Toon posts:

Waterkoeling, wat past nou waarbij?

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er maar niet uit. Je leest practisch overal dat het niet verstandig is een koperen element samen te gebruiken met een alluminium element. Belangrijk om te weten.
Goed, ik ga dus kijken waar ik mooie spulletjes kan kopen in Nederland.
Maar ga je kijken wat de bedrijven aanbieden dan denk ik, begrijpen de winkels het niet of begrijp ik het niet.

Neem nu OCshop, daar kun je mooie swiftech coolers kopen en blackice radiators,
Op hun website wordt niet vermeld waarvan de Swiftech gemaakt is, de radiator is van koper. Als ik dus zonder nadenken bij hun deze spullen koop krijg ik later problemen lijkt mij. Op de web van Swiftech staat weer dat in hun alluminium koelblok een koperen plaat zit. Past dat dan wel opeens weer?

Ook bij de volgende shops wordt er over het materiaal bij veel producten, met name radiatoren niet gesproken.

perfect-system
freezinghardware
xxlcases
tweakstore
en nog wel meers shop waarschijnlijk.

Blijkbaar maakt het de winkels niets uit wat je koopt, het is allemaal even mooi en prachtig. Op zo'n manier moet je eigenlijk alles ergens anders vandaan halen, want wat ze aanbieden past lang niet altijd bij elkaar.

ik ben ervan op de hoogte dat je ook kant en klare setjes kunt kopen. maar ik heb reeds een Eheim 1250 dus het zou zonde zijn om die in de kast te laten liggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2003 14:17 ]

Verwijderd

Het aluminium dat ze gebruiken is in de meeste gevalleen geanodiseerd aluminium wat geen corrosie veroorzaakt en gewoon met koper kan worden gebruikt :)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Je topicstart is te vaag, om hier een leuk/interessant topic uit te laten komen. Iedereen gaat dan zijn (kant-en-klaar, of zelf geknutselde) set melden, waardoor er niet veel duidelijkheid verschaft zal worden. Als je je vraagstelling wat specifieker kan brengen, dan lijkt het me een mooie om dat in het [WC] Het grote waterkoelingsvragen-topic deel IV te posten. Als je er dan nog niet uit komt, en je kan je probleem/vraag wat specifieker stellen, dan kan je natuurlijk altijd een nieuw topic openen ;)

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.