Toon posts:

[XP][CDROM] Boot failure *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb meerder threads gelezen over dit probleem maar hier is het probleem er niet mee opgelost :(
---

Ik heb een format c gedaan en wil windows XP installeren, heb in bios boot device op CDROM gezet, alles goed en wel, rebooten.

in de bios vind ie de CDROM normaal, als ik wil booten via cdrom krijg ik
ATAPI CDROM BOOT: Failure

---
Nou, ok dat werkt niet :S opstartdiskette gemaakt (win98 opstartdisk) met CD-ROM ondersteuning opgestart ik druk F: in, zodra ik iets intype zoals 'dir' of wat dan ook krijg ik deze foutmelding:

CDR101: Not ready reading drive F
Abort, Retry, Fail?

Nu heb ik een oplossing nodig :'( :'(

- De XP cd-rom is schoon en doet het in een andere CD rom
- De cd-rom moet werken deed het paar dagen geleden nog.
- andere cd's werken ook niet
- brander (op andere IDE kabel) werkt ook niet

Plz help !!!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 17:24

Frostbite

🤦🏻‍♂️

(IDE) kabels aandrukken of vervangen.
Of inderdaad CR-Rom speler kaduuk.
Had dit ook bij een A-open brander, die werd wel herkend door de Bios, maar bij het invoeren van een (willekeurige) cd leef hij maar spinnen.
Brander deed het toen ook nog 2 dagen daarvoor, nu was ie dood ;(
Via RMA teruggestuurd via leverancier en een nieuwe (snellere _/-\o_ ) brander teruggehad.

Doe je Cd-Rom anders eens in een ander systeem (en brander) en controleer of hij het daar wel doet.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:31
Probeer maar eens te booten met de Windows XP Bootfloppies. Het zijn er 6.

[ Voor 4% gewijzigd door Jaap-Jan op 03-07-2003 14:44 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
bootfloppies werkt niet :( de cdrom hoort het gewoon meteen te doen :( aan de drivers kan het volgens mij ook niet liggen :((

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

OS toegevoegd aan topictitel conform de WOS-Policy :).

• Vdub
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07-2025

Vdub

Wie anders?

Ik heb ook veel problemen gehad met Aopen spelers o.a. met install win2000 en xp, aopen vervangen, probleem opgelost.

de cdrom moet in principe op ide1 zitten(primary slave)

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:41
Hij lijkt dat je controller stuk is omdat je brander op de andere IDE poort het ook niet doet. Maar dat lijkt me toch ook stug. Die dingen zijn bij mij weten niet "self-destuctive".

Probeer je brander eens op dezelfde kabel/connector als je Cd-rom speler. En kijk eens of die het dan doet. (Moet je maby wel even de jumper verzetten)
Je kunt hem ook laten zitten en de instellingen in de BIOS nakijken of hij wel probeert te booten van je brander.

Volgens mij heb ik deze post in een beetje vage opstelling gemaakt :s .

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Dit heeft niks met Windows Operated Systems te maken...

--> Opslagmedia & I/O Controllers

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 14:43
andere cd's ook niet en steeds cdr101? cd speler stuk

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het leuke juist, het werkt níet met een BenQ CD-rewriter, een A-Open 50x én niet met een A-Open 48x.

De BIOS vindt de CD-rom spelers wel in het 1e bootscherm: 'CD-950E/TKU A40'. Maar in het tweede bootscherm heet de CD-rom speler ineens: 'CDROM, PIO 4'. Ligt dan daar ergens het probleem?

We hebben trouwens ook al geprobeerd de HD op een SM en de CD-ROM op PM te zetten, maar dat mocht allemaal niet baten :'(.

Verwijderd

Topicstarter
Het was blijkbaar toch de CD-ROM speler, erg vaag... De vierde CD-ROM speler werkte namelijk wel. Toch bedankt voor jullie hulp :P.
Pagina: 1