Toon posts:

Edimax Router met ADSL verbinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een speedtouch home ADSL Ethernetmodem met mxstream verbinding via wanadoo, wat op zich altijd goed gewerkt heeft op mijn pc. Nu wil ik mijn vriendin's laptop ook adsl laten gebruiken. Daartoe heb ik een Edimax Broadband Router BR-6104 gekocht, en ben enthousiast aan het installeren gegaan. Nou blijkt dat ik bij installatie van het modem via het PPTP-protocol een Default Gateway en een PPTP Gateway in moet vullen, naast een IP adres, subnetmask, user ID en password.
De aardige mensen van de KPN willen me dat niet geven omdat ze gebruik van meerdere computers niet ondersteunen. Iemand enig idee wat ik in moet vullen? Of moet ik de boel nog helemaal anders instellen?

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-08 20:40

ripexx

bibs

Een paar snelle links voor een snelle vraag. :) :P

FAQ Network Troubleshooting
Hoe deel ik Internet ?

Succes met lezen, en de search geeft genoeg info, oja een kleine hint -> DHCP ;)

buit is binnen sukkel

Verwijderd

Een paar snelle links voor een snelle vraag.

FAQ Network Troubleshooting
Hoe deel ik Internet ?

Succes met lezen, en de search geeft genoeg info, oja een kleine hint -> DHCP
Gaat niet werken met die router. Je moet het vast ingeven, althans volgens de manual.

Voor TS heb ik twee oplossingen.

1) ruil je edimax om voor een switchje, en tweak je modem.
Specifiek voor gebruikers van Alcatel SpeedTouch Home (ethernet) gebruikers aanrader!:
Tweaken van het modem, zodat het direct op een hub kan worden aangesloten.
bron
2) Maak verbinding op de 'ouderwetse manier' (dus zonder router). Dan op je PC: start --> run/uitvoeren --> command (of cmd). Je krijgt dan een dosprompt. Type hier in ipconfig /all, bij de PPP addapter staat dan alle info welke je wilt hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm. Ik heb gelezen wat je me aangeraden hebt, maar kon daarbij niet het antwoord vinden op mijn vraag. Kun je een wat grotere (uitgebreidere) hint geven?

Verwijderd

Kun je een wat grotere (uitgebreidere) hint geven?
Jawel:

MAAK VERBINDING OP DE OUDERWETSE MANIER (DUS ZONDER ROUTER). DAN OP JE PC:.... enz.

:)

Daar staan dan ook je IP adres, de gateway, enz. Die vul je in op je router --> kloar.

Overigens vind ik het erg jammer dat je niet de moeite neemt de links te volgen. De informatie welke jij zoekt staat er echt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 23:07 ]

Verwijderd

bij deze router is de pptp gateway gelijk aan de default gateway, namelijk 10.0.0.138.

:7 Ik heb zo al een x tal routers geconfigureerd voor ADSL. Overigens je ADSL delen wordt toegestaan, alleen je moet niet bij KPN zijn maar je provider.

Een korte search had je het verteld ;)

Verwijderd

Topicstarter
Beste Generaal,

Bedankt voor de oplossing! De default gateway was inderdaad terug te vinden zoals beschreven met ipconfig. Ik heb vanochend ook de links nog eens nagezocht, maar daar niet gevonden wat jij beschreven hebt. Waarschijnlijk kan ik dus gewoon erg slecht zoeken, maar ik ben blij dat ik het nu toch werkend gekregen heb!

Bedankt!
Pagina: 1