Toshiba Satelite Pro 4300 geluidskwaliteit

Pagina: 1
Acties:

• Chieliot
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
(jarig!)
Ik heb al een tijdje een Toshiba Satelite Pro 4300 en ik begin mij te irriteren aan de slechte kwaliteit van de geluidskaart.

Ik gebruik windows 2000, maar ook onder 98, XP, RedHat, Suse en Debian gebeurt het vaak bij het afspelen van een MP3'tje dat het nummer stotterd, vertraagd en erg kraakt bij bepaalde tonen.

Het lijkt mij niet aan de drivers liggen omdat ik al meerdere os'en heb gebruikt op deze laptop. Maar ik vroeg mij af of deze serie gewoon een brakke geluidskaart heeft ofdat deze niet helemaal goed meer is.

Het probleem is er trouwens ook als ik externe boxjes gebruik.

Alles zit natuurlijk on-board bij zo'n laptop, maar is er toch een upgrade of een vervanging van dit soort onderdelen mogelijk?

Gaarne jullie reactie.

Toshiba Satelite Pro 4300
PIII 700 Mhz
256 mb intern
20 gig harddisk
Yamaha YMF744B-R sound chip

AMD XP1800+, 512MB Intern, Maxtor 160Gig, Matrox G550 32 DDR Dual Head in een Chieftec DX-01-SLD

• Kliniclown
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 13:14
Creative Extigy...

Externe geluidskaart van Creative

Verwijderd

Dit ligt mogelijk aan de infraroodpoort (een Tecra en een Satellite Pro model welke ik had hadden er last van).

Gewoon de infrarooddrivers downloaden van de Toshiba website. Een andere optie is om de infraroodservices te stoppen in het Services panel.

• Chieliot
(jarig!)
Externe geluidskaart is altijd nog een mogelijkheid natuurlijk! Maar ik heb even de tips van feeble opgevolgd en dat is het gewoon! Haha, geweldig, mesa is very happy now!

Ik heb nu de infrarood service gestopt, maar ik zal nog even kijken wat en hoe met de drivers van de toshiba site.

nfshotrods en feeble bedankt!

AMD XP1800+, 512MB Intern, Maxtor 160Gig, Matrox G550 32 DDR Dual Head in een Chieftec DX-01-SLD

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Toch knap...dat sound en een infraroodpoort elkaar dwars kunnen zitten. Aan de andere kant (geld zeker voor een laptop): Disable wat je niet nodig hebt. Scheelt vaak in performance, en waarom zou jet het aanzetten als je het toch niet gebruikt (met alle problemen van dien ;) )

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Chieliot
(jarig!)
The_Eagle, helemaal gelijk, maar met de drivers van de Toshiba website kan ik mijn infrarood toch op enabled laten staan zonder problemen.

Verder gebruik ik eigenlijk alle hardware in mijn laptop, scheelt wel veel in accu tijd, maarja, waarom koop je een laptop om vervolgens alle mooie functies uit te schakelen?

Pagina: 1