c# webservice 401 http access denied

Pagina: 1
Acties:

• barteke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Hoi,

problemo.

De volgende melding krijg ik te zien als ik vanuit een windowsapplicatie een C# webservice aanroep:

"The request failed with HTTP status 401: Access denied"

De webreference aanmaken in Visual Studio .NET gaat wel goed.

Ik draai IIS 5 op Windows 2000 Prof. Engels

Ik roep een method(functie) op de webservice op de volgende manier op:

localhost.Service1 Webservice = new localhost.Service1();

string response = Webservice.selectSomething(strSelect);

het is hoogstwaarschijnlijk een probleem met IIS, ik heb "anonymous access" al uitgeschakeld en "windows authentication" ingeschakeld, maar helpt niks..

heel vervelend, heb dit al eens meer gehad en het heeft ook al eerder gewerkt, maar toen draaide ik nog XP geloof ik..

iemand ervaring hiermee en een oplossing?? zou geweldig zijn..

groeten,

Bart

modbreak: houd je posts summier en to the point, dus geen 1-woord-regels en ruimteverspillende groetes: wij doen elkaar per definitie permanent de groeten :)

[ Voor 13% gewijzigd door curry684 op 04-07-2003 21:35 ]

I am a rock, I am an Island, and a rock feels no pain and an Island never cries

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 18:55

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Al gezocht met Google? De eerste link was al vrij interessant en werden al over een aantal oplossingen genoemd. Ook de derde link gaf een oplossing, zij het wat directer naar het antwoord, maar met minder achtergrondinformatie.

Aangezien je deze ook al tegen bent gekomen, naar alle waarschijnlijkheid, zou je misschien kunnen aangeven wat er van de oplossingen niet werkte?

[ Voor 110% gewijzigd door gorgi_19 op 04-07-2003 18:23 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-09 14:38

curry684

left part of the evil twins

barteke schreef op 04 juli 2003 @ 18:18:
het is hoogstwaarschijnlijk een probleem met IIS, ik heb "anonymous access" al uitgeschakeld en "windows authentication" ingeschakeld, maar helpt niks..
P&W FAQ - Installatie, configuratie, softwareproblemen zijn SA vragen, oftewel hoort in Software Algemeen, waar ie bij deze ook staat.

Verder ook nog ff de http://gathering.tweakers.net/forum/faq doorlezen mbt overbodige groetjes en zo, en die links van gorgi die hoogstwaarschijnlijk al alles oplossen als ik gorgi een beetje ken :)

Professionele website nodig?