Toon posts:

Xp gebruiker wissel

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende is het geval: ik heb xp op een 866 staan en daar zit dus 128 mb intern in.
Nou is mijn idee om daar 128 intern bij te zetten scheelt dat dan erg veel met het wisselen van gebruiker en het opstarten van een gebruiker want nu is het dus zo dat ie er soms wel 5 min |:( :Z over doet om te wissel van gebruiker of een nieuwe gebruiker te starten.
Can that do the trick??? of kunnen er ook nog andere dingen aan de hand waardoor het wissel zo langzaam gaat????

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 12:27
Het zal wel iets sneller worden, maar wat echt helpt is door er geen windows xp op te zetten (nofi!). Als het sneller moet blijven zal je een andere processor erin moeten gooien. Is dit geen optie, dan met enig regelmaat defragmenteren en zo min mogelijk overbodige programma's installeren. Zorg er ook voor dat er zo min mogelijk overbodige/onnodige services draaien/programma's opstarten/

Zelf heb ik windows xp op een PI 166 laten draaien... maar ja... daar mag je weinig van verwachten.

[ Voor 2% gewijzigd door TRON op 03-07-2003 18:03 . Reden: (-1%) ]

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Verwijderd

ik weet uit eigen ervaring dat wat extra mem juist behoorlijk gaat helpen. elke aangemelde user kost je namelijk 64 mb van je ram. en die zitten bij lange na niet in je virtueel geheugen

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:43

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Als je meer geheugen in die pc stopt dan zal het zeker sneller gaan. Met die 128MB swapt die bak bij het leven omdat je niet alleen van gebruiker wisselt maar ook nog eens het profiel aan het inladen bent. Wanneer het geheugen dan aan de krappe kant is dan duurt het een stuk langer. :)

Misschien is het leuk om 256MB extra te overwegen. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb XP ook op een 266 gedraait en daar was ik redelijk tevreden over dus maar die 866 is toch wel een apart verhaal en dat heeft er ook mee te maken dat de orginele configuratie dan ook van Packerd Hell komt met ME als OS
Maar goed bedankt
Uuuuuhm 256 is ook leuk maar moeten maar eerst kijken met 128

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 18:09 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-05 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Windows XP heeft als minimale eisen 128Mb, dus logisch dat er met wat meer geheugen meer performace ontstaat.
Er hoeft dan minder ge-swapped te worden (wat dus vooral bij user wissels gebeurt).

Aangezien je dit best makkelijk zelf had kunnen onderzoeken al dan niet met google of onze eigen search gaat deze dicht. :)

nog even ter aanvulling uit onze eigen FAQ:
Hierop staat dat de systeemeisen minimaal een 300 MHz processor met 128 MB RAM zijn, echter zou ik je eerder minimaal een 450 MHz systeem aanraden, en ook 256 MB geheugen is geen overbodige luxe.
En probeer de volgende keer met een post ook iets meer je 'enter' toets te gebruiken voor de leesbaarheid ;)

[ Voor 34% gewijzigd door momania op 03-07-2003 20:58 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.