[Laptop Asus L3800c] Muziek stottert

Pagina: 1
Acties:

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-08 17:15
(Hoort dit nou hier of bij OH?)

Sinds een aantal dagen ben ik een trotse bezitter van een Asus L3800c laptop. Dit is een prima laptop, behalve als het gaat om Mp3 muziek afspelen via Winamp, Media Player of Sonique. Hierbij stottert het geluid als een gek en springt de muis af en toe over het scherm bij de minste geringste muisbeweging, tekstselectie of processorbelasting. Ook komt het soms voor bij het niets doen, dus alleen muziek luisteren. Bij films gebeurt het ook, wat natuurlijk erg hinderlijk is.

Na wat zoeken in oude topics kwamen er een aantal mogelijkheden naarvoren:
- WaveOut Ipv directsound selecteren
- Geluidskaartdrivers opnieuw installeren
- Chipset (intel) opnieuw installeren met nieuwere drivers.
- Opnieuw het systeem installeren
- Buffer langer zetten
- DMA goedzetten
- BIOS Update
- Winamp prioriteit hoger zetten
- DirectX 8 naar 9 upgraden etc.
etc.
Ik heb al deze oplossingen geprobeerd, maar no luck.

Het gekke is, dat dit probleem zich niet voordoet als het systeem net aanstaat, maar pas als hij eventjes aanstaat (ongeveer 30 minuutjes).
Het komt zowel voor op de 2 Ghz setting als de lagere settings. Ook komt het stotteren voor als de processorbelasting op 0 staat.

Verdere Specs:
512 MB Ram
40 GB Schijf
ATI Radeon 32 MB videokaartje
WIFI
Lan
Windows XP Prof.
Direct X 9

Zijn er nog meer gebruikers van deze laptop met hetzelfde probleem, of misschien zelfs met een oplossing? BVD.

*Update*
Een kennis gaf me als tip om (als ik toch niet WIFI gebruik) hem eens te disabelen. (scheelt resources) en waarempel, het stotteren is over. Het lijkt dus iets te maken te hebben met het telkens scannen naar een nieuwe verbinding.
Nu natuurlijk de vraag, hoe is dit op te lossen? zal ik hier ook last van hebben als ik wel gebruik ga maken van WIFI?

[ Voor 21% gewijzigd door Halfkakkende op 06-07-2003 21:36 ]

MUZIEK!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-08 17:15
Niemand? Misschien kan een mod hem verplaatsen naar een ander forum? (het is tenslotte niet echt meer een geluidsprobleem)

MUZIEK!

• Chieliot
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
(jarig!)
Kheb dit ook gehad met mijn laptop, een toshiba, oplossing: Mijn infrarood poort disablen, of de goede drivers hiervoor installeren. Ik hoop dat het werkt want met zo'n laptop moet je gewoon wel mp3'tjes kunnen draaien. Succes

Hier mijn oude topic:

Toshiba Satelite Pro 4300 geluidskwaliteit

Oeps, update niet gelezen. Uhm, geldt opzich hetzelfde voor als voor mijn infraroodpoort, zorgen voor de juiste drivers voor je Wi-Fi

[ Voor 39% gewijzigd door Chieliot op 07-07-2003 23:17 ]

AMD XP1800+, 512MB Intern, Maxtor 160Gig, Matrox G550 32 DDR Dual Head in een Chieftec DX-01-SLD

Verwijderd

Een kennis gaf me als tip om (als ik toch niet WIFI gebruik) hem eens te disabelen. (scheelt resources) en waarempel, het stotteren is over. Het lijkt dus iets te maken te hebben met het telkens scannen naar een nieuwe verbinding.
Nu natuurlijk de vraag, hoe is dit op te lossen? zal ik hier ook last van hebben als ik wel gebruik ga maken van WIFI?
Een kameraad van mij had hier ook last van; tevens was voor hem ook de oplossing WIFI te disable'n als er geen WIFI netwerk in de buurt is. Het probleem is namelijk dat hij blijft proberen het netwerk te vinden, wat ten koste gaat van de rest van de resources.

Omdat hij niet constant aan het zoeken is naar het netwerk zodra je wèl een WIFI netwerk hebt, verwacht ik niet dat je enig last van het stotteren zult ondervinden.