Hoi,
problemo.
De volgende melding krijg ik te zien als ik vanuit een windowsapplicatie een C# webservice aanroep:
"The request failed with HTTP status 401: Access denied"
De webreference aanmaken in Visual Studio .NET gaat wel goed.
Ik draai IIS 5 op Windows 2000 Prof. Engels
Ik roep een method(functie) op de webservice op de volgende manier op:
localhost.Service1 Webservice = new localhost.Service1();
string response = Webservice.selectSomething(strSelect);
het is hoogstwaarschijnlijk een probleem met IIS, ik heb "anonymous access" al uitgeschakeld en "windows authentication" ingeschakeld, maar helpt niks..
heel vervelend, heb dit al eens meer gehad en het heeft ook al eerder gewerkt, maar toen draaide ik nog XP geloof ik..
iemand ervaring hiermee en een oplossing?? zou geweldig zijn..
groeten,
Bart
modbreak: houd je posts summier en to the point, dus geen 1-woord-regels en ruimteverspillende groetes: wij doen elkaar per definitie permanent de groeten
problemo.
De volgende melding krijg ik te zien als ik vanuit een windowsapplicatie een C# webservice aanroep:
"The request failed with HTTP status 401: Access denied"
De webreference aanmaken in Visual Studio .NET gaat wel goed.
Ik draai IIS 5 op Windows 2000 Prof. Engels
Ik roep een method(functie) op de webservice op de volgende manier op:
localhost.Service1 Webservice = new localhost.Service1();
string response = Webservice.selectSomething(strSelect);
het is hoogstwaarschijnlijk een probleem met IIS, ik heb "anonymous access" al uitgeschakeld en "windows authentication" ingeschakeld, maar helpt niks..
heel vervelend, heb dit al eens meer gehad en het heeft ook al eerder gewerkt, maar toen draaide ik nog XP geloof ik..
iemand ervaring hiermee en een oplossing?? zou geweldig zijn..
groeten,
Bart
modbreak: houd je posts summier en to the point, dus geen 1-woord-regels en ruimteverspillende groetes: wij doen elkaar per definitie permanent de groeten
[ Voor 13% gewijzigd door curry684 op 04-07-2003 21:35 ]
I am a rock, I am an Island, and a rock feels no pain and an Island never cries