Tablet Aanschaffen!

Pagina: 1
Acties:

• BARO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-11-2025
Hallo Tweakers,

Ik heb een vraag over tablets, ook al zijn hier al heel veel topics over. Zo heb ik bijvoorbeeld dit topic gelezen. Daarin staat in eigenlijk alle reacties dat Wacom veel beter is. Mijn vraag is dan ook: "Wat is er veel beter aan Wacom?". Er staat onder andere bij de reacties dat Wacom llanger ervaring heeft, maar dan hoeft het nog niet te zijn dat Trust (bijvoorbeeld) nu opeens slechte producten maakt.
Ik heb een oogje op de 1200 WIRELESS TABLET van Trust. Is die nu echt zoveel slechter dan bijvoorbeeld de Wacom Graphire2?
Ik wil het tablet vooral gebruiken ter vervanging van de muis, zodat ik RSI voorkom (ik zit toch best veel uurtjes achter de PC). Een leuke bijkomstigheid is dan het tekenen erbij.

Graag jullie advies hierover.

B.v.d.
Bart

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-05 15:37

Korakal

Up up up!

De materialen van de Wacom tablets zijn wat degelijker dan die van Trust, plus dat er batterijen in de pen van de Trust gaan. Die van Wacom werkt d.m.v. inductie. De pen is dus lichter en dunner, en je hoeft nooit batterijen te vervangen.

Verwijderd

Heb beide pennen in mijn hand gehad van de wacom en de Trust. Die van wacom is een stukkie lichter en vond ik persoonlijk lekkerder in de hand liggen.
En zoals Korakal al aangaf, het kwaliteitsverschil is best groot en de trustpen werkt op batterijen die op de meest ongelegen momenten leeg zijn.

• BARO
Ok, bedankt! Dan gaat mijn voorkeur inderdaad toch uit naar de Wacom. :)

edit:
Ik vind hem alleen zo stijlvol _/-\o_ |:( Afbeeldingslocatie: http://www.trust.com/_images/products/300/13022.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door BARO op 07-07-2003 13:06 ]

• BARO
Ik heb inderdaad de Wacom Graphire 2 gekocht, hij bevalt prima!

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Dat is mooi :)

Show es wat tekeningen die je gemaakt hebt :) :P

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Weeds
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 21:12

Weeds

what is a weed...

graphire2 is prima ding. een van mijn beste aankopen

Verwijderd

BARO schreef op 10 September 2003 @ 13:14:
Ik heb inderdaad de Wacom Graphire 2 gekocht, hij bevalt prima!
Dan heb je een goeie keus gemaakt.. :-) Werk er zelf al een hele tijd mee en bevalt me uitstekend..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 13:25 ]

Verwijderd

BARO schreef op 07 July 2003 @ 12:59:
Ok, bedankt! Dan gaat mijn voorkeur inderdaad toch uit naar de Wacom. :)

edit:
Ik vind hem alleen zo stijlvol _/-\o_ |:( [afbeelding]
Dat ding lijkt erg op de Aiptek 12000u die ik heb... plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.rsiprotection.nl/aiptek/images/hyperpen12000ubig.gif

Hij bevalt op zich goed hoor, maar de volgende keer word het voor mij toch ook een wacom. De pen is vrij zwaar (en dus minder handelbaar) door de batterij, en eigenlijk denk ik dat een iets kleiner tablet toch fijner is. Ik gebruikk in ieder geval zeker niet het hele oppervlak van mijn A4 size tablet. Maar goed, ik ben dan ook maar een hobbyist :)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ja als je een grote van degelijke qualiteit wilt, en niet te duur, dan moet je de aiptek 12000u nemen, die werkt best goed.

en wil je het beste neem je wacom.

specs

Pagina: 1