Internet delen (Xp--> 98)

Pagina: 1
Acties:

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Ik vind het echt heel rot dat ik deze topic moet aanmaken omdat er al zoveeel topics zijn aangemaakt. Maar ik kom er echt niet uit.

Ik heb het volgende gedaan:
Search doorgekeken en Faq (gezocht op "internet delen")

Daar heb ik gevonden:
Hoe mijn DNS server te verkrijgen "ipconfig /all"
En gateway in te stellen.

PC's:

Windows XP (server)
2 netwerk kaarten: MxStream (10.0.0.138/255.255.255.0)
Netwerk --> 98 laptop (192.168.100.253/255.255.255.0)

Laptop 98 (client)
Xircom netwerkkaartje: 192.168.100.254/255.255.255.0
op deze DNS ingesteld welke ik heb verkregen met "ipconfig /all"
standaard gateway ingesteld op 192.168.100.253

verder wil moet het volgens mij gewoon kunnen zonder software (heb ook geen zin in extra software)
Heb een zonealarm firewall... die laat gewoon alle verkeer door tussen laptop en PC(xp).
Mijn netwerk werkt gewoon.
Ik heb trouwens ook al geprobeert met "Wizard netwerk instellen" internet te delen. maar daarna deed mijn internet het helemaal niet meer en was mijn firewall van slag. |:(

Iemand enig idee wat ik fout doe?

(alsnog: zonder software of wizards) als ik daaraan denk wordt ik al ziek

[ Voor 7% gewijzigd door FireArrow op 06-07-2003 18:26 ]

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-08 20:40

ripexx

bibs

Welke versie van Xp gebruikje Home of Pro, ik dacht dat Home niet kan functioneren voor internet sharing, maar correct me if i'm wrong. :) Je zult toch een of ander router progje moeten hebben om verbinding te kunnen maken tussen de twee verschillende netwerken.

Lees deze eens door: Internet delen onder windows

buit is binnen sukkel

• FireArrow
Windows XP Pro (sorry) ;)
Ik wil iever geen geld uitgeven aan die internetsharing programma's

[ Voor 58% gewijzigd door FireArrow op 06-07-2003 18:32 ]

• magic_japie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-03 20:35
Stel je IP van je netwerk eens in met de IP-range van je MxStream.
Je MxStream is 10.0.0.138, maar van je server er 10.0.0.150 en van je laptop 10.0.0.151 van en dan je gateway 10.0.0.150.
Reboot voor de zekerheid (hoeft eigenlijk niet) beide PC's (win 98 moet je zeker rebooten).
Nu staan alle instellingen van je netwerk zeker goed. Probeer dan verbinding te maken op je client met het Internet. Mocht dat niet werken, kan me niet voorstellen, dan moet je voor de zekerheid je firewall ff uitzetten en dan proberen of je poorten open zetten (poort 80). Dan moet het zeker werken.

Installeer anders ook TCP/IP opnieuw op de client pc, kan soms ook problemen oplossen.

[ Voor 8% gewijzigd door magic_japie op 06-07-2003 18:35 ]

Fritzbox 7490, 1x Netgear GS108E, 2x TP-Link SG105E, HP2520-8G-POE

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ripexx schreef op 06 July 2003 @ 18:29:
Welke versie van Xp gebruikje Home of Pro, ik dacht dat Home niet kan functioneren voor internet sharing, maar correct me if i'm wrong. :)
Wrong.

Kan met alle windows versies vanaf 98SE.
Bij lagere versies heb je al 3rd party software nodig.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• ripexx

ripexx

bibs

magic_japie schreef op 06 juli 2003 @ 18:32:
Stel je IP van je netwerk eens in met de IP-range van je MxStream.
Je MxStream is 10.0.0.138, maar van je server er 10.0.0.150 en van je laptop 10.0.0.151 van en dan je gateway 10.0.0.150.
Reboot voor de zekerheid (hoeft eigenlijk niet) beide PC's (win 98 moet je zeker rebooten).
[..]
Je hebt dan twee netwerkkaarten in hetzelfde subnet zitten en dat gaat dus niet werken, je moet twee aparte ranges hebben, aangezien je hier praat over twee aparte netwerken, nl. modem-xp en xp-laptop.
FireArrow schreef op 06 juli 2003 @ 18:31:
Windows XP Pro (sorry) ;)
Ik wil iever geen geld uitgeven aan die internetsharing programma's
hoeft niet want dit standaard in windows, het heet Internet Connection Sharing (ICS) zoek daar maar eens op dit als veel vaker langs gekomen.
The Dolf schreef op 06 juli 2003 @ 18:32:
[...]
Wrong.
Kan met alle windows versies vanaf 98SE.
Bij lagere versies heb je al 3rd party software nodig.
Ik wil het niet eens gebuiken, hiervoor hebben ze juist routers gemaakt :P Maar klop ik zag het later in de faq :o

buit is binnen sukkel

• FireArrow
Neej ik heb nog steeds geen internet verbinding gehad..
IP adressen weer terug op standaard ingesteld

Maar toen ik mijn ip-adres op 10.0.0.151 etc. had staan zei mijn browser of ik verbinding wou maken..
Ik heb blijkbaar ergens al een verbinding... nu nog de pages (die worden weergeven)
misschien een proxyserver instellen?? ik heb planet

• ripexx

ripexx

bibs

FireArrow schreef op 06 juli 2003 @ 18:53:
misschien een proxyserver instellen?? ik heb planet
Haal je die proxy nu uit je grote hoed :? :)

Als ik het goed begrijp is dit je setup die je wilt:

ADSL-modem --> XP --> Laptop

XP heeft nu twee netwerkkaarten, een naar de moden en een naar de laptop. Je wilt geen extra geld uitgeven aan een router of routersoftware dus kom je uit bij twee mogelijkheden.

1. Je hackt je modem en maakt er een router van, dien je wel weer een hubje of switch te hebben. Meer info: www.bruring.com
2. Gebruik ICS van xp om je laptop toegang te geven tot het internet.

Lees nu eens dat verhaal over internet delen eens door en maak aan de hand van de gegeven links een setup zoals je die wilt hebben, stel nu alles in en gaan met die banaan :P Er staat heel veel info in dat verhaal met veel nuttige links.

Ook zeg je nu dat je nog geen internet verbinding hebt gehad, dus ik volg het niet helemaal. De mogelijke opties zijn geven kies een methode en werk het uit. Als je nog vragen hebt geef dan alle info zoals dit staat in de NT FAQ. :)

buit is binnen sukkel

Pagina: 1