Beelzebubu,
mijn engels is inderdaad niet zo best als ik soms denk, dat kreeg ik ook al van een native english speaker te horen op mijn andere verhaal (switching verhaal). Dus zeker bedankt voor je correcties.
En kiep em koming zou ik zeggen.
Over dat grafische, in plaats van in de terminal intypen: als je die pagina met konqueror opent, kan je klikken op de links man:/[command] en info:/[command] daarom zijn het ook links.
En dan geeft konqueror prima de index voor de man / infopages weer.
Over kde vs gnome, ik ben sinds ik met gnome de zaak niet meer zo kan instellen als ik wil (sinds metacity) met kde onderweg, en dat bevalt me prima; ik sta wel volledig open voor aanvullling over hoe dingen met gnome gaan, en ik geef toe dat dat ontbreekt op mijn site.
Maar in elk geval kan je met nautilus geen manpages lezen zoals met konqueror, dus hoe je dat dan met gnome moet uitleggen zonder command line?
Overigens ben ik tegen het idee dat alles zonder command line moet kunnen, alle simpele dingen misschien, maar als je een stapel files wilt hernoemen is 'rename' toch echt je vriend.. of ik moet me sterk vergissen,... ik merk juist dat ik hoe langer hoe meer de cli ga gebruiken, zowel thuis (waar ik mijn eigen admin ben) als op mijn werk (waar ik gewone user ben en dus geen speciale rechten heb,.. cli gaat na een tijdje gewoon handiger en sneller dan GUI...
En inderdaad, OSS devvers moeten ook eten, en doen dat vaak met een baan die niet direct gerelateerd is aan het OSS project waar ze aan meewerken. Of verdien jij inmiddels goed met je videoproject? Ik denk dat slechts een kleine minderheid van de OSS developers daar hun brood mee verdient, de rest met wat anders...
Ik zal er over nadenken hoe ik het anders kan opstellen. Mijn punt is niet om een droom/ideaal beeld te geven...
Over de source code/ CVS, ik kan erbij schrijven dat dat voor de gevorderde gebruiker is die echt omhoog zit vanwege een bepaalde bug of zo... is het dan beter?
Mijn bedoeling is vooral om aan te geven dat het zin heeft goede bugreports te maken, en dat als men geen bugreport meldt, er ook niet vanuit gegaan mag worden dat de volgende versie die bug niet meer heeft. Vooral bij minder populaire dingen is dat zinvol. En natuurlijk dat de verbeterde versie omdat het OSS is later gratis ter beschikking komt. Men is dus niet zomaar een gratis betatester, maar profiteerd er zelf van (van het verbeterde product)...
Documentatie: -- ja ik lees die wel, maar inderdaad: as required. Toch is het jammer, want als je in het begin wat meer leest, haal je er zoveel meer uit.
Ik maar hier:
Gebruikersvriendelijkheid? (sic) op Wednesday 02 July 2003 14:13 een vergelijking met simpel gereedschap, een hamer en een schroevedraaier. Self explanatory-er gaat bijna niet meer. Toch kunnen weinig mensen echt behoorlijk hameren en schroeven, als je ze met een vakman gaat vergelijken.
Intuitie? Self-explanatory (explainatory?)? Werkt pas na een zekere ervaring. Die beginners met linux niet hebben, want dan waren het beginners. Goed, gui's zijn vaak met wat gokwerk wel te gebruiken, maar niet voor mensen die helemaal geen computerervaring hebben...
Overigens denk ik wel dat ik aan dat stukje het een en ander ga veranderen, want het klopt precies wat je zegt, men WIL geen handleiding of documentatie lezen. Of in elk geval: men wil het niet MOETEN lezen. En daar heb je een punt.... Ik moet er nog wel ff over nadenken hoe ik dat ga brengen. Het moet nl. ook niet zo zijn dat mensen bezig gaan met linux en zeggen: 'ja overal voor moet je de handleiding lezen, daar baal ik van...'
Met gezond verstand kom je een eind, maar soms gaat het echt niet en komt man [command] toch wel heel goed uit...
En dat mensen zelf ook mee kunnen helpen geef ik toch al aan in het eerste deel? Of heb je dat vanwege tenenkrommingen door mijn engels niet uit kunnen lezen? (Zo bar slecht is mijn engels toch ook weer niet?

)
En ja, je vorige discussietopic is 1 van de redenen (de inhoud) dat er meer artikelen moeten komen die mensen motiveren om mee te werken aan OSS. (quote myself:" If you like some program/project, please think about contributing to it. If you like your distribution, buy a copy or, in the case you use and like Mandrake Linux, become a clubmember. If you don't have the money to spare, contribute in any other way: by promoting the use of OSS, by writing code, writing and / or translating documentation, helping (supporting) people in real life or on mailinglists, forums, etc. ")
Of bedoelde je een specifiek project? Link graag in dat geval.
Wel aardige anekdote trouwens, dat je er pas na 6 maanden achterkwam: lmb select, mmb paste..

Pas na Unix (waar copy-paste het eerste was dat ze lieten zien trouwens...) werkte ik serieus met windows, en dat mis ik nog altijd; gelukkig heb ik thuis linux en op mijn werk ook weer unix.
Anyway, goed commentaar, 'helaas' teveel om in 1x alles picobello te maken...

Morgen is er weer een dag.
jointm1k, de morele ondersteuning wordt gewaardeerd!
[
Voor 6% gewijzigd door
Verwijderd op 06-07-2003 00:58
]