigabyte en die heeft die P4 connector er op zitten voor de vcore van de cpu. Zonder dat ding start het gebakkie ook niet eens op.

• Drake
Terw_Dan schreef op 09 July 2003 @ 00:10:
Ik heb een GA 7N400 pro mobo van gigabyte en die heeft die P4 connector er op zitten voor de vcore van de cpu. Zonder dat ding start het gebakkie ook niet eens op.
Kijk....hier hebben we wat aan ! Bedankt voor de bevestiging :)

Verwijderd

Ik zou persoonlijk toch het Abit bordje nemen, heb er nu zelf ook een. Had voorheen die Asus (non deluxe) en ik heb 'm 2 maal moeten RMA'en :(. De PCI bus was vreselijk onstabiel (wat resulteerde in packetloss, krakend geluid, enfin you name it). Die Abit ziet er niet alleen beter uit maar is echt wel rock stable. *kust zijn mamaplankje*
Pagina: 1