Toon posts:

[WinXP] Executables corrupt na kopieren *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Mijn windows draait niet goed. Ik heb mijn harde schijf geformateerd en windows xp pro opnieuw geinstalleerd. Ik had een tweede harde schijf in ntfs-formaat met belangrijke gegevens die ik terug wou zetten na installatie. Bij de installatie van Win XP ging iets mis. Per ongeluk maakte ik de c: schijf een fat32-systeem. Later heb ik dit naar ntfs-geconverteerd d. m. v. Partition magic. Nu zet ik dus gegevens terug van mijn tweede harde schijf naar de eerste. Het probleem is nu dat alle exe-bestanden die ik terug heb gezet het niet meer doen. Ze starten namelijk met een dos-venstertje en houden er dan mee op. Ook hebben de exe-bestanden geen icoontjes meer. Wie kan mij helpen???? :'(

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Aangezien je topic niet gaat over de grootte van willekeurige problemen met Windows heb ik je topictitel even aangepast naar iets dat wel aangeeft wat er aan de hand is ;)

De bestanden op C kan je wel als verloren beschouwen. Je hebt ze al verwijderd van de backupschijf? Je zou met de tools in de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers de bestanden daarvandaan kunnen proberen te undeleten.

Over het waarom hiervan gaan al heel veel topics op GoT; welke hardware heb je? Check geheugen, bekabeling, overclocking etc etc (al zal dit hier waarschijnlijk niet het geval zijn als je niets hardwarematig hebt veranderd) en installeer natuurlijk de juiste drivers voor alles (zeker ook 4in1 etc).
Later heb ik dit naar ntfs-geconverteerd d. m. v. Partition magic.
De volgende keer zou je gewoon het met XP meegeleverde convert kunnen gebruiken :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Kun je geen reparatie van je XP uitvoeren? Zie onder andere de Windows Operated Systems - FAQ voor meer uitleg over hoe de herstelconsole werkt.

En kun je een betere topictitel verzinnen, eentje die beter je probleem omschrijft. Zie onder andere de WOS-Policy. Deze kun je doorgeven in Schop een Modje of via TopicReport (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif) :).

edit:
Of je hebt mazzel en F_J_K past de topictitel voor je aan :*

[ Voor 7% gewijzigd door Compubiter op 05-07-2003 18:43 ]

Verwijderd

Als alleen de *.exe bestanden kapot zijn en er een dos venstertje start kan het ook weleens een virus zijn denk ik

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er niet helemaal uit. Misschien dat dit iemand op gedachten brengt. De exe-bestanden hebben wel een filesize, als je op eigenschappen klikt van een exe-bestand zie ik een tabblad met programma waar je MS-DOS eigenschappen kan veranderen. Ik heb xp over win ME geinstalleerd. Zou dit hier iets mee te maken hebben?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 12:16
Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 20:11:
Ik kom er niet helemaal uit. Misschien dat dit iemand op gedachten brengt. De exe-bestanden hebben wel een filesize, als je op eigenschappen klikt van een exe-bestand zie ik een tabblad met programma waar je MS-DOS eigenschappen kan veranderen. Ik heb xp over win ME geinstalleerd. Zou dit hier iets mee te maken hebben?
Geef eens een paar voorbeelden van .exe programma's die nu niet meer werken. Het is nou eenmaal zo dat als je Windows (opnieuw) installeert/update dat je vrijwel alle programma's opnieuw moet installeren, omdat ze anders niet opstarten doordat ze registervermeldingen missen.

The devil is in the details.

Pagina: 1