• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb het al een paar keer gehad dat m'n radio aangaat wanneer ik bv telefoon krijg of zelf een oproep doe ? zijn er nog mensen die dit hebben (gezocht in search en enkel dit http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/137472 gevonden) Wanneer ik hem probeer te forceren dan lukt dit niet ?! (is enkel puur toeval) Maar wel zeer raar verschijnsel.
Ik wist dat een gsm rare dingen begint af te stralen bij een verbinding met de mast, maar dat hij een radio kon aanzetten ?! :P

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-02 09:38

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

volgens mij heeft dit gewoon met straling te maken....werkt jouw stereo ook met remote?

ik heb vaak dat mijn PC spontaan winamp/dvd/explorer opstartte.....na flink zoeken kmwa ik uit op de IR-receiver die aangesloten zit op me pc....die is erg gevoelig voor "signalen".......nadat ik de ontvanger...in jouw geval de stereo, verplaatste deed ie het niet meer....

heeft dus gewoon te maken met teveel "straling" in je omgeving... en anders is je stereo misschien kaduuk :)

[ Voor 7% gewijzigd door Michael Knight op 04-07-2003 00:41 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Pogostokje
  • Laatst online: 27-02 13:13

Pogostokje

* twiet *

Goede apparatuur heeft van die keurmerkjes dat ze niet reageren op 'intereference' van buiten af. Dat doen ze door goeie afscherming en betere electronica van binnen. Goedkope apparatuur heeft dat keurmerkje vaak niet en dan krijg je leuke dingen soms. ;)
Overigens geldt dat keumerkje dan weer niet voor geluid wat je hoort als je gsm op de radio ligt ofzo. Hij mag er alleen niet van aanspringen.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Pogostokje schreef op 04 juli 2003 @ 07:37:

Overigens geldt dat keumerkje dan weer niet voor geluid wat je hoort als je gsm op de radio ligt ofzo. Hij mag er alleen niet van aanspringen.
dat is toch vanwege straling die de spoel gekke dingen laat doen, ?

ik denk dat hij gewoon toevallif op een plek staat, die als jij op weer een andere juiste plek staat, de goede verbinding maken. gewoon verplaatsen dus( beetje makkelijk misschien? )

• Blizard
  • Niet online
Het is niet echt een 'probleem' voor mij (is namelijk nog maar 2 keer voorgevallen op een paar maanden tijd), maar ik vond het wel geinig. Eerste keer dacht ik dat ik perongelijk op de AB zat ofzo, maar die lag verder weg ? Dan wat gaan onderzoeken en nou ben ik er helemaal zeker van dat het de gsm was. Maar vroeg me af of je dit kon uitlokken etc en _waarom_ dat nou juist plaatsvindt. De radio is inderdaad geen high-tech spulletje, maar een goedkoop radiotje.

Verwijderd

Jup, is zeker mogelijk. Vroeger in de tijd dat CB populair was, kon je met een krachtige base in de wagen, de verkeerslichten laten schakelen met een eenvoudige mike-push ;-)

Verwijderd

Is het een radio met een echte aan/uit schakelaar of blijft hij standby? In dat laatste geval zou het kunnen dat de interferentie van het GSM signaal zorgt voor voldoende spanning op de standby-knop dat hij aangaat. Uitlokken: leg telefoon met antenne zo dicht mogelijk bij de standby-knop en bel de telefoon. Je zou nog kunnen proberen om tussen de telefoon en de mast (als je die weet te staan) afscherming te maken (bijvoorbeeld met een stukje blik of aluminiumfolie), waardoor de telefoon meer zendvermogen uit gaat sturen...

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Ik heb dit bij mijn 2de radio ook !
Dit heb je vooral met radio's die goedkoop en/of iets ouder zijn.
(zonder iets of iemand te willen afbreken uiteraard).

Bij mij gaat hij dan (als je kort genoeg bij de radio komt) harder spelen, en dan weer stiller, dan gaat hij uit, en dan weer aan. Verander hij van radiokanaal, enz .....

is vrij vervelend ... maar ja .... dit spul heeft amper iets gekost (is een mini keten van de jaren stillekes)

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

Pagina: 1