Tablet Aanschaffen!

Pagina: 1
Acties:

• htg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-01-2025
Hallo tweakers!

Als oude tweaker ga ik toch maar weer eens iets melden. Vandaag de dag wil ik een tablet aanschaffen! Een tablet wil ik aanschaffen omdat ik eens uit te voeten ermee wil in bijvoorbeeld photoshop. Voor mij is het maken van een keus niet al te gemakkelijk, hierom vraag ik toch aan jullie welke het beste bij mij past. Niet al te veel euro’s wil ik ervoor betalen. Wel moet hij een beetje uit te voeten wezen (niet al te klein).

Ik heb een prijs onder de 100 euro in mijn hoofd en betaal maximaal 150 euro als het heel erg raar gaat lopen.

Ik weet dat de meeste oppervlakte’s niet al te groot zijn om in te vullen c.q. tekenruimte’s. Bij die Wacom’s ongeveer zo groot als een aanzichtkaart o.a. de Graphire serie. Wel klein, maargoed, wat je hebt heb je. En voor die prijs zul je wel niet veel extra in huis halen?! Toch ben ik nog even aan het kijken, je hebt die serie Graphire 2 bijvoorbeeld in 2 type’s met meer software erbij en zonder die software.

De volgende type’s:

WACOM Graphire2 USB Steel [ET-0405-ST]
WACOM Graphire2 USB Steel Photo Edition 2 [ET-0405-HPSC2]

Deze "Home Photo Studio Collection 2" wordt geleverd met extra tekensoftware en extra druk-gevoelige filters voor deze software.

Deze zien er gelijk uit. In de specs is dit ook af te lezen. Alleen krijg ik bij de ene set meer software?! Daar moet ik 27 euro meer voor betalen exclusief BTW nog wel! Die software moet toch ook wel ergens van het internet te downloaden zijn… Ik heb bijvoorbeeld Adobe Photoshop wel met licenties hier in huis. Als dit de prijs kan drukken, tja. En heb ik hier wel deze filters bij?! Ik heb ook andere Wacom’s gezien.

De volgende type’s:

WACOM Volito USB Windows

Hier zit geen gummetje bij zo te lezen. Maar ik kan die pen toch wel softwarematig als gummetje instellen?! En ik zie ook geen bundel software bij dit ding met incl. filters. Maar ik heb adobe photoshop enzo al. Met licentie! Zitten hier wederom vraag ik wel die filters bij?! Dit ding is trouwens stukken goedkoper… Als de Graphire 2 serie.

Ik heb nog wat andere serie’s bekeken alleen zijn die mij te duur! Dus ik zal een keuze moeten maken?! Wie helpt me?!

Ik heb ook nog een goedkoop tablet gezien op een andere site als www.tablet.nl (WACOM). Het andere tablet staat op: http://www.qware.info/index.htm

Het volgende type:
Qware 3D Grafisch Tekentablet

Dit tablet is een stukje groter c.q. tekenruimte als die WACOM. Verder zie ik niet veel specs. erbij. Ook is hij een stukje goedkoper in prijs. Ik weet het goede niet van dit ding, iedereen roept altijd maar Wacom!

Mijn muis wil ik kunnen blijven gebruiken (logitech USB muis). Dit moet lukken toch...

Dit is zo’n beetje wat ik in mijn hoofd heb. Op de tweakers.net pricewatch staat ook niet veel verder. Misschien bestaan er nog andere tablets?!

Op een Duitse site van medion heb ik nog een goedkoop tablet zien staan met redelijk groot tekenopervlak. Maar die schijnen niet goed in kwaliteit te passen, wel kun je ermee op ware grote tekenen. Voordeel om te hebben maar moeilijk in kwaliteit/prijs verschil haalbaar.

Hier gaan we voor de prijzen! Vergelijkingen zijn bekend c.q. in prijs?!

WACOM Graphire2 USB Steel [ET-0405-ST] € 95,- (exclusief BTW)
WACOM Graphire2 USB Steel Photo Edition 2 [ET-0405-HPSC2] € 123,- (exclusief BTW)
Qware 3D Grafisch Tekentablet Prijs : 39.95 Euro incl. BTW

www.tablet.nl
www.qware.info

Kom maar met reacties! :)

whatever it takes

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-05 15:37

Korakal

Up up up!

De 'Graphire2 Steel' en de 'Graphire 2 Steel Photo Edition' zijn qua hardware hetzelfde, alleen krijg je bij de laatste inderdaad een software bundel erbij.
De Volito zou ik vergeten. Ik heb 'm geprobeerd, maar vind 'm niet fijn. Hij is minder gevoelig dan de Graphire2 en de afstand waarop ie op de pen reageert is veel kleiner.
Zelf gebruik ik dagelijks de Graphire2, een erg fijn tablet _O_

Die Qware ken ik niet. Ik kan nergens ontdekken of de pen batterijen gebruikt, dat zie je nl. vaker bij niet-Wacom tablets (Wacoms gebruiken geen batterijen). Let daar even op.

Overigens is in de search ook redelijk wat te vinden over tablets.

Ow, en welkom op GoT :)

[ Voor 43% gewijzigd door Korakal op 22-05-2003 16:07 ]

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

ik heb er eentje van zon 30 x 40 cm voor 40 euro op een computerbeurs..

heel goed gevoelig vind ik (is geen wacom en heb nog nooit met wacom gewerkt dus zou het verschil niet weten).

Verwijderd

offtopic:
Jemig, stel je een vraag of doe je een uitroep?! :X

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 16:20 ]

• htg
Leuk ja, op een computerbeurs. Vaak goedkoop, daarbij nog goed ook. Ik wil ook wel zoiets, maar dat is er helaas niet altijd te vinden. Netzoals een tablet vorig jaar bij de Aldi! Die was ook op ware grote en ja ik heb de search al gelezen. Ik wil eigenlijks 1 op ware grote (zonder tft) maar ook die zijn me te duur!

whatever it takes

• htg
Wat zijn die druk-gevoelige filters? Is dit een stukje software appart? Of zit dit in de hardware ofzo...

whatever it takes

Pagina: 1