Toon posts:

[Flash MX] Midi muziek eigenlijk wel mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde net een midi bestandje importeren in Flash MX. Komt Flash met de melding dat ie het bestandstype niet kent :?

Ondersteunt Flash MX Midi bestanden wel? Zo niet, hoe kan je dan het best een midi bestand omzetten naar een formaat wat Flash wel pakt?

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-08 08:57

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik weet niet of het op een of andere manier mogelijk gemaakt kan worden, maar stel dat je er een ander bestand van moet maken, word het allicht groter (aantal kb)...

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:59

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 20:06:
Ik wilde net een midi bestandje importeren in Flash MX. Komt Flash met de melding dat ie het bestandstype niet kent :?

Ondersteunt Flash MX Midi bestanden wel? Zo niet, hoe kan je dan het best een midi bestand omzetten naar een formaat wat Flash wel pakt?
Je zou het naar een Wave kunnen omzetten (zie hier), en dan eventueel naar Mp3. Dat zijn twee bestandtypen die MX wel kan lezen.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

wat je ook zou kunnen doen is in flash naar de midi file linken. zodat ie het extern afspeelt.

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
Flash kan geen Midi aan. Zet je midi in de html en mischien (als de browser het wil afspelen) gaat het. Maar geen interactie mogelijk.

(tenzij je Flash niet combineert met andere extensied == non-standard).

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

hobbit_be schreef op 05 July 2003 @ 21:49:
Flash kan geen Midi aan. Zet je midi in de html en mischien (als de browser het wil afspelen) gaat het. Maar geen interactie mogelijk.

(tenzij je Flash niet combineert met andere extensied == non-standard).
Met javascript of door de muziek te embedden in een verborgen frame kun je de muziek laten starten/stoppen/wisselen enz.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:02

crisp

Devver

Pixelated

beste is denk omzetten naar wav of mp3. Als je het in HTML zet dmv een embed oid ben je toch weer afhankelijk van andere plugins, en dat wil je niet....
Flash ondersteund dus blijkbaar geen midi (zo leer ik elke dag weer meer over flash :) ), en daar kan je denk ik weinig verder aan doen behalve je beklagen bij MacroMedia...

verder is dit vrij basic naar mijn mening..

[ Voor 7% gewijzigd door crisp op 06-07-2003 00:34 ]

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.