ntfs rechten dichtbouwen op afstand

Pagina: 1
Acties:

• kwtemp874
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 19:01
Ja, ik ben lekker bezig vanavond.

Bij het bedrijf waar ik sinds kort werk hebben alle NT 4.0 stations een c-partitie (system) met fat.

De D-partitie (data) is ntfs.

Nu gaan alle werstations over op volledig ntfs. (hoe, daar vind ik nog wel wat op).

Mijn vraag is nu, is het mogelijk om 1 pc in te richten, dicht te bouwen, en die ntfs rechten toe te kennen aan de al bestaande werkstations?

Op het moment spelen sommige gebruikers gewoon Unreal Tournament in de pauze, en hoewel ik het een heel mooi spel vind is dit toch niet echt de bedoeling van een bedrijfsnetwerk.

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:28
Je zou eens kunnen kijken naar CACLS. Daarmee kun je via de commandline (en dus ook in een script) allerlei rechten instellen.

• [ash]
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Je kan remote rechten zetten met bijvoorbeeld xcacls, kijk eens op de resource kit van NT4.0. Daarnaast is een fat-systeem partitie niet echt slim, dit zal je om moeten zetten middels 'convert' als ik het goed zeg (ben de naam ff kwijt), maar of dat remote kan, denk het niet.

• kwtemp874
  • Laatst online: 19-05 19:01
nou, ash, daar heb ik nog een vraag over openstaan, dat kan wel via een script,maar de pc moet reboten, je houdt een 10 sec. over dat de user de scandisk voor de convert.exe af kan breken.

Dat willen we dus niet.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Met een aanlogscript kun je ook een boel doen? KIX ofzo

• [ash]
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Zoals ik al in het andere topic aangaf, doe dat nou niet in het aanlog script, daar is ie niet voor.

Hmmm... die 10 seconden scan tijd, zal ff moeten zoeken of dat aan te passen is.

Ik neem aan dat je deze reg-import doet om er voor te zorgen dat een werkstation na een reboot gaan converteren.

code:
1
2
3
4
REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager]
"BootExecute"="autoconv \DosDevices\c: /FS:NTFS"
(weet niet of hij helemaal klopt)

Kan een gebruiker dan de conversie annuleren?, volgens mij kunnen ze dan alleen de scan na conversie annuleren en dat is niet zo'n probleem lijkt mij. In dit artikel van microsoft is namelijk duidelijk te lezen dat je de bovenstaande key moet editten in de registry om het converteren te cancelen.

[ Voor 57% gewijzigd door [ash] op 03-07-2003 23:53 ]

Pagina: 1