Toon posts:

GSM haalt pc uit suspend ?!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd het verschijnsel dat mijn PC zelf uit slaaptstand :Z komt (win98se en w2k). Tijdje geen last van gehad tot vannochtend. Ik had gisterennacht mijn GSM in de buurt van mijn PC neergelegd en vannochtend stond ie weer aan (de pc dus :)). Ik kan me herinneren dat bij de andere keren dat ie zelf uit suspend kwam, mijn GSM ook in de buurt lag. Als ik de PC nu in suspend zet en ik bel met mijn GSM, dan gebeurt er vreemd genoeg niets :?
Weet iemand of een GSM op zo'n manier kan storen dat ie de pc uit suspend haalt???
De voedingsadapter van mijn laptop houdt er bijvoorbeeld spontaan mee op als ik mijn GSM er langs heb liggen terwijl die een signaal zendt.

Maf verhaal, maar hebben meer mensen dit ooit meegemaakt?

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Muis naast je GSM en je mobieltje op de trilstand? ;)

• Statix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:40
Ik heb ook wel eens meegemaakt dat de volume van mijn tv opeens op zijn hardst stond toen er een berichtje kwam op mijn gsm.Ik weet niet hoe of wat ; maar het gsm-signaal heeft blijkbaar effect op electrische apparaten.

Verwijderd

Topicstarter
Leuke bedacht ;), maar ik heb zo'n optical mouse en daarmee kun je de pc niet uit suspend halen door te bewegen. Uit suspend halen lukt alleen met de knop op de pc, met een toetsaanslag op het keyboard en induwen van een muisknop.

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:19
Leg je mobieltje maar eens bij je monitor of speakers en bel dan op of stuur een sms naar je mobiel. Dan kan je zien wat voor effect de straling heeft.

What a fine day for Science! | Specs

• Dennis Nijhuis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03-2025
Dat kan wel eens zijn, als ik mijn gsm 's nachts naast mijn wekker-radio heb liggen, geeft hij ook soms in een keer een storing op de luidspreker... Dat zal waarschijnlijk je pc uit suspend halen...

Bestuh!!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
GSM's hebben wel degelijk invloed op electronische apparatuur.
Ik heb vorige week voor 't eerst (reproduceerbaar) gehad dat de PC die ik aan 't repareren was resette, wanneer een GSM overging.
't was de GSM van een collega die boven de PC op een plank lag.
Best wel irritant.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• netvor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2024
Dat is eigenlijk wel handig! Stel je bent op weg naar huis van school of werk oid. Dan kan je onderweg ff je pc bellen en zeggen dat-ie moet opstarten en netscape launchen enzo ;)

En ja ik weet dat dat ook kan met dingen als WOL/WOR maar dit is toch een goedkopere oplossing :+

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is dat ie NIET uit suspend komt als ik gewoon aan het bellen ben...
Zou mijn PC toevallig alleen reageren op het periodieke signaal wat gebruikt wordt om contact te houden met de GSM masten, of zit ik weer uit mijn nek te lullen :P (misschien een andere frequentie of zo???)

• netvor
  • Laatst online: 08-04-2024
werkt het ook andersom? Ik bedoel dat als je pc aanstaat, dat-ie zichzelf uitzet als je gsm gek doet? Dat zou pas echt lullig zijn |:(

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Op zondag 04 maart 2001 14:16 schreef MisterSmith het volgende:
Het vreemde is dat ie NIET uit suspend komt als ik gewoon aan het bellen ben...
misschien wel andersom, je belt je gsm met een andere telefoon

Verwijderd

Je heb je kast toch niet open staan???
Is de kast wel geaard??
Zijn de aangesloten kabels goed (geaard), anders fungeren zij als antennes.

Het kan ook zijn dat je GSM een spanning induceert in het toetsenbord of in je muis.
Deze spanning wodt door de computer dan gezien als een toest die heel even ingedrukt wordt of je muis die beweegt, zodat de computer uit zijn slaapstand komt

Verwijderd

Slaapstand? :?}:O

Verwijderd

Topicstarter
Nope.. als ik word gebeld, dan gebeurt er verder niks met m'n pc.

Trouwens DaMike, mijn PC is gewoon ge-aard en er zit zelfs een Antec PP303X voeding in, dus dat zit wel goed ;) Maar die laatste opmerking is inderdaad wel een goeie! Mijn gsm ligt inderdaad maar 10cm van mijn keyb. en muis af... eens even proberen!

Iedereen bedankt voor de tips :)

• zork
  • Laatst online: 19-02 15:39
Er zit echt wel een kern van waarheid in hoor...Waarom denken jullie dat je niet met je GSM mag spelen in een vliegtuig :? :+

Test eens met je furby, mag je nml ook niet in het vliegtuig gebruiken...

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-09-2023
Ik was aan het surfen en ineens lijkt het alsof ik 100 keer heel snel op de rechtmuisknop druk.... ehh... ik was het niet, maar dat SMSje wel (GSM lag naast de trackball) oops
Pagina: 1