uitzoeken av receiver

Pagina: 1
Acties:
  • 1.129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-08 23:41
Ben op zoek naar een av-receiver. Vandaag in de MediaMarkt Rotterdam geweest en daar staat zoooo veeel.
Voorbeelden:
jvc rx7032 € 499
sony de485-s €229
sony de585-b €269
sony de595-b €299
sony de595-? €349
sony de875-b €449
sony db1080-b €777
harman kardon hk 1550 €399
pioneer vsx- d711k €399
pioneer vsx- 512s €329
philips fr 986 €299
philips fr 996 €469
yamaha kxv 520-b €299
op dit moment heb ik een oud philips fa-564 staan met een schamele 2x40w. Ben ik eigenlijk altijd best tevree over geweest.
Ik heb al dagen zitten lezen op GoT. Veel verhalen en vooral hoor ik dat 2.0 geluid (gewone ordinaire cd's) erg slecht klinken op dit soort apparaten en dat zelfs de duurste surround apparaten het slechter doen op 2.0 dan de meeste eenvoudige 2.0 versterkers.
hoe erg is dat en hoe groot zal het verschil zijn met mijn oude fa564?
(ik denk niet dat zo'n nieuwe slechter zal zijn dan mijn ouwe bakkie)

Wat ik eigenlijk wil vragen... Iemand advies?
Krijg je zo'n versterker mee op proef om te proberen of is dat niet normaal om te vragen?

[ Voor 8% gewijzigd door Jan Smit op 06-07-2003 00:21 ]

Homo sapiens non urinat in ventum

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:33

JT

VETAK y0

Mijn eerste advies: drop the JVC en Philips.

Ten tweede: het klinkt niet slecht, maar wel slechter dan een stereo amp van dezelfde prijs. Simpele verklaring: voor dezelfde prijs moet een surround amp de surround processing hebben, DAC/ADC converters en extra kanalen versterking. Ik persoonlijk denk dat je een surround amp van 1000 euro kan vergelijken qua geluidskwaliteit met een stereo amp van 400 euro.

Edit: bij een goede zaak kan je je amp luisteren en als je niet tevreden bent na je keuze thuis, kan je hem omwisselen, met een beetje mazzel kan je hem gewoon thuis gaan testen in een keer met wat anderen. Maar dan heb je mazzel. MAar dat soort dingen kan je vergeten bij de Mediamarkt.

[ Voor 27% gewijzigd door JT op 06-07-2003 00:25 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
JT schreef op 06 July 2003 @ 00:24:
Edit: bij een goede zaak kan je je amp luisteren en als je niet tevreden bent na je keuze thuis, kan je hem omwisselen, met een beetje mazzel kan je hem gewoon thuis gaan testen in een keer met wat anderen. Maar dan heb je mazzel. MAar dat soort dingen kan je vergeten bij de Mediamarkt.
Toch jammerlijk om te zien hoe snel mensen vreemde conclusies trekken. Waarom zou je dat kunnen vergeten bij de Mediamarkt?

Ik heb vorige week toevallig navraag gedaan bij de Mediamarkt in Groningen, en daar heb je gewoon een 14 dagen omruilgarantie. Niet goed, geld terug. En als ik twijfelde mocht het met een telefoontje ook wel wat langer duren.

Voor de topicstarter: www.raf.nl heeft 2 heel interessante aanbiedingen betreft AV recievers. De Marantz (het topmerk van Philips) sr 4300 (van 550 voor 299, heb hem zelf ook) en de Harman/Kardon (ook een topmerk, maar dan op zich) AVR 4500 (van 700 voor 399). :)

Meer info over deze twee: Harman/Kardon AVR 4500 in de aanbieding. Doen?

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:18

4POX

Everybody is wired

Wat is uw motivatie daarvoor ?

Ik kan me iets bij philips voorstellen maar niet bij JVC (wel duur trouwens)

AKA Rinkel weblog

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 13:10
offtopic: Marantz staat overigens geheel los van Philips.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• JT

JT

VETAK y0

cornelixnootje1 schreef op 06 juli 2003 @ 00:34:
[...]

Toch jammerlijk om te zien hoe snel mensen vreemde conclusies trekken. Waarom zou je dat kunnen vergeten bij de Mediamarkt?
Vreemde conclusies ? Wat is er vreemd aan, als kennissen niet verschillende amps mee naar huis mogen nemen om te testen, dat ik dan die conclusie trek ? Dat is bij veel zaken zo. En al helemaal bij die zaak. Wel 1 voor 1, maar dan kan je ze niet direct vergelijken.
4POX schreef op 06 juli 2003 @ 01:06:
[...]
Ik kan me iets bij philips voorstellen maar niet bij JVC (wel duur trouwens)
Ik zou het eerder andersom zeggen :o Ik vind JVC gewoon levenloos geluid hebben. En alle echte hifi zaken die ik ken, de kleintjes die niet zo op winst zijn gericht als de grote zoals RAF, zie ik nooit JVC staan ofzo. En das niet zonder reden.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:10

GaMeOvEr

Is een hork.

cornelixnootje1 schreef op 06 July 2003 @ 00:34:

Ik heb vorige week toevallig navraag gedaan bij de Mediamarkt in Groningen, en daar heb je gewoon een 14 dagen omruilgarantie. Niet goed, geld terug. En als ik twijfelde mocht het met een telefoontje ook wel wat langer duren.
Sinds wanneer is een omruilgarantie gelijk aan testen thuis? Denk je nou echt als jij ondertussen je 3e AV-Receiver daar komt ophalen, dat ze daar eindeloos mee doorgaan?

Aannames zijn fataal.

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07 15:22
Laat je niet teveel door het vermogen leiden. 2x40W zoals je oude versterker heeft is eigenlijk altijd al meer dan genoeg. Ik heb zelf vorig jaar een Onkyo TX-L5 surround receiver gekocht. Die heeft 'slechts' 5x25W, maar het klink fantastich! De kwaliteit van een versterker heeft meestal niets met het vermogen te maken. Pas als je een erg grote ruimte hebt of als de speakers een laag rendement hebben kan een groter vermogen belangrijk worden.

In het geval van een surround versterker is overigens ook de kwaliteit van de DAC's belangrijk. In het geval van m'n Onkyo versterker (en de DV-L5 DVD speler) zijn dat 24bit 96KHz converters.

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Jan Smit,

Aan je rijtje toevoegen:
Denon AVR-1803, 520 euro.
Marantz SR4300, 475 euro.
Onkyo TX-SR500E, 444 euro.
Yamaha RXV-640RDS, 455 euro.
(Yamaha en Denon hebben ook nog enkele goedkopere modellen).

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:10
Marantz SR4300, 475 euro?

Hij 's bij Correct wel 300 en bij andere zaken heb ik hem ook wel voor tusesn 350/400 gezien :)

fotoblog

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
ja zie een paar posts hierboven. 299 bij raf.

Verwijderd

Ga eens kijken naar een NAD!!! Dat is pas een goed geluid, moet je wel wat meer voor betalen, maar is zeker de moeite waard. Je cd's klinken als nooit daarvoor.

Verwijderd

Ten tweede: het klinkt niet slecht, maar wel slechter dan een stereo amp van dezelfde prijs. Simpele verklaring: voor dezelfde prijs moet een surround amp de surround processing hebben, DAC/ADC converters en extra kanalen versterking. Ik persoonlijk denk dat je een surround amp van 1000 euro kan vergelijken qua geluidskwaliteit met een stereo amp van 400 euro.

philips fr 996 €469

Dit is echt een top receivertje hoor!!! Klinkt super zeker icm Super Audio cd

• Scarp
  • Niet online
ViolatoR schreef op 06 July 2003 @ 15:43:
Marantz SR4300, 475 euro?

Hij 's bij Correct wel 300 en bij andere zaken heb ik hem ook wel voor tusesn 350/400 gezien :)
Met een beetje zoekwerk kan je de meeste wel goedkoper kopen. Zijn richtprijzen.

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 17:29
Ben het met Delfosso eens dat de Philips fr996 een topper is. Heb hem pas aangeschaft en het klinkt allemaal zeer goed.

deze receiver kun je bij de betere audiozaken gemakkelijk voor 400 euro's meekrijgen. mocht je toevallig in de buurt van Rotterdam wonen kijk dan ook eens in de "pricewatch" als je hem zelf gaat halen heb je 'em helemaal goedkoop pricewatch: Philips FR996

Wat is eigenlijk die altijd terugkerende hardnekkige kortzichtigheid dat Philips niet goed is?
Leg mij dat nu eens uit!

(mocht je uiteindelijk kiezen voor Philips, deze receiver is ook in het zwart leverbaar. Het type-nummer is dan fr995)

<EDIT>
Kun je zelf vergelijken tussen de diverse merken en typen! (Staan ook diverse reviews ed.)

http://www.kieskeurig.nl/...ch?readform&code=receiver

[ Voor 14% gewijzigd door mcb1 op 06-07-2003 17:56 ]

mcb1

• RiBeye
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-07-2020
Verwijderd schreef op 06 July 2003 @ 17:28:
Ga eens kijken naar een NAD!!! Dat is pas een goed geluid, moet je wel wat meer voor betalen, maar is zeker de moeite waard. Je cd's klinken als nooit daarvoor.
Mee eens, NAD sounds superb!

Alleen verkoopt mediamarkt ze niet denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door RiBeye op 06-07-2003 17:56 ]

• Danster
  • Laatst online: 19-07-2024
Jan Smit schreef op 06 July 2003 @ 00:20:
Ben op zoek naar een av-receiver. Vandaag in de MediaMarkt Rotterdam geweest en daar staat zoooo veeel.
Zeg leuk en aardig maar wat is je budget eigenlijk? Er zit nogal een verschil tussen de prijzen.

• ViolatoR
  • Laatst online: 02-06 14:10
Scarp schreef op 06 July 2003 @ 17:37:
[...]

Met een beetje zoekwerk kan je de meeste wel goedkoper kopen. Zijn richtprijzen.
I know, was gewoon aanvulling op jouw post :)

fotoblog

• JT

JT

VETAK y0

mcb1 schreef op 06 juli 2003 @ 17:48:
Wat is eigenlijk die altijd terugkerende hardnekkige kortzichtigheid dat Philips niet goed is?
Leg mij dat nu eens uit!
Ik vind Philips zeker niet slecht, maar ik vind alleen dat je voor het geld iets beter geluid kan krijgen en de specs zijn hopeloos. Dan doel ik op de surround formaten; geen DPL 2, iets wat elke nieuwe receiver toch wel heeft, geen enige vorm van 6.1 surround en mpeg 2 wat allang niet meer word gebruikt. DPL 2 en 6.1 surround inclusief dat 6e kanaal met versterking kan je bij andere merken krijgen in combinatie met iets betere geluidskwaliteit voor dezelfde prijs. En nee ik ben geen Philips hater :P Ik heb ene Philips breedbeeld en Philips DVD spelers zijn ook zeker wel goed :)

Nu wil ik is van jou horen waarom dit kortzichtig is. Volgens mij is het argument van de specs zelfs een feit en kan dus niet eens kortzichtig zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door JT op 07-07-2003 13:17 ]

Ecodan warmtepomp

• adlowietje
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
bij www.diga4u.nl, heb ik mijn str db1080 voor 580 euro gekocht, ik neem aan dat de meeste andere produkten er ook een stuk goedkoper zijn dan in de gewone winkels(bcc e.d.) Dus kijk daar ook even om een goeie prijsvergelijking te maken.
Moest er trouwens wel ff op wachten(3 weken), paar mailtjes gestuurd(geen reaktie) en gebeld voordat ie er daadwerkelijk was. Toen ik belde vertelde ze me dat sony nederland problemen had met de levering en dat het nog wel 2 weken zou kunnen duren, krijg ik de volgende dag een mailtje dat de bestelling onderweg was, dag erna stond de koerier voor de deur??
Ga er dus niet vanuit dat het bestelde er binnen de door hen gestelde levertijd is(bij mij was het binnen 5 werkdagen..not).

• Danster
  • Laatst online: 19-07-2024
adlowietje schreef op 07 juli 2003 @ 14:46:
bij www.diga4u.nl, heb ik mijn str db1080 voor 580 euro gekocht, ik neem aan dat de meeste andere produkten er ook een stuk goedkoper zijn dan in de gewone winkels(bcc e.d.) Dus kijk daar ook even om een goeie prijsvergelijking te maken.
Moest er trouwens wel ff op wachten(3 weken), paar mailtjes gestuurd(geen reaktie) en gebeld voordat ie er daadwerkelijk was. Toen ik belde vertelde ze me dat sony nederland problemen had met de levering en dat het nog wel 2 weken zou kunnen duren, krijg ik de volgende dag een mailtje dat de bestelling onderweg was, dag erna stond de koerier voor de deur??
Ga er dus niet vanuit dat het bestelde er binnen de door hen gestelde levertijd is(bij mij was het binnen 5 werkdagen..not).
Oei. Als je dan toch via internet koopt.. :?

http://www2.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=309224

Is ie 100 euro goedkoper

• mcb1
Reactie op JT

Ik vind Philips zeker niet slecht, maar ik vind alleen dat je voor het geld iets beter geluid kan krijgen en de specs zijn hopeloos. Dan doel ik op de surround formaten; geen DPL 2, iets wat elke nieuwe receiver toch wel heeft, geen enige vorm van 6.1 surround en mpeg 2 wat allang niet meer word gebruikt. DPL 2 en 6.1 surround inclusief dat 6e kanaal met versterking kan je bij andere merken krijgen in combinatie met iets betere geluidskwaliteit voor dezelfde prijs. En nee ik ben geen Philips hater Ik heb ene Philips breedbeeld en Philips DVD spelers zijn ook zeker wel goed

Nu wil ik is van jou horen waarom dit kortzichtig is. Volgens mij is het argument van de specs zelfs een feit en kan dus niet eens kortzichtig zijn.
---------------------------------------------------------------------------------
Ik vergelijk even op www.kieskeurig.nl (gemakkelijk om effe snel een overzicht van prijzen en specs te krijgen)

Philips fr996 kost op deze site 380 Euro's (http://www.kieskeurig.nl/...arch1/Philips%20FR996.htm)

Een DPL2 & 6.1 is er vanaf 390 euro's en daarna stijgt de prijs snel.
(http://www.kieskeurig.nl/...anasonic%20SA%20HE100.htm)

dat er VEEL receivers zijn met bovenstaande functies valt wel mee. 20 van de 169 stuks die totaal op deze site staan, ongeveer 12%. Dat de specs dus hopeloos zijn lijkt mij dus niet helemaal juist.

Wat betreft het iets betere geluid; dit is natuurlijk ook nog maar de vraag, heb je deze receivers allemaal vergeleken? Mijn budget zat rond de 400 euro en toen ik in de winkel enige receivers vergeleken heb vond ik de Philips in dit geval toch het beste klinken. (Als een ander merk beter was geweest had ik een ander genomen)
DPL2 en 6.1 wil niet zeggen dat het beter klinkt dan een receiver die deze functies niet ondersteund. (geluidskwaliteit hangt van meerdere factoren af)

Maar voor de topicstarter:
Wil je dus toch DPL2, 6.1 en veel vermogen. Misschien is onderstaande link de moeite waard? (weet natuurlijk niet hoe deze klinkt)
http://www.kieskeurig.nl/...Yamaha%20RX%20V630RDS.htm

(JT heeft wel een klein beetje gelijk, voor een geringe meerpijs zijn er enkele interessante receivers die best wel eens een betere geluidskwaliteit kunnen hebben)

mcb1

• EXX
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Verwijderd schreef op 06 juli 2003 @ 17:28:
Yep! Afgelopen weekend een nieuwe NAD C370 amp gekocht in een hifi zaak in Maastricht, tegen een fikse opruimkorting. Niet echt goedkoop, maar super geluid. Geen surround, gewoon ouderwets stereo. Ik stond echt te kijken wat voor een goed geluid er plots uit mijn oude Warfedale speakers kwam.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

yamaha power!

• JT

JT

VETAK y0

mcb1 schreef op 07 July 2003 @ 15:26:
Ik vergelijk even op www.kieskeurig.nl (gemakkelijk om effe snel een overzicht van prijzen en specs te krijgen)

Philips fr996 kost op deze site 380 Euro's (http://www.kieskeurig.nl/...arch1/Philips%20FR996.htm)

Een DPL2 & 6.1 is er vanaf 390 euro's en daarna stijgt de prijs snel.
(http://www.kieskeurig.nl/...anasonic%20SA%20HE100.htm)

dat er VEEL receivers zijn met bovenstaande functies valt wel mee. 20 van de 169 stuks die totaal op deze site staan, ongeveer 12%. Dat de specs dus hopeloos zijn lijkt mij dus niet helemaal juist.
Marantz SR4300: 299
Yamaha RX-V440: 299

Dat zijn receivers die qua geluidskwaliteit boven de Philips uit stijgen en veeeel meer opties hebben.
Wat betreft het iets betere geluid; dit is natuurlijk ook nog maar de vraag, heb je deze receivers allemaal vergeleken? Mijn budget zat rond de 400 euro en toen ik in de winkel enige receivers vergeleken heb vond ik de Philips in dit geval toch het beste klinken. (Als een ander merk beter was geweest had ik een ander genomen)
DPL2 en 6.1 wil niet zeggen dat het beter klinkt dan een receiver die deze functies niet ondersteund. (geluidskwaliteit hangt van meerdere factoren af)
Ja, ik heb alle 3 de receivers geluisterd. Jij niet want je kon niet op deze merken komen. Dus dan kan je niet zeggen dat je deze beter vond klinken :? Ik denk dat jij bij een Block-achtige winkel ofzo bent geweest, aangezien je met merken als Philips en Panasonic op de proppen komt zetten, wat ook wel bij een duurdere zaak kan krijgen, maar niet met merken als Yamaha en Marantz. Zal ik best fout kunnen hebben, maar vreemd dan dat ze je deze 2 merken niet hebben laten horen. En nee, ik weet gerust wel dat de geluidskwaliteit NIET van de specs afhangt, anders had ik die 2 wel in een zucht genoemd :/
Maar voor de topicstarter:
Wil je dus toch DPL2, 6.1 en veel vermogen. Misschien is onderstaande link de moeite waard? (weet natuurlijk niet hoe deze klinkt)
http://www.kieskeurig.nl/...Yamaha%20RX%20V630RDS.htm

(JT heeft wel een klein beetje gelijk, voor een geringe meerpijs zijn er enkele interessante receivers die best wel eens een betere geluidskwaliteit kunnen hebben)
Das idd een mooie receiver, en als die iets te duur is, dan zou ik voor de 440 gaan of Marantz SR4300.

[ Voor 3% gewijzigd door JT op 07-07-2003 16:33 ]

Ecodan warmtepomp

• mcb1
Nog 1 reactie op JT

Vond Yamaha wel meevallen tov de philips, maar goed da's een kwestie van smaak!
Verder had ik op de site van yamaha gezien dat de Yamaha maar 1 digitale input heeft, ik wou er graag 2

De marantz heb ik niet geluisterd, deze zat ook wel een eind boven het budget. Waar kun jij hem krijgen voor 299 Euro? Goedkoopste wat ik heb gezien is ongeveer 450 Euro via een webshop. (550 Euro in de winkel)

Vraag is dus hoe kom je aan de prijzen en waar is die winkel vervolgens gevestigd zodat de topicstarter daar eventueel de diverse merken/types kan beluisteren?

Ik ben vanaf megapool tot Bang & Olufsen wezen kijken. (Wat opviel is dat de "dure" zaken vaak voor de types die ook bij een megapool, expert enz. te krijgen zijn vaak met hun prijs zakten waar de "goedkope" zaken niet in meegingen)

Maar nu weer effe weer voor degene die de topic heeft geopend!
Welke eisen heb je zelf waaraan de receiver moet voldoen en welk prijskaartje mag eraan hangen?

mcb1

• Scarp
  • Niet online
Kijk ook eens op de 2e hands markt. 2e hands ook je top receivers kopen voor weinig geld

Verwijderd

Misschien zijn dit wel goede versterkers voor de topic starter? Ik zit ook te twijfelen welk setje ik zou doen. Volgens de verkoper van RAF was de DENON veruit de beste, maar ik ben ook benieuwd naar de mening van anderen.

MARANTZ SR 5300 Dolby Digital 499 + MARANTZ DV 4200 OSE 399
DENON AVR 1803 Dolby Digital 549 + DENON DVD 900 349
HARMAN KARDON AVR 4500 Dolby Digital 399 + HARMAN KARDON DVD 25 399

• JT

JT

VETAK y0

mcb1 schreef op 07 juli 2003 @ 18:00:
Nog 1 reactie op JT

Vond Yamaha wel meevallen tov de philips, maar goed da's een kwestie van smaak!
Verder had ik op de site van yamaha gezien dat de Yamaha maar 1 digitale input heeft, ik wou er graag 2

De marantz heb ik niet geluisterd, deze zat ook wel een eind boven het budget. Waar kun jij hem krijgen voor 299 Euro? Goedkoopste wat ik heb gezien is ongeveer 450 Euro via een webshop. (550 Euro in de winkel)

Vraag is dus hoe kom je aan de prijzen en waar is die winkel vervolgens gevestigd zodat de topicstarter daar eventueel de diverse merken/types kan beluisteren?

Ik ben vanaf megapool tot Bang & Olufsen wezen kijken. (Wat opviel is dat de "dure" zaken vaak voor de types die ook bij een megapool, expert enz. te krijgen zijn vaak met hun prijs zakten waar de "goedkope" zaken niet in meegingen)

Maar nu weer effe weer voor degene die de topic heeft geopend!
Welke eisen heb je zelf waaraan de receiver moet voldoen en welk prijskaartje mag eraan hangen?
Correct in A'dam en RAF/Staffhorst. En B&O kan je beter bij weg blijven, tenzij je graag meer dan 50% van de aanschafprijs voor design wil betalen.

Ecodan warmtepomp

• mcb1
B&O verkoopt bij mij in de buurt ook marantz denon enz. en natuurlijk ook B&O (Raar maar waar, dit is een winkel die Bang & Olufsen heet, maar dus vanalles verkoopt)

Het merk B&O is idd erg prijzig!

[ Voor 17% gewijzigd door mcb1 op 07-07-2003 18:52 ]

mcb1

• JT

JT

VETAK y0

Mjah, idd, hier in P'rend zit ook zo een B&O shop. Hier en daar iets van een ander merk, maar 95% B&O. Maw: daar kom ik nooit :P

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1