Toon posts:

System32.exe ontbreekt bij opstarten Windows *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nieuw hier dus ik weet niet of ik dit in het goeie forum plaats

Norton vond een trojan horse in system32.exe. Nu heeft Norton em verwijdert maar daarmee ook me system32.exe. Ik krijg nu iedere keer als ik windows XP opstart dus een error dat system32.exe niet gevonden kan worden. Ik heb gezien dat bij het menu van norton een backup is gemaakt van system32 maar als ik die terug wil zetten geeft hij de waarschuwing dat de trojan horse ook weer word terug gezet. Is er een manier om dit op te lossen zonder me hd te formatteren en windows XP opnieuw te installeren??

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Over welke windows versie praten we :? Zie ook Windows policy en dan met name stap 2 en 3 :)

[ Voor 4% gewijzigd door aReaRe op 05-07-2003 13:29 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

System32.exe is het virus, dus die wil je ook niet terugzetten. Doorzoek je register even op deze bestandsnaam en verwijder elke verwijzing hiernaar. Het bestand dat op je computer hoort is system32.dll. Zie verder ook de GoT-search, Google en de SA-FAQ voor meer info :).

Verder welkom op GoT. Je vraag hoort eigenlijk in Software Algemeen, daar zetten we meestal de vragen die betrekking hebben op virussen, maar ik kan me voorstellen dat Windows Operated Systems een logische keuze is geweest. Wel zien we in WOS graag je OS in de topictitel, die ik uberhaupt in je hele openingspost mis. Zie ook de WOS-Policy. Verder misschien slim om ook even de FAQ Forumgedrag door te lezen, we zien namelijk ook graag wat je zelf al hebt geprobeerd voordat je een topic opent. Zie bijvoorbeeld de suggesties die ik gedaan heb ;).

Ik hoop dat je je topic niet kwijtraakt als ik hem move en je topictitel aanpas, maar dan merken we dat vanzelf wel :P.

Verwijderd

Topicstarter
Riemer Reinalda schreef op 05 July 2003 @ 13:29:
Over welke windows versie praten we :? Zie ook Windows policy en dan met name stap 2 en 3 :)
Xp

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

En over welke versie Norton Antivirus praten we :? En welk virus, dat kan handig zijn :?

Al op de support site van www.symantec.com gekeken :? en deze http://security1.norton.c...2&pkj=RHJMESLHFEPGEVVSDUX al geprobeerd :?

Die laatste link is een online virus scan :)

Sterkte met lezen van de tips van Compubiter :P, die je leven kunnen veraangenamen op Gathering of Tweakers :)

[ Voor 62% gewijzigd door aReaRe op 05-07-2003 13:43 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Riemer Reinalda schreef op 05 July 2003 @ 13:37:
En over welke versie Norton Antivirus praten we :? Al op de support site van www.symantec.com gekeken :?
norton 2003 net geupdate en ja heb ik al gekeken en nee geen info erover

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 13:40:
ja heb ik al gekeken en nee geen info erover
Lijkt mij heel stug :P. Klik maar op de links die ik heb neergezet. Welke topics, Google-hits en andere dingen heb je geprobeerd?

[ Voor 5% gewijzigd door Compubiter op 05-07-2003 13:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Compubiter schreef op 05 July 2003 @ 13:46:
[...]
Lijkt mij heel stug :P. Klik maar op de links die ik heb neergezet. Welke topics, Google-hits en andere dingen heb je geprobeerd?
ander forum en 1 ander topic die ook hierover ging maar daar kon ik ook geen antwoord vinden. Bij symantec zeggen ze dat je gewoon moet scannen->alles wat ie vindt wissen en dan systeem herstel. Systeem herstel heb ik dus gedaan maar dat had dus geen enkel effect
Edit; Hmm er zijn meerdere versies van het virus, bij een andere versie geeft symantec andere instructies. Ik zal ff kijken even of dit werkt

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2003 13:51 ]

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
* Rafe is het eens met Compubiter

Ga maar eens zoeken naar "system32.exe" (zonder aanhalingstekens) op http://securityresponse.symantec.com/avcenter/vinfodb.html . Zat virussen die zich vermommen als een nep systeembestand.

Edit: om erachter te komen welk virus het is moet je onder het kopje "technical details" kijken, daar staan de dingen in die het virus uitspookt en daarmee kan je ze herkennen als je kijkt of die wijzigingen er ook bij jou zijn.

Die error krijg je dus omdat het virus zelf (system32.exe) niet meer op je PC staat, maar dat er nog wel verwijzingen in het register zijn die zeggen dat je PC system32.exe moet opstarten zodra jij je PC hebt aangezet.

[ Voor 50% gewijzigd door Rafe op 05-07-2003 13:55 ]

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Systeem herstel is iets dat je eigenlijk meteen uit moet zetten :) virussen en dergelijke kunnen ook in je restore 'image' opgeslagen worden dus als je een virus verwijderd hebt en daarna een systeem herstel doet kan het zijn dat je virus weer terug komt.

Maar voor zover ik kan zien heb je het antwoord op je vraag al gekregen in de derde post van dit topic...
Pagina: 1