Toon posts:

[All] Taskmanager: Hoe het laatste actieve proces zien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er een mogelijkheid om te kunnen zien/sorteren wat de meest recente gebruikte processen zijn binnen de Taskmanager?

heb al op diverse oudere topics gekeken, maar ik kon zoiets als dit er niet uithalen.

kortom, ik wil dus weten dat als ik in de Taskmanager ga kijken, wat het laatst aangesproken proces is geweest.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:25

momania

iPhone 30! Bam!

Als je ze sorteerd op cpu usage, dan krijg je iig de meest gebruikte boven aan.
Een service/app die dan cpu pakt komt dan boven aan en zak langzaam weer weg naarmate er andere processen cpu tijd pakken.

[ Voor 3% gewijzigd door momania op 03-07-2003 14:56 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Dat kan niet, en de reden is ook vrij logisch.. Windows wisselt continu tussen die taken, dus het zou onzinnig zijn dit te zien.

Wat jij bedoeld is niet welk proces het laatst CPU tijd heeft gehad, maar wel proces het laatst _daadwerkelijk_ iets gedaan heeft. En dat kan domweg niet.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Er vanuit gaande dat je dit voor alle Windows-versies wilt weten, even [All] toegevoegd aan topictitel. Zie ook de WOS-Policy :).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 15:04:
Dat kan niet, en de reden is ook vrij logisch.. Windows wisselt continu tussen die taken, dus het zou onzinnig zijn dit te zien.

Wat jij bedoeld is niet welk proces het laatst CPU tijd heeft gehad, maar wel proces het laatst _daadwerkelijk_ iets gedaan heeft. En dat kan domweg niet.
dat zeg ik :
welk proces is als laatst actief geweest, en je kan mij niet wijsmaken dat je daar niet achter kan komen op de 1 of andere manier ...

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 10:55
er valt mss wel achter te komen, maar het veranderd wel een 50 (losse schattng) keer per seconde :)

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:44
Processen in de taskmanager zijn toch allemaal min of meer actief?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 juli 2003 @ 15:38:
[...]

dat zeg ik :
welk proces is als laatst actief geweest, en je kan mij niet wijsmaken dat je daar niet achter kan komen op de 1 of andere manier ...
Misschien moet je nog een keer (begrijpend) proberen te lezen..

Stel jij hebt 10 taken in je takenlijst staan. Al deze taken krijgen processortijd, de processor rent zeg maar continu rondjes langs die 10 taken 'heb jij nog wat te doen?'.. meestal antwoord een taak 'nee', behalve een actieve taak, die antwoord 'ja', en geeft z'n instructies.

En ja, dat is niet te achterhalen. Je kunt hooguit kijken naar de CPU-tijd, als die oploopt dan weet je dat die taak actief is.

Wat ik niet begrijp, als jij zo zeker weet dat je dit op kunt vragen, waarom vraag je het hier dan?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 14:41:
kortom, ik wil dus weten dat als ik in de Taskmanager ga kijken, wat het laatst aangesproken proces is geweest.
Leg mij eens uit wat een process dan als "iets doenend" markeert?

Bijna alle processen onder Windows maken gebruik van een message pump en zijn dus uberhaupt altijd actief omdat ze veel messages verwerken.
Pagina: 1