Toon posts:

Router > Firewall? ja of nee

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort ADSL met een thomson ADSl ethernet modem.

Nu hoor ik van verschillende mensen dat het slim is om dit te doen:

Router > Smoothwall > Netwerk

Maar volgens mij is dit totaal niet nodig aangezien er toch al een goede firewall in de router zit?

Is het ook nog verstandig om op elke client die aan het netwerk iets van zonealarm te zetten.

Kortom hoe kan ik het beste me netwerk beveiligen?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:46
Verwijderd schreef op 04 juli 2003 @ 20:09:
Ik heb sinds kort ADSL met een thomson ADSl ethernet modem.

Nu hoor ik van verschillende mensen dat het slim is om dit te doen:

Router > Smoothwall > Netwerk

Maar volgens mij is dit totaal niet nodig aangezien er toch al een goede firewall in de router zit?

Is het ook nog verstandig om op elke client die aan het netwerk iets van zonealarm te zetten.

Kortom hoe kan ik het beste me netwerk beveiligen?
Als je achter je router zit, dan ben je verbonden via NAT, je heb dus een INTERN ip, en geen extern. dat maakt het erg moeilijk om van buiten af jou pc te bereiken.

Imho heeft een firewall + smoothwall dus nog maar wienig nut, helemaal als normale thuisgebruiker.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik vind zelf een uitgaande firewall ook wel prettig hoor

Iperf

Verwijderd

Ik zou gewoon op iedere client een locale firewall neerzetten (zonealarm, kerio, ..., ..., er zijn er genoeg ;) ), om het uitgaande verkeer wat beter te kunnen controleren.
De router laat in alle gevallen namelijk (zover ik weet) al het uitgaande verkeer standaard door.

Verwijderd

Topicstarter
Zoiets dacht ik zelf dus, ik ben weer een stuk zekerder door de bevestigingen 8)

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Bij mij is m`n router standaard al een Firewall, en heb ik op alle andere pc`s Zonealarm... Werkt goed :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 20:29:
Zoiets dacht ik zelf dus, ik ben weer een stuk zekerder door de bevestigingen 8)
Dat heb je goed gedacht ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1