Toon posts:

ISA-PCI?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort een aansluiting nemen voor kabelinternet bij Chello. Maar daarbij moet ook nog een netwerk komen zodat er een tweede coputer aangesloten kan worden. aangezien mijn kast bijzonder vol begint te raken, wil ik mijn vrije isa slot benutten.
Moet ik nu een isa modem (netwerkkaart) nemen of een isa netwerkkaart? Of is het handig deze te combineren?

Verwijderd

ik weet niet precies wat je nou bedoelt.. maar ik zou de netwerkkaart voor Internet dan ISA doen en de kaart voor het lokale netwerk PCI. ISA gaat nl. maar tot 10Mbit, das snel genoeg voor Internet. PCI kan snellere kaarten aan (100Mbit) en als je dus een snel 100Mbit netwerk wilt hebben heb je een PCI kaart nodig :)

Verwijderd

Topicstarter
Je weet dus wel precies wat ik bedoel :)
Ik weet niets van netwerken, maar is het niet mogelijk 1 kaart beide dingen te laten doen? Verbinding maken met internet en communiceren met de tweede pc?

Verwijderd

naar mijn weten bestaan zulke kaarten niet.. denk dat je toch 2 netwerkkaarten moet gebruiken.

Ik heb wel es gehoord dat mensen de UTP kabel van het kabelmodem hebben aangsloten op een hub en dvanaf die hub een kabel naar elke PC. MAar ik weet eniet of dat ook goed werkt..

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op maandag 27 november 2000 21:44 schreef Audiomeubel(tm) het volgende:
naar mijn weten bestaan zulke kaarten niet.. denk dat je toch 2 netwerkkaarten moet gebruiken.

Ik heb wel es gehoord dat mensen de UTP kabel van het kabelmodem hebben aangsloten op een hub en dvanaf die hub een kabel naar elke PC. MAar ik weet eniet of dat ook goed werkt..
Dat werkt d8 ik wel, maar je kabelprovider ziet dan dat je met meerdere machines op internet zit. En daar zijn ze meestal niet zo blij mee :P

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Verwijderd

Op maandag 27 november 2000 21:44 schreef Audiomeubel(tm) het volgende:

Das's alleen niet slim omdat mensen in je buurt daar last van kunnen krijgen. En misschien krijg je dan weer gezeik van je kabelboer em blabla.

Gewoon 2 netwerkkaarten gebruiken en van computer naar computer moet je een crosslink hebben.:)

• ragger78
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-06-2025

ragger78

ehm...ja

ik kreeg bij mijn chello aansluiting een 3com isa kaartje, dus keuze is snel gemaakt :)
3com in isa aan kabelmodem,
100mbit pci kaartje voor interne netwerkje

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 28 november 2000 02:15 schreef Marius het volgende:

Gewoon 2 netwerkkaarten gebruiken en van computer naar computer moet je een crosslink hebben.:)
Eh, wat is een crosslink?

En betreft een 100mbit pci kaartje voor interne netwerkje, ik had gelezen dat als je alleen spellen speelt over het netwerk, je aan een 10mB kaart genoeg hebt. Klopt dit?

Verwijderd

Je moet een crosslinkkabel hebben of zelf maken van een gewone UTP.

Verwijderd

Topicstarter
Eeehhhhh....Okee... Volgens mij moet ik mij wat meer gaan verdiepen in netwerken :?

Verwijderd

Als je ruimtegebrek hebt:

Koop een PCI ENET kaart met dubbele uitgang (dubbele NIC). Kan je allebei apart instellen, een voor je INET, ander voor je thuis netwerk.

Werkt errug handig, maar is meteen een errug dure oplossing....

Verwijderd

Topicstarter
duur = niet goed
el cheapo = goed

*D
Pagina: 1