Koeling bij 2 videokaarten

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 22:00
Ik heb een vrij simpele vraag: ik ben bezig met het installeren van een nieuw systeem, maar die blijft maar crashen. Alles al getest, maar niest gevonden. Nu zit het oude moederbord er weer in.

Nu draait alles in principe wel goed, maar ik kwam er achter dat de koeling op mijn Radeon kaart niet draait :S Dus ik gelijk een andere kaart erin gezet, een geforce 4 mx440 en die even in de gaten gehouden en 3dmark gedraait en nou valt me op, dat bij die kaart, de koeling ook niet draait.

Wat is er aan de hand ?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zit de stekker wel op de kaart vast (van de fan dus) en doet de fan het wel als je hem direct op de voeding aansluit?

• Massiefje
hoe kan ik hem rechtstreeks op de voeding aansluiten ? Er zit tenslotte een speciaal HEEL klein stekkertje op :S

• Pollewob
  • Niet online
stekkertje loshalen, ook van een van de molexjes van de voeding en de goede draden tegen elkaar houden.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Als je 2 dunne en 2 dikkere spijkers neemt dan kun je met wat kunst en vliegwerk de fan van de videokaart aansluiten op een molexstekker van de voeding. :)

Ik zit er zelfs aan te denken dat de AGP-poort misschien niet lekker is (vuil?), is het ook bij de andere moederboard zo dat de fans van beide kaarten niet draaien? Als dat wel het geval is dan kun je ervan uit gaan dat het misschien de AGP-poort is.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Massiefje
bij de geforce kaart zat er teveel stof in. Die werkt weer. Kijken wat die andere doet.

De koeler van de ati radeon is verrot zo te merken. Maybe dat daarom mijn vorige probleem een probleem was :S

edit: hoeveel volt staat er op koeler ? :S Maybe kannik met een batterij oid dan testen.......

[ Voor 60% gewijzigd door Massiefje op 06-07-2003 20:01 ]

• Odin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-08 22:48

Odin

¯¯¯¯¯

lol batterijen? niet zon geweldig plan. Wat je dus kan doen is de fan aan een molex hangen.

• bazs2000

bazs2000

Met een 9volt-blok moet een fan wel kunnen draaien. :)
Op de fans staat normaal gesproken een voltage van 12 (op een aantal type's na).

• Massiefje
Wat is een molex ? Sorry :S Waarschijnlijk een grote HD plug of een kleine FDD plug, vermoed ik zo. Welke van de 4 pins moet ik dan hebben om aan te sluiten ? Sorry, maar als ik ergens slecht in ben, is het wel in stroom en dat zo grappen :S

• bazs2000

bazs2000

Een foto zegt meer dan duizend woorden aldus een slimmerik. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.procooling.com/articles/assets/images/brian-pwm-molex.jpg

Verwijderd

Massiefje schreef op 06 July 2003 @ 20:16:
Wat is een molex ? Sorry :S Waarschijnlijk een grote HD plug of een kleine FDD plug, vermoed ik zo. Welke van de 4 pins moet ik dan hebben om aan te sluiten ? Sorry, maar als ik ergens slecht in ben, is het wel in stroom en dat zo grappen :S
12 volt: sluit plus(+) aan op gele draad (+12V) en min(-) op de zwarte draad (aarde)
7 volt: sluit plus(+) aan op gele draad (+12V) en min(-) op de rode draad (+5V)
5 volt: sluit plus(+) aan op rode draad (+5V) en min(-) op de zwarte draad (aarde)

• Massiefje
ok. Ati cooler = overleden. Wat voor cooler moet ik nou hebben ? ik kijk al op pricewatch bij coolers. Maar zijn er wel veel tegelijk :S iemand een idee aub ? Alvast bedankt voor de hulp allemaal !!

Verwijderd

Zalman ZM80A-HP voor goede passieve koeling.

• Pollewob
  • Niet online
Gewoon een 40/50/60 mm fannetje erop monteren, zou voldoende moeten zijn. Dit is iets wat je met een klein beetje zoeken verder zelf op kan lossen, doe dat dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.