Doe dit aub niet met een aanlog script o.i.d. het kan gewoon middels CMD, morgen ben ik weer op mijn werk en daar kan ik het e.a. opsnorren wat ik ooit gemaakt heb.
In het aanlog script regel je die dingen die nodig zijn voor een gebruiker, denk aan drive-mapping. En een aanlog script kan je het best zo statisch mogelijk houden, dus ga het aanlog script niet misbruiken voor dit soort zaken. Het kan technisch wel, maar het is niet de manier van werken.
Het beste is om een scriptje te hebben die je van jouw pc runt en die gewoon een bepaalde actie op alle werkstations uitvoert.
Ben trouwens ook MCSE NT4 en 2000, maar dat zegt helemaal niks, ik heb die papieren alleen gehaald omdat mijn werkgever dit verlangde, niet om kennis van NT4 en 2000 op te doen.
edit:
toch nog ff wat gedaan
Ben nu al ff aan het zoeken geslagen, te tool die je moet gebruiken is 'addusers.exe' uit de resource kit.
Heb jij een lijstje met namen van al je werkstations, zo ja. Dan kan ik morgen wel ff snel een scriptje voor je in elkaar schroeven.
edit:
kon niet wachten tot morgen
Ik ga uit van het volgende:
- een bestand met daarin alle werkstations, ik noem hem hier wkslist.txt en ziet er als volgt uit:
- een bestand met welke groepen je wilt koppelen, ik noem hem hier [b]addgroup.ini[/b] en ziet er als volgt uit:
[code]
[User]
[Global]
[Local]
Administrators,,domain\localAdmins
[/code]
- Deze 2 bestanden dienen samen met het script en addusers.exe in één directory te staan.
Het scriptje komt er dan alsvolgt uit te zien, het is opzich maar 1 regel en mag je dus ook op de command-line in tikken (let dan wel, dat het %i is en %~dp0 wordt weggelaten).
code:
1
2
| @ECHO OFF
FOR /F %%i IN ( %~dp0wkslist.txt ) DO %~dp0addusers.exe \\%%i /c %~dp0addgroup.ini |
voor meer info zie de addusers help file op de resource kit cd.
Succes ermee,
Mocht je geen lijst van werkstations hebben, je kan dan met netdom.exe een lijst genereren. Nog mooier is omdat in bovenstaand script te verwerken.
[
Voor 50% gewijzigd door
[ash] op 03-07-2003 23:37
]