[ASUS P4C800-D] Geen 3dMark 2003 draaien

Pagina: 1
Acties:

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 22:00
Ik heb sinds gisteren een nieuw moederbord, geheugen en processor. Alles draait in feite stabiel en snel. Alleen zodra ik 3dMark opstart, blijftie hangen NA het laden van de eerste test. Soms krijg ik net aan een beeldje, maar daar blijft het bij.

Ik gebruik als Videokaart de Sapphire Radeon 9700 Pro op 8x AGP, heb de laatste drivers voor mijn geluidskaart EN de ATI Catalyst 3.5 drivers geinstalleerd. Uiteraard ook SP1 voor Windows XP Professional.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen ? Ik heb namelijk een klotegevoel hierbij, dat er iets niet werkt :S

Specs: P4 2.4 gHz 800 mHz FSB, 2x 512 MB DDR PC3200 Dane-Elec, Asus P4C800 mobo, Windows XP Professional, SP1, Catalyst 3.5, Audigy II drivers vanaf CD voor Windows XP + updates van web en natuurlijk DirectX 9.0a.

Iemand ?

edit:
Het gaat mij dus niet om de 'score' van 3dMark, maar om het feit dat hij niet werkt. Ik vermoed daarom dat er iets fout zit :S

[ Voor 9% gewijzigd door Massiefje op 05-07-2003 13:30 ]

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Als je voor de rest bijvoorbeeld geen problemen ondervindt bij het draaien van spellen (en ook al de drivers opnieuw hebt geinstalleerd) zou ik eerst gewoon eens proberen 3DMark opnieuw te installeren.

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• Massiefje
Zojuist een spel geinstalleerd, battlefield 1942, versie 1.5. En nog steeds niets :(

Iemand nog een idee ? Ik ga nu namelijk oude catalyst drivers proberen. Kijkeno f dat verschil maakt :S

Verwijderd

Klinkt raar, maar heb je het geheugen al eens getest? Of de voeding... Lijkt me dat een no name voeding 350 watt het mss wat moeilijk heeft als ik je specs zie..

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Misschien is je geheugen niet goed?

• Weeds
  • Laatst online: 09-07 20:39

Weeds

what is a weed...

ik zou eens proberen om mem86 te draaien.. Misschien is je geheugen gaar.. was bij mij ook..
http://www.memtest86.com/

• Massiefje
hmmmmmm
wat hoort die te doen ? Ik heb net de iso gedownload EN gebrand, en hij gaat niet verder dan 2% en hangt dan :S

Dit is niet goed, maar is die ook normaal bij memtest, dattie hangt als je geheugen niet goed is ? :S

• Weeds

Weeds

what is a weed...

Heb je "support for legacy USB" uit staan in de BIOS?(dit moet uit staan)
Hij hoort namelijk wel door te gaan en alleen de fouten aan te geven.

• Massiefje
euhm, nee, dit staat aan Weeds. Waarom moet dat uit staan ?

maar nu heb ik 1 module eruit gehaald en nu looptie wel verder :S Ik ga toch van een brakke geheugenchip uit dus.

Ga zo nog wel ff de "goede" en "foute" modules omruilen om te kijken offut wel aan 1 van 2 ligt of dat het aan de combi ligt. Of misschien wel de poorten. Who knows.

Iemand verder nog info oid ?

Edit: hoelang duurt die test btw ? :S

[ Voor 9% gewijzigd door Massiefje op 05-07-2003 18:53 ]

• Weeds

Weeds

what is a weed...

Successsss

de test duurt ongeveer een kwartiertje tm test 8(of 9 weet ik nie meer)
Hij begint iederekeer opnieuw btw.. dus het kan ook heeeel lang gaan duren als je begrijpt wat ik bedoel.

(USB legacy moet uit staan omdat ie anders bij elke test begint te piepen en daar ook op kan vastlopen)

[ Voor 113% gewijzigd door Weeds op 05-07-2003 19:03 ]

• Massiefje
Er moet bovenaan dus 100% zijn, bij Pass, neem ik aan ? :D Zo ja, dan looptie nu voor de 2e keer ;)

• Weeds

Weeds

what is a weed...

hartstikke goed ! fijn dat et werkt. Dus 1 module is stuk?

• Massiefje
geen idee nog. Ik denk eigenlijk het moederbord :S Heb net dus module 1 getest, pass. Windows opstarten, 3d mark opstarten. VAST !

Nu ga ik ff 2e testen. Zometeen meer results. Indien dat op prijs gesteld word natuurlijk.

• Weeds

Weeds

what is a weed...

tuurlijk wordt dat op prijs gesteld.

• Massiefje
Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 17:24:
Klinkt raar, maar heb je het geheugen al eens getest? Of de voeding... Lijkt me dat een no name voeding 350 watt het mss wat moeilijk heeft als ik je specs zie..
Het heeft wel een merk, wist alleen ff niet welk merk: Het is een Chieftec voeding, die standaard bij een Big Tower Chieftec kast geleverd wordt :S

Bovendien heeft het altijd gewerkt in "vorige" Systeem. Met Asus p4t-e met p4 op 400 mHz en 1 GB RDRam

[ Voor 12% gewijzigd door Massiefje op 05-07-2003 19:23 ]

• Massiefje
Ok. 2e module ook getest. Ook pass. Maar wel allebei zaten ze in hetzelfde slot :S Daarom zo ff ander slot proberen.

Meer later....

Met alleen module 1: problemen
Met alleen modeul 2: problemen
Met beide modules: problemen

ARGH!!!!

Ff andere slots dus :S

Ander slot met 512 MB: keihard crashen met rare tekens tijdens POST.

[ Voor 46% gewijzigd door Massiefje op 05-07-2003 19:35 ]

• Massiefje
Ok. Er zit nu 1 geheugen module in. Buiten dat, heb ik de videokaart vervangen door een oudere GF4 mx-440. In eerste instantie draaide alles prima stabiel. Zelfs 3dMark wilde draaien. MAAR......... Toen hij 10 seconden bezig was, spontane reboot. Gelijk in bios naar temperatuur gekeken. NIETS. Netjes 40 graden. Maar kon ook niet anders, want er draait zelfs airco hier.

Ik ga er toch vanuit dat het het moederbord is. Iemand nog andere ideeen ?

• Massiefje
Bios update on the way trouwens. Je weet maar nooit :S

• Massiefje
Nopes. Ook bios update heeft niet geholpen. Ik geef het op. moederbord is de schuldige lijkt me. Die gaan we eens ff snel omruilen dus :D

• Massiefje
Zou het eventueel met DX9.0a te maken kunnen hebben ? Ik draai nu namelijk 3dmark 2001 en het werkt perfect.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Psst... Edit aub, of wacht ff en maak een grote post. Dit gedrag komt je topic niet ten goede...

Paar puntjes:
Controleer fans, VOEL aan de heatsinks hoe warm, controleer spanningen van alle leidingen en je hebt uiteraard zowel de P4 stekker op je mobo als de extra molex op je video gebruikt.

Verder: Als ALLEEN 3dmark2k3 het niet doet, lijkt het me toch een beetje software probleem.

EDIT: (zo dus :) )
Zet ff je mem timings in BIOS wat minder aggressief als test. En Turbo mode op standard.

[ Voor 13% gewijzigd door Voutloos op 05-07-2003 21:52 ]

{signature}

• Massiefje
timings staan op standaard, turbo ook al :S Heb nu net HELE freshe install gedaan. Kijken wattie nu doet :S

• Massiefje
Niemand meer ideeen ? Zie ook mijn topic Koeling bij videokaarten

• Flavio
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-08 20:57
In welke slots heb je de geheugenmodules zitten? Dat schijnt ook nog uit te maken.

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:26

makje

Professioneel prutser

Massiefje schreef op 05 July 2003 @ 19:45:
Ok. Er zit nu 1 geheugen module in. Buiten dat, heb ik de videokaart vervangen door een oudere GF4 mx-440. In eerste instantie draaide alles prima stabiel. Zelfs 3dMark wilde draaien. MAAR......... Toen hij 10 seconden bezig was, spontane reboot. Gelijk in bios naar temperatuur gekeken. NIETS. Netjes 40 graden. Maar kon ook niet anders, want er draait zelfs airco hier.

Ik ga er toch vanuit dat het het moederbord is. Iemand nog andere ideeen ?
Die restart klinkt alsof hij een BSOD had. Win XP staat standaard zo ingestelt dat hij bij een BSOD restart ipv de BSOD te laten zien. Verander dat in ieder geval even bij systeemeigenschappen --> (tabblad) geavanceerd --> Opstart en herstelinstellingen --> systeemfouten --> vinkje wegklikken bij: computer automatisch opnieuw opstarten.

Misschien was dit alleen maar een BSOD omdat je er even een andere videokaart in had, maar je weet het maar nooit. BSOD's kunnen zien is altijd handig voor het geval je er een krijgt :)

9800x3d

Pagina: 1