ik heb een probleem als ik cs start speel ik 4 minuten ofzo en dan krijg ik blauw beeld en start die opnieuw op ik heb Ati Rage fury pro 2000 en dan geeft die ook aan bezig met fysieke geheugendump Help.......:'(:'(
Heej vrind
Welkom op GoT.
Om de oorzaak van je probleem te achterhalen hebben we wat meer info nodig, zoals je systeemgegevens. Ook kan het helpen als je zegt sinds wanneer je dit hebt (heb je zekere dingen geinstalleerd of juist verwijderd).
Wat heb je zelf al geprobeerd? Persoonlijk zou ik kijken of er updates zijn van de videokaartdrivers.
Om de oorzaak van je probleem te achterhalen hebben we wat meer info nodig, zoals je systeemgegevens. Ook kan het helpen als je zegt sinds wanneer je dit hebt (heb je zekere dingen geinstalleerd of juist verwijderd).
Wat heb je zelf al geprobeerd? Persoonlijk zou ik kijken of er updates zijn van de videokaartdrivers.
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
Wat moet je weten ik heb dat probleem telkens als ik half-life counterstrike installeer en ik word er gek van ik probeer het telkens opnieuw en hopen dat die het doet ik heb er al intern geheugen bijgezet helpt niet...
Geef maar een lijstje met je systeemonderdelen dan. Denk aan: Windowsversie, videokaartdriverversie, geluidskaart + driverversie, en eventueel nog andere dingen waarvan je denkt dat aan zou kunnen liggen. Wees zo volledig mogelijk.
En nog nogmaals: sinds wanneer heb je hier precies last van? Is het je nog nooit gelukt om CS aan de praat te krijgen op die machine omdat je telkens een blauwscherm krijgt, of is heeft het in het verleden wel gewerkt?
Het heeft nooit gewerkt de eerste keer werkte die langer als nu ik heb er al half jaartje last van
-Windows XP
-beeldscherm:Ata Rage Fury Pro/Xpert 2000 Pro
-192 MB RAM geheugen
-AMD Athlon(tm) Processor
-kloksnelheid 1.00 GHz
meer weet ik niet hoe ikdat typ
of waar ik dan vind
-Windows XP
-beeldscherm:Ata Rage Fury Pro/Xpert 2000 Pro
-192 MB RAM geheugen
-AMD Athlon(tm) Processor
-kloksnelheid 1.00 GHz
meer weet ik niet hoe ikdat typ
Wat voor moederplankje heb je?
Als je eentje hebt met een VIA-chipset kan je eens de VIA PCI latency Patch proberen
*KLIK*
Lees wel ff de readme van die patch
Als je eentje hebt met een VIA-chipset kan je eens de VIA PCI latency Patch proberen
*KLIK*
Lees wel ff de readme van die patch
Misschien heb je nog ergens een factuur liggen van die machine. Anders kun je nog snel tijdens het opstarten het scherm aflezenVerwijderd schreef op 08 juli 2003 @ 00:04:
Waar kan ik zien wat voor een moederbord ik heb ???
Het kan makkelijker: probeer SiSoft Sandra om wat meer gegeven te weten te komen over je PC.
Hm, dit kon wel 's wat moeilijker worden dan ik dacht dan. Ik kan wel proberen je uit te gaan leggen hoe je drivers moet deïnstalleren en herinstalleren maar dat ga ik niet doen (zeker niet op dit uur).Verwijderd schreef op 08 juli 2003 @ 00:14:
Kheb geen factuur en bij scherm lezen niet lukken en die sisoft pandra kom ik neit uit :S:S:S
In plaats daarvan zeg ik: ga stoeien, probeer wat dingen en leer ervan (zoals dat sisoft sandra: klik wat rond en ontdek). Zorg dat je de laatste drivers hebt van al je PC componenten. De componenten kun je ook bekijken via rechtermuisknop 'Deze Computer' > 'Eigenschappen' > tabblad 'Hardware' > knop 'Apparaatbeheer'.
Als laatste redmiddel kun je ook nog proberen om CS in softwaremode te draaien. Dat zal een impact geven op het uiterlijk van het spel maar dan heb je misschien wel wat anders te doen ondertussen
[ Voor 22% gewijzigd door DUX op 08-07-2003 00:24 ]
Wat je nog niet kan kan je nog leren 
Als eerste moet je eens reboot on error uitzetten. Dat doe je zo:
Rechtermuisknop op Deze Computer » Eigenschappen. Dan krijg je een schermpje te zien met bovenin tabbladen. Bij die tabbladen zie je ook Geavanceerd staan, deze moet je aanklikken. Dan krijg je dus dit te zien:

Nu moet je op Instellingen klikken bij Opstart- en herstelinstellingen (dus op de knop die omcirkelt is op het bovenstaande plaatje).
Vervolgens krijg je dan dit scherm te zien:

Vink nu het vakje voor 'De computer automatisch opnieuw opstarten' uit, hij moet dus zo staan als ie nu staat op het plaatje bij het omcirkelde gedeelte.
Nu kan je nog steeds een blauw beeld krijgen, maar start de computer niet vanzelf opnieuw op. Als je nu weer een blauw beeld krijgt schrijf dan eens op wat daar allemaal precies in staat. Daarmee kan je vaak al een stuk verder komen.
Het gedeelte waar het om gaat bij een blauw scherm is de omschrijvende melding, maar schrijf ook de stopcode én de bestandsnaam op die de fout veroorzaken.
Om het even wat duidelijker te maken een screenshot met deze dingen omcirkelt:

Vermeld deze dingen hier eens of kijk in de Windows XP en 2000 BSOD guide, wie weet kom je dan achter de oorzaak van je probleem.
En dan nu de drivers. Aangezien je een ATI Rage Fury Pro hebt kan je misschien maar beter niet de allernieuwste drivers nemen, aangezien die alleen voor de Radeon kaarten zijn gemaakt. Dus daarom heb ik maar even drivers gezocht die voor de Rage Pro zijn gemaakt:
• ATI Rage Pro Driver 5.10.2600.6010 - Informatie
Een ander iets dat misschien kan helpen, ookal betwijfel ik dat is Direct X (9.0). Als je OpenGL draait zou dit niet moeten uitmaken, maar daar kom ik straks nog op terug.
• Direct X 9.0a - Informatie
Werkt dit ook niet? Dan gaan we over naar de moederbord drivers. Als het goed is heb je al Sisoft Sandra gedownloadt en geinstalleerd staan. Aangezien je daar niet helemaal uitkwam zal ik het even duidelijk uitleggen:
Als eerste start je natuurlijk het programma op. Je krijgt nu dit scherm te zien:

Klik nu op 'Mainboard Information' (het omcirkelde gedeelte dus). Je krijgt nu weer een nieuw venster (nadat er even je systeem werd geanalyseerd) die er als volgt uitziet:

En nu gaat het vooral om het omstreepte gedeelte (MP Support niet meegerekend). Vertel dus wat er achter Manufacturer staat én ook wat er achter Model staat. Version is niet van levensbelang, maar zou ook kunnen helpen.
Bij dit screenshot zie je trouwens ook Computer System. Bij Model zie je vervolgens VIA694X/686A/686B staan, als er bij jou ook VIA staat in dat regeltje moet je eens de nieuwste VIA 4-in-1 drivers downloaden. Welke hier te vinden zijn.
En als laatste (redmiddel) dan nog schakelen tussen OpenGL en Direct 3D:
Start Counter-Strike op » Configuration » Video » Modes, vervolgens krijg je dan dit scherm:

Het beste is om Counter-Strike op OpenGL (rood omstreept) te draaien, daar draait ie het snelst mee. Als je dit al doet moet je gewoon eens op Direct 3D (blauw omstreept) klikken, een resolutie kiezen en uitproberen. Draai je al Direct 3D dan moet je eens OpenGL proberen.
Werkt dit allebei niet dan kan je eens Software (groen omstreept) proberen, dan maak je (vrijwel) geen gebruik van je videokaart waardoor er daarmee niet zoveel mis kan gaan. Alles ziet er dan wel een stuk slechter uit en het loopt ook slomer.
En als allerlaatste ietwat offtopic: je videokaart is flink verouderd, als dit allemaal echt niet werkt en je hebt het geld (er voor over) is het misschien wel verstandig om een nieuwe videokaart te kopen. Daarmee kan je dan gelijk weer even mee vooruit
Klein toevoeginkje nog: aangezien je een fysieke geheugendump hebt kan het zijn dat je geheugen slecht is. Test dit eens met Memtest86. Of als je meerdere reepjes geheugen hebt, laat er dan eens één inzitten en haal de rest eruit, zo voorkom je conflicten tussen het geheugen.
Als eerste moet je eens reboot on error uitzetten. Dat doe je zo:
Rechtermuisknop op Deze Computer » Eigenschappen. Dan krijg je een schermpje te zien met bovenin tabbladen. Bij die tabbladen zie je ook Geavanceerd staan, deze moet je aanklikken. Dan krijg je dus dit te zien:

Nu moet je op Instellingen klikken bij Opstart- en herstelinstellingen (dus op de knop die omcirkelt is op het bovenstaande plaatje).
Vervolgens krijg je dan dit scherm te zien:

Vink nu het vakje voor 'De computer automatisch opnieuw opstarten' uit, hij moet dus zo staan als ie nu staat op het plaatje bij het omcirkelde gedeelte.
Nu kan je nog steeds een blauw beeld krijgen, maar start de computer niet vanzelf opnieuw op. Als je nu weer een blauw beeld krijgt schrijf dan eens op wat daar allemaal precies in staat. Daarmee kan je vaak al een stuk verder komen.
Het gedeelte waar het om gaat bij een blauw scherm is de omschrijvende melding, maar schrijf ook de stopcode én de bestandsnaam op die de fout veroorzaken.
Om het even wat duidelijker te maken een screenshot met deze dingen omcirkelt:

Vermeld deze dingen hier eens of kijk in de Windows XP en 2000 BSOD guide, wie weet kom je dan achter de oorzaak van je probleem.
En dan nu de drivers. Aangezien je een ATI Rage Fury Pro hebt kan je misschien maar beter niet de allernieuwste drivers nemen, aangezien die alleen voor de Radeon kaarten zijn gemaakt. Dus daarom heb ik maar even drivers gezocht die voor de Rage Pro zijn gemaakt:
• ATI Rage Pro Driver 5.10.2600.6010 - Informatie
Een ander iets dat misschien kan helpen, ookal betwijfel ik dat is Direct X (9.0). Als je OpenGL draait zou dit niet moeten uitmaken, maar daar kom ik straks nog op terug.
• Direct X 9.0a - Informatie
Werkt dit ook niet? Dan gaan we over naar de moederbord drivers. Als het goed is heb je al Sisoft Sandra gedownloadt en geinstalleerd staan. Aangezien je daar niet helemaal uitkwam zal ik het even duidelijk uitleggen:
Als eerste start je natuurlijk het programma op. Je krijgt nu dit scherm te zien:

Klik nu op 'Mainboard Information' (het omcirkelde gedeelte dus). Je krijgt nu weer een nieuw venster (nadat er even je systeem werd geanalyseerd) die er als volgt uitziet:

En nu gaat het vooral om het omstreepte gedeelte (MP Support niet meegerekend). Vertel dus wat er achter Manufacturer staat én ook wat er achter Model staat. Version is niet van levensbelang, maar zou ook kunnen helpen.
Bij dit screenshot zie je trouwens ook Computer System. Bij Model zie je vervolgens VIA694X/686A/686B staan, als er bij jou ook VIA staat in dat regeltje moet je eens de nieuwste VIA 4-in-1 drivers downloaden. Welke hier te vinden zijn.
En als laatste (redmiddel) dan nog schakelen tussen OpenGL en Direct 3D:
Start Counter-Strike op » Configuration » Video » Modes, vervolgens krijg je dan dit scherm:

Het beste is om Counter-Strike op OpenGL (rood omstreept) te draaien, daar draait ie het snelst mee. Als je dit al doet moet je gewoon eens op Direct 3D (blauw omstreept) klikken, een resolutie kiezen en uitproberen. Draai je al Direct 3D dan moet je eens OpenGL proberen.
Werkt dit allebei niet dan kan je eens Software (groen omstreept) proberen, dan maak je (vrijwel) geen gebruik van je videokaart waardoor er daarmee niet zoveel mis kan gaan. Alles ziet er dan wel een stuk slechter uit en het loopt ook slomer.
En als allerlaatste ietwat offtopic: je videokaart is flink verouderd, als dit allemaal echt niet werkt en je hebt het geld (er voor over) is het misschien wel verstandig om een nieuwe videokaart te kopen. Daarmee kan je dan gelijk weer even mee vooruit
Klein toevoeginkje nog: aangezien je een fysieke geheugendump hebt kan het zijn dat je geheugen slecht is. Test dit eens met Memtest86. Of als je meerdere reepjes geheugen hebt, laat er dan eens één inzitten en haal de rest eruit, zo voorkom je conflicten tussen het geheugen.
[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 08-07-2003 12:52 ]
The devil is in the details.
MaRc0 schreef op 08 juli 2003 @ 11:41:
Bijzondere uitgebreide en behulpzame tekst
Jah thnq voor de hulp ik zal het proberen en ik zal de fout die komt ff opschrijven en hier posten owjah marco wat is je email??? laterzz
emial kan je zien bij post door op dat gezichtje met vraagteken te klikken, en dan op profiel te klikken... succes ermee
Wat er ook gebeuren moogh...
Verwijderd
Het is misschien ook handig om de FAQ's te lezen, die je hier kunt vinden. Daar staan ook wel nuttige dingen in voor forumbezoekersVerwijderd schreef op 08 juli 2003 @ 14:20:
Jah thnq voor de hulp ik zal het proberen en ik zal de fout die komt ff opschrijven en hier posten owjah marco wat is je email??? laterzz
Je moet je plaatje even uploaden naar http://www.theforumisdown. Wij kunnen geen plaatjes kijken vanaf jouw harde schijf.
Ook is de manier om plaatje te tonen als volgt:
[img]plaatje-url[/img]
[ Voor 15% gewijzigd door DUX op 08-07-2003 16:21 ]
Na een beetje [google=0x000000C2] kwam ik op deze link.Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 16:07:
deej marc0 de gout is Bad_Pod_caller en er staat
*** stop: 0x000000c2(0x00g00007,0x00000cd4,0x024680, Gxff469d38 Hellep hopelijk kan je er iets mee
Dus zoals ik in m'n vorige post heb uitgelegd: nieuwe drivers installeren, Direct X 9.0 proberen en als je een VIA moederbord hebt de nieuwe VIA drivers installeren. Als het goed is moet één van die drie dingen het oplossenThe Stop 0xC2 error message indicates that a kernel-mode process or driver incorrectly attempted to perform a memory operation. This error message is typically caused by a faulty device driver or software.
Het is dus een VIA moederbord. Probeer nu dus even de volgende dingen en niet meer reply'en voordat je dit allemaal hebt geprobeerdVerwijderd schreef op 08 juli 2003 @ 16:30:
bij model staat MS-6340(VT8363)
• ATI Rage Pro Driver
• Direct X 9.0a
• VIA 4-in-1 Drivers
Ik heb ze alle 3geprobeert maar er komt telkens een andere fout...
ikweet het ook niet meer en telkens die fouten weer op dat blauwe scherm ik word er gek van !!!
ikweet het ook niet meer en telkens die fouten weer op dat blauwe scherm ik word er gek van !!!
Verwijderd
Maar daar kunnen we echt niks mee, we kunnen je pas helpen als je zegt wat er precies op het scherm staat, en wanneer de fouten komen.Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 17:24:
Ik heb ze alle 3geprobeert maar er komt telkens een andere fout...
Verwijderd
Ik weet wel wanneer ze komen... k heb et wel eens gezien bij hem....Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 18:26:
[...]
Maar daar kunnen we echt niks mee, we kunnen je pas helpen als je zegt wat er precies op het scherm staat, en wanneer de fouten komen.
Ze komen ongeveer na 3 minuten
Verder heb k nog nooit op de fouten gelet omdat hij het spel een lange tijd eraf heeft gelaten
Pagina: 1