Toon posts:

[nieuwe pc] bootfloppy wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen

Ik heb een nieuwe PC samengesteld en vanochtend heb ik door de PTT de laatste stuk gekregen; de Chieftec Dragon :). Dus ik heb trots al mijn splinternieuwe hardware in de kast gezet:
- AMD Athlon XP 2500+
- ASUS A7N8X Deluxe (rev.1)
- 2x256 MB DDRRAM PC2700(a-merk)
- Club 3D ATi Radeon 9700
- Maxtor 120GB 2700rpm 2MB cache
- AOpen 52x24x52 CDRW
- LG 16x DVD speler
- sony floppydrive

Nadat ik de startup-floppy in me pc schoof zette ik mijn computer voor het eerst aan en de eerste paar seconden leek alles nog normaal. Ik zag dus de ASUS mobo splashscreen en de memorytest etc. En dan zie ik opeens: "Floppy disk(s) fail (40)".

Dus ik denk misschien is er iets mis met mijn floppydrive. Dus heb ik een andere kabel gepakt van de andere computer, werkte ook niet. Heb ik de floppydrive gepakt van de andere computer en in die van mij gedaan, werkte ook niet. Voor de 10e keer de BIOS settings nog eens dubbelgecheckt (primary boot:floppy, secondairy: m'n CDRW). Geprobeert om win2000 CD in mijn CDRW te booten, lukte niet, ook geprobeert in m'n DVD-speler, lukte ook niet.

ik weet niet veel van master/slave verhoudingen dus hier voor de zekerheid m'n config:
Primary master: Maxtor 120gb
Primary slave: none
Secondary master: m'n AOpen cdrw
Secondary Slave: m'n LG DVD-speler

Ik heb heel erg veel op GoT gezocht en op google maar ik kan echt niets vinden.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 04 juli 2003 @ 23:31:
---knip---
- ASUS A7N8X Deluxe (rev.1)
--- knip---
Waarom nu nog een Rev. 1.x kopen :? Ik zou hem effe ruilen voor een Rev. 2.x ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

probeer eens die grijze diskette kabel om te draaien

Verwijderd

kabel floppy verkeerd om?

Verwijderd

Ga je vol opwinding kijken of iemand je kan helpen, komt nero met zijn rev2 :X

Helaas zou ik het ook niet weten, het enige dat ik kan bedenken is jumpertjes, maar dat is ook maar een longshot. Het lijkt wel of er een controller niet goed werkt of zo

Verwijderd

Topicstarter
nero355 schreef op 04 July 2003 @ 23:38:
[...]

Waarom nu nog een Rev. 1.x kopen :? Ik zou hem effe ruilen voor een Rev. 2.x ;)
ik heb 'm in MyCom gekocht dichtbij mijn dorp, scheelt verzendkosten en daar hadden ze geen Rev2
Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 23:40:
probeer eens die grijze diskette kabel om te draaien
helpt niet, maar thanks

edit:
Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 23:41:
het enige dat ik kan bedenken is jumpertjes, maar dat is ook maar een longshot. Het lijkt wel of er een controller niet goed werkt of zo
wat is er met jumpertjes dan ? Al klinkt het dom, vind ik het best als je het zegt, ik probeer het gewoon (uit hopeloosheid), maar nu geen reacties van: spring in de sloot dan :+ !

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2003 23:43 ]

Verwijderd

probeer ander voedingskabeltje (als het goed is heeft chieftec 2 van die dingen aan zijn voedingen hangen)

Als dat niet helpt: check je floppydisk in een andere PC en als ie het daar wel doet het moederbord terugbrengen naar MyCom en om nieuwe vragen.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2003 23:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 23:43:
probeer ander voedingskabeltje (als het goed is heeft chieftec 2 van die dingen aan zijn voedingen hangen)
powerkabel of die grijze ? die grijze heeft namelijk maar 1 zwart stuk waar je de floppy aan kan connecten... maar ik ga nu ff proberen om een andere powerkabel eraan te doen

EDIT:
wow shit... Mijn HD en CPU led werkte niet dus ik had die kleine kabeltjes even opnieuwe in mijn mobo geprikt maar deze keer goed, ik start de pc op en hetzelfde verhaal behalve dat de ledjes wel werkte, en toen wilde ik 'm uit doen om dan de floppydrive kabel om te draaien maar toen ging die niet meer uit (als ik de uitknop indrukte hoorde ik 3 piepjes), dus ik de stekker eruit halen, en dan er weer in.. en dan aan doen maar er gebeurde niets. Dus ik de voeding knop uit doen en dan weer aan, en dan de powerknop weer indrukken maar m'n pc doet helemaal niets...

shitzooi toch altijd met die pc's

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2003 01:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
FUCK!!!

ik zat gisternacht nog een beetje te klooien om de PC aan te krijgen, dus ik nog eens de voeding aan en uit enzo en toen voelde ik opeens een klein knopje dat de verschuiven was, dus ik denk" ah what the f*ck heb ik te verliezen?" en verschuif dat knopje en opeens BOOM! dus ik denk what the f*ck? De electriciteit was op mijn kamer uitgevallen (tot mijn moeder het in de electokast had aangezet).

Ik heb gister dus echt lopen janken! Want ik ben 14 en ik heb mijn hele leven gespaard voor deze computer!

wat is er gebeurd ? Heb ik mijn voeding kapot gemaakt ? Mijn hele kast of misschien meer dingen ? Of is alles nog okey ??

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:54

Croga

The Unreasonable Man

dat kleine schuif knopje is de schakelaar tussen 220volt in en 110volt.... je hebt dus in ieder geval je voeding vermoord, en mischien nog meer (als die voeding wat verkeerde voltages doorgegeven heeft aan je mobo voor hij stierf).

Tip: Kijk eerst waar het schuifje voor dient vóór je het omzet......

Als ik jou was zou ik met de hele zooi naar de winkel gaan, en ze het daar laten oplossen. Dat gaat je wat centen kosten, maar je hebt een stuk minder risico dat je zaken op blaast....

Verwijderd

bedoel je die klein schuif ding ? als dat zo is dan heb je voeding opgeblazen :) dan stond hij niet op 230 volt. heb je een vonkje in je voeding gezien of iets geroken?

Ik denk dat je nog geluk hebt want ik had me voeding ook een keer op 120 volt staan en toen kreeg ik dit ook, gelukkig waren mij hardware nog heel zoals mobo,hdd enzovoort. je kan maar beter een nieuwe voeding halen of bij een erkend computer fikser :)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2003 11:29 ]

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 11:49
Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 11:16:
FUCK!!!

...een klein knopje dat de verschuiven was, dus ik denk" ah what the f*ck heb ik te verliezen?" en verschuif dat knopje en opeens BOOM!
...
een schuifknop op je voeding bedoel je?
dat is een schakelaar om je voeding op 110 of 220 volt te laten lopen. Als je deze op 110 zet (amerikaanse standaard ofzoiets) dan knalt je voeding eruit

Normaal gezien is enkel je voeding stuk nu en is de rest nog in orde (hoop ik voor jou)

edit: mmm, ben net te laat precies :)

[ Voor 5% gewijzigd door DaRKie op 05-07-2003 11:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 11:25:
bedoel je die klein schuif ding ? als dat zo is dan heb je voeding opgeblazen :) dan stond hij niet op 230 volt. heb je een vonkje in je voeding gezien of iets geroken?
ja ik zag een orangje vonk eruit komen maar ik heb niets geroken, de electriciteit viel uit en ik ging naar beneden om bij mijn moeder te janken

edit:
maar wat ik moet nu doen ? hoe weet ik of mijn mobo, CPU, ram etc. etc. het nog doet ?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2003 11:29 ]

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 11:49
edit:
maar wat ik moet nu doen ? hoe weet ik of mijn mobo, CPU, ram etc. etc. het nog doet ?
andere voeding erinsteken ( en double checken dat deze wel op 230volt staat:))

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog een 300W voeding voor de pentium 4 1.7ghz waar ik nu op zit, is 300w genoeg voor een A7N8X Deluxe, AMD Athlon XP 2500+ en 512MB DDR RAM PC2700 ?
sorry maar ik weet niet zo veel over voeding (behalve dat mcdonals ongez0nd is)

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 11:26:
[...]

ja ik zag een orangje vonk eruit komen maar ik heb niets geroken, de electriciteit viel uit en ik ging naar beneden om bij mijn moeder te janken

edit:

wat je moet doen is kijken of de Atx connector (van je moederbord) niet verbrand is en je voeding eruit halen en weggooien want die gaat nooit meer doen. en dan een goeie voeding halen van 350 watt of hoger. dan moet je checken of die kleine switch goed zit dus op 230 volt en dan weer in je kast zetten dan pas kan je zien wat kapot is en wat niet. Ik hoop dat jou hdd niet naar de klote is want die dingen zijn heel gevoelig van dat soort dingen.

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

De voeding zal wel naar de vaantjes zijn, de overige hardware kan je misschien bij een vriend in zijn pc bouwen en zo controleren of dat het nog doet.

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Topicstarter
klinkt misschien heel erg dom maar kan ik niet gewoon het schuifknopje terugschuiven en dan proberen of die het nog doet ?

ik had vroeger namelijk ook problemen en als ik een topic maakte op got was het wel eens gelijk: je mobo is dood en dan had mijn broer de volgende dag m'n mobo gemaakt ofzo....

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 11:33:
ik heb nog een 300W voeding voor de pentium 4 1.7ghz waar ik nu op zit, is 300w genoeg voor een A7N8X Deluxe, AMD Athlon XP 2500+ en 512MB DDR RAM PC2700 ?
sorry maar ik weet niet zo veel over voeding (behalve dat mcdonals ongez0nd is)

nou AMD zelf advieseerd 350 watt en jij hebt best een zware systeem want 9700 zuigt veel stroom dus ik denk zelf dat je 350watt genoeg hebt maar als je echt zeker wilt zijn dan kan je 400watt nemen en dat is al meer dan genoeg.

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 11:46:
klinkt misschien heel erg dom maar kan ik niet gewoon het schuifknopje terugschuiven en dan proberen of die het nog doet ?

ik had vroeger namelijk ook problemen en als ik een topic maakte op got was het wel eens gelijk: je mobo is dood en dan had mijn broer de volgende dag m'n mobo gemaakt ofzo....

Meestal is het ook zo dan de mobo kapot gaat omdat hij een grote opdonder krijgt. maar je kan het wel proberen om het terugschuiven maar ik ben 95% zeker dat ie niet gaat doen ;)

• JQR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 22:50

JQR

Verwijderd schreef op 05 juli 2003 @ 11:53:
Meestal is het ook zo dan de mobo kapot gaat omdat hij een grote opdonder krijgt. maar je kan het wel proberen om het terugschuiven maar ik ben 95% zeker dat ie niet gaat doen ;)
heb het wel meegemaakt dat er alleen een paar dikke condensatoren in de voeding zelf springen, dit gaat zo snel, dat het mobo er eigenlijk geen last van heeft, de hogere spanning kan het mobo niet eens bereiken. vroeger ook wel eens per ongeluk een voeding op deze manier gesloopt.. nieuwe in gezet.. klaar..

Verwijderd

[quote]JQR schreef op 05 July 2003 @ 11:59:
[...]

heb het wel meegemaakt dat er alleen een paar dikke condensatoren in de voeding zelf springen, dit gaat zo snel, dat het mobo er eigenlijk geen last van heeft, de hogere spanning kan het mobo niet eens bereiken. vroeger ook wel eens per ongeluk een voeding op deze manier gesloopt.. nieuwe in gezet.. klaar..

oke je hebt wel gelijk misschien was de woord opdonder niet goed maar hij krijg wel een stroom schok naar de mobo toe. het is ook een beetje geluk bij ongeluk. maar ik denk niet dat de topic starter effe in een voeding gaat knutselen hij gaf al zelf aan dat hij niet zo bekent is opgebied van de voeding. dan lijkt me wel beter om een andere te halen bijv van qtec die dingen zijn best oke en goedkoop.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2003 12:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
tering zeg, hele jaar gewacht, zwetend gewerkt, paar maanden uitgezocht wat ik het beste kan kopen en dan dit :'( !!!

ik had geplant gisteravond als alles goed werkte mijn laatste shaggie te roken (na 1 jaar flink verslaafd te zijn), ik ga nu dus NOOIT van mijn leven stoppen met roken...

lang leven Javaanse Jongens 3/4e zwaar en Rizla orangje floeitjes!

• JQR

JQR

Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 12:15:
tering zeg, hele jaar gewacht, zwetend gewerkt, paar maanden uitgezocht wat ik het beste kan kopen en dan dit :'( !!!

ik had geplant gisteravond als alles goed werkte mijn laatste shaggie te roken (na 1 jaar flink verslaafd te zijn), ik ga nu dus NOOIT van mijn leven stoppen met roken...

lang leven Javaanse Jongens 3/4e zwaar en Rizla orangje floeitjes!
als je niet rookt heb je eerder geld voor een nieuwe voeding 8)

Verwijderd

ja idd maar het is niet echt een ramp hoor bij iedereen gebeurt dit soort dingen het hoort eenmaal bij dit computer gebied.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 12:13:
JQR schreef op 05 July 2003 @ 11:59:
[...]
oke je hebt wel gelijk dat de mobo geen last van heeft ik heb het zelf ook meegemaakt maar ik denk niet dat de topic starter effe in een voeding gaat knutselen hij gaf al zelf aan dat hij niet zo bekent is opgebied van de voeding. dan lijkt me wel beter om een andere te halen bijv van qtec die dingen zijn best oke en goedkoop.
ik denk dat deze ga kopen: http://www.tweakers.net/pricewatch/52024

of is het ook nog zo dat er speciaal een voeding is voor P4 systemen en een aparte voeding voor AMD ofzo ?

en ik wil hierbij nog iedereen bedanken die hier heeft gereplied, thanks voor jullie tijd enzo...

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 05 juli 2003 @ 12:19:
[quote]Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 12:13:

[...]

ik denk dat deze ga kopen: http://www.tweakers.net/pricewatch/52024

of is het ook nog zo dat er speciaal een voeding is voor P4 systemen en een aparte voeding voor AMD ofzo ?

en ik wil hierbij nog iedereen bedanken die hier heeft gereplied, thanks voor jullie tijd enzo...

Het is een goeie keus en nee er is geen aparte voeding voor amd en p4. die P4 houd in dat je een extra Connectoren hebt om op de p4 mobo aan te sluiten voor mee stroom.[tip]er zijn dirverse soorten merken zoals enermax en antec die zijn ook heel goed kijk ernaar en vergelijk met de prijs de duurste hoeft ook niet de beste te zijn. :)

• JQR

JQR

Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 12:19:
volgens mij is atx een standaard en werken die gewoon met AMD , voedingen die ook geschikt zijn voor P4 hebben zo'n rare vierkante connector extra eraan hangen.. met 4 pins.

Vegito was me net voor ;)

[ Voor 5% gewijzigd door JQR op 05-07-2003 12:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
okey dan heb ik nog 1 laatste vraag:
ik vind het altijd heel erg leuk om (kapotte) spullen open te maken en kijken wat er allemaal in zit, bijvoorbeeld bij een geluidsbox, radio'tje etc... nu wil ik mijn voeding openmaken om de ventilator en het ijzeren beschermdingetje eruit te halen... is dit gevaarlijk ? kan ik 'm gewoon met de normale schroevendraaier openmaken zonder enige risico ?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 12:34:
ik vind het altijd heel erg leuk om (kapotte) spullen open te maken en kijken wat er allemaal in zit, bijvoorbeeld bij een geluidsbox, radio'tje etc... nu wil ik mijn voeding openmaken om de ventilator en het ijzeren beschermdingetje eruit te halen... is dit gevaarlijk ? kan ik 'm gewoon met de normale schroevendraaier openmaken zonder enige risico ?
Mits ie uit het stopcontact is wel ja ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het is geen tv, maar zoals de gouden regel is...

Dingen waar stroom op heeft gestaan, altijd voorzichtig mee doen... maar opzich kan het geen kwaad hoor... die stroom is er wel uit geuhhploft :+

Nee, kijk alleen uit...

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je verstandig te werk gaat kan er niet veel fout gaan (doe het vaak zat zelf).
Maar gezien je, excuseer mijn woorden, gepruts zou ik het niet gaan doen als ik jou was.

• JQR

JQR

Terw_Dan schreef op 05 July 2003 @ 12:40:
Als je verstandig te werk gaat kan er niet veel fout gaan (doe het vaak zat zelf).
Maar gezien je, excuseer mijn woorden, gepruts zou ik het niet gaan doen als ik jou was.
moet je juist wel gaan doen.. leer je een beetje hoe het eruit ziet.. een voeding zoals je die nu hebt (kapot) is niet echt gevaarlijk meer.. sowiezo de condensatoren die erin zitten hebben nie zoveel spanning dat het dodelijk is.. eventueel krijg je een schokje.. maar.. pissen tegen schrikdraad is erger :)

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik twijvel eigelijk nog, ik wil echt geen enkel risico nemen...

JQR heb jij veel ervaring met voedingen enzo dat je dat goed weet?
niet slecht bedoelt hoor...

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 13:05:
hmm ik twijvel eigelijk nog, ik wil echt geen enkel risico nemen...

JQR heb jij veel ervaring met voedingen enzo dat je dat goed weet?
niet slecht bedoelt hoor...
Er kan echt vrij weinig misgaan hoor :)

Laat hem desnoods een week liggen :)

Dan is de kans op (kleine) schokjes ook ongeveer nihil :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• JQR

JQR

heheh... ik had een 300W voeding in mijn comp, met een asus a7n8x deluxe / xp2800, maar die voeding trok het helaas niet.. :( zit nu een 400 Watt in (qtec, dualfan, gold).. vroeger sloopte ik oude voedingen voor de fans, die ik dan als casefan gebruikte.. maakte wel een tiefesherrie, vandaar dat ik nu ook een paar pabst-fannetjes heb, veel beter 8) en ja ik heb wel enige ervaring met electrische apparaten.. zo heb ik vroeger een versterker gemod door de voedingscondensatoren (4700 uF) te vervangen door 10.000uF, kan je verzekeren, je bas wordt er een stuk strakker van, maar dat terzijde :) sloop het open, kapot is het al, kun je een beetje kijken hoe zoiets eruit ziet, zo leer je het het beste..

Verwijderd

Topicstarter
maar nog iets:
als ik over een paar dagen de nieuwe 400w voeding heb ontvangen door de PTT en ik stop 'm in mijn chieftec, is er dan nog een (grote?) kans dat ik weer het probleem krijg met het booten met floppy ?

• JQR

JQR

als je floppy kabel verkeerd zit wel ja.. dat heeft niks met je voeding te maken..
edit:
als tijdens booten het lampje van de diskdrive blijft branden, dan zittie verkeerd om

[ Voor 38% gewijzigd door JQR op 05-07-2003 13:34 ]

• Mandor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-06 09:40

Mandor

Lord of Chaos

Als dus je floppyledje continu brandt als je je compu aan hebt staan, zit je kabel verkeerd om. In dat geval: de aansluiting op je floppydrive of de aansluiting op je mobo omdraaien (maakt niet uit welke).
Het kan ook zijn dat in je bios je FDD controller op Disabled staat, die moet dus op Enabled. Veel succes met je nieuwe voeding!

And isn't it appealing to recline? Get blinded and to go into the light again...

Verwijderd

Topicstarter
Mijn floppyledje brande (gister toen mijn voeding het nog dee :D) gister continu! misschien dat dat het was....

ik heb mijn voeding geopend :), keb de mooie gouden beschermding van de cooler nu :D. Alleen nu nog de coeler zelf.
Pagina: 1