Te veel dpch's?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 617 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

DSmarty schreef op 03 July 2003 @ 14:03:
Overigens wil ik dat er binnenkort alleen nog maar HTML stats gepost worden, ook ivm de toekomst, als ik over 3 jaar een DPCH van vandaag wil opvragen, dan moet die gewoon opvraagbaar zijn en dus geen rood kruisje van een plaatje wat niet meer aanwezig is!
Probeer nu maar eens een DPCH van 3 jaar geleden op te zoeken. Die zien er ook niet uit (ondanks/dankzij HTML).
Je kan nu zeggen dat dit eenmalig is geweest, maar dat weet je nooit zeker.
Plaatjes waren ook pure noodzaak en heeft niemands voorkeur denk ik aangezien je daar niet op 'door' kan klikken.

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 21:17
DSmarty schreef op 03 July 2003 @ 14:14:
Is een optie, maar of dat de leesbaarheid van een topic bevordert... denk het niet.

Dan krijg je dus reacties op verschillende DPCH's in 1 topic.
dat was vroeger ten tijde van Marc H & Gregoor toch ook het geval? Heb toen niemand horen klagen

[ Voor 3% gewijzigd door MarcyDarcy op 03-07-2003 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:27

NightBird

DPC-Crew Coding
MarcyDarcy schreef op 03 July 2003 @ 18:53:
[...]
dat was vroeger ten tijde van Marc H & Gregoor toch ook het geval? Heb toen niemand horen klagen
Inderdaad, komt het denk ik alleen maar ten goede. Vaak zijn de reacties toch meer op elkaar dan op de specifieke DPCH-gegevens.

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begrijp ik het nu goed dat er in de week-post dagstats komen? Dat lijkt mij wat onlogisch... Ik zou zeggen, zorg dat er week-stats komen, en die wekelijks posten. Lijkt me logischer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:47

Theuno

Da Devil Crew

Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 19:32:
Begrijp ik het nu goed dat er in de week-post dagstats komen? Dat lijkt mij wat onlogisch... Ik zou zeggen, zorg dat er week-stats komen, en die wekelijks posten. Lijkt me logischer?
Ik denk dat dit toch iets is wat het meeste mensen zal trekken. Een MF in een week heeft meer kans overtroffen te worden...
Als de DPC-ers dit willen, waarom zou je het dan niet doen ?

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders haal de bende gewoon van dit forum af en zet het op een nette site, ben je van al dat gezeur af, is iedereen tevreden...

Pfff...

Slap gezever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

mja, dan moet het zo maar inderdaad, wel jammer van got, maar zonder mn dagelijkse stats ga ik wel ergens anders kijken

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• white_panther
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04-2023

white_panther

Campzone here we come....

ik heb een beetje met verbazing door dit topic heen gelezen (bijna een uur m'n isdn verbining open staan :) )
maar ik zou willen dat:
1) de huidige projecten blijven als het om het posten van stats gaat zijn er genoeg mensen die het willen, en met het progje van dukebox is het helemaal makkelijk _/-\o_ .
2) als het gaat om een "wild groei" tegen te gaan, zeg ik laat nieuwe projecten zich eerst maar een bewijzen bv. onder een topic "nieuwe projecten" en daar dagelijks de stats van alle nieuwe projecten posten.
3) de mensen die meedoen aan DPC niet gedwongen worden om aan een bepaald project te gaan meedoen (dit laat niemand toe en dus zullen we weinig nieuwe leden krijgen)

zo en nu ga ik mijn verbinding maar eens verbreken want anders wordt het veel te duur :+ (voor m'n opa want die betaal de telefoon rekening O-) )

[ Voor 3% gewijzigd door white_panther op 03-07-2003 21:11 ]

achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Laat de DPCH niet naar een andere site gaan, want dan kom ik helemaal niet meer op GoT :)

Maar het enige wat ik niet snap is dat er al tijden wordt gepraat over nieuwe projecten en hun DPCH, maar dan zie ik zomaar wel opeens SoB verschijnen :? Niet dat ik het erg vindt, maar waarom dit topic als er toch zomaar een nieuw project wordt bijgeplaatst?

En voor de mensen die genoeg negatieve reacties hier hebben gelezen: Top 50 van Beste Koeientitel films }:O

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
We zullen alle opbouwende opmerkingen hier meenemen, het verhaaltje evalueren en eventueel (waarschijnlijk) aanpassen.

Mijn dank voor alle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 09:57
Misschien is een poll wel handig om te weten wat de meerderheid nou wilt ... zodat het niet dadelijk helemaal leeg is op GoT ... en DPC dus ook leeg gaat lopen .....

Just my 2 MHz'jes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
Wil wel even duidelijk maken dat we dingen iets beter willen organiseren en DPC wat inzichtelijker willen maken, ook voor onder andere buitenstaanders.

Met de insteek: Een krachtig en gezellig DPC, met een duidelijke doelgroep en profiel.

Dus vat al dit soort dingen niet negatief op, maar zie het als wat ideeen die DPC wat beter kunnen vormgeven in de toekomst.

Juist dit soort topics geven veel input waar we wat mee kunnen!

Wees niet bang: Er worden niet zomaar dingen ingevoerd zonder daar de "achterban" over te raadplegen :)

Ik had misschien wat duidelijker mogen brengen dat het een idee betrof, waarop ik eigenlijk zocht naar reacties, mijn excuses daarvoor.

[ Voor 23% gewijzigd door DSmarty op 03-07-2003 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

DSmarty schreef op 03 July 2003 @ 22:07:
Wees niet bang: Er worden niet zomaar dingen ingevoerd zonder daar de "achterban" over te raadplegen :)

Ik had misschien wat duidelijker mogen brengen dat het een idee betrof, waarop ik eigenlijk zocht naar reacties, mijn excuses daarvoor.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Had het gelijk gezegd dan had ik niet 3 hartkleppen versleten en diverse users aangemaakt voor Genome ;) :> :P :X 8)7

[ Voor 48% gewijzigd door NightHawk4 op 03-07-2003 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DSmarty schreef op 03 juli 2003 @ 22:07:
Wil wel even duidelijk maken dat we dingen iets beter willen organiseren en DPC wat inzichtelijker willen maken, ook voor onder andere buitenstaanders.

Met de insteek: Een krachtig en gezellig DPC, met een duidelijke doelgroep en profiel.

Dus vat al dit soort dingen niet negatief op, maar zie het als wat ideeen die DPC wat beter kunnen vormgeven in de toekomst.

Ik denk dat het al vrij mooie discussie is geweest maar het had natuurlijk geholpen als je dit van bij het begin had gezegd dat dit maar een idee was.

Maar je moet ook natuurlijk beseffen dat mensen die voor een project grazen, zijn project willen behouden zeker als het een klein is. Dit wil niet zeggen dat deze mensen egoistisch zijn maar op komen voor zijn project waar hij veel tijd en ook geld insteekt. (Heb even mijn elektriciteitsrekening binnengekregen :'( -)

Natuurlijk kan je niet voor iedereen 100% tevreden stellen maar we moeten toch proberen om de 99.99% te bereiken. 8)

/me Tube denkt dat NightHawk iets wou zeggen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

DSmarty schreef op 03 July 2003 @ 22:07:

Thankx DSmarty. Ben ik blij om te lezen. _/-\o_
bij het nalezen kan ik me voorstellen dat mensen denken dat ik dit cynisch bedoel. Is dus niet zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 10:08

My

DSmarty schreef op 03 July 2003 @ 14:14:
Is een optie, maar of dat de leesbaarheid van een topic bevordert... denk het niet.

Dan krijg je dus reacties op verschillende DPCH's in 1 topic.
Nou en? Als die users die bij dat project zitten dat nou leuk vinden? Wat heb jij er dan voor last van?
Als een statsposter bereid is om die stats daarin te posten, wie is er dan tegen?
Ik denk dat het gewoon mogelijk is dat als er én zin is van de statsposter én de users dan willen (dûh!) dat moet dat gewoon best kunnen. De de projecten waar maar weinig users flushen zullen ook niet zoveel posten dat in twee weken of een maand het topic 20 pagina's telt, dus onoverzichtelijker wordt het er niet van.

En nog even over die Parse compatible stats van DB. Die kan niet iedereen posten. Feitelijk wel, maar om die code te krijgen heb je user + password nodig. En ik had niet het idee dat DB die wilde weggeven...

Ik weet niet of het al gevraagd is of gezegd, maar wat is nou precies de bedoeling van deze 'regel'.
Is dat nou om de werkdruk van de statsposter te verlagen, of om het aantal DPCH's terug te dringen omdat het anders in de toekomst te 'onverzichtlijk' wordt?

[ Voor 32% gewijzigd door My op 03-07-2003 23:43 . Reden: Iets meer onderbouwd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een copy paste (thx Mobster) :

Had er eerst een goeie poll gestaan met de vraag: Vind je het DPC forum onoverzichtelijk?/vind je dat er teveel projecten een DPCH krijgen?, dan was deze hele discussie misschien niet eens nodig geweest. Nu is er alleen een "representatief aantal DPC'ers" dat die beslissing heeft genomen. Om hoeveel personen gaat het hier dan buiten de statsposters/crew en modjes??? Een poll was duidelijker geweest en er had meteen een discussie plaats kunnen vinden in plaats van een "Guilty until proven innocent" scenario waarbij er eerst een beslissing wordt genomen en daarna er over onderhandeld gaat worden, zodat dus de uitkomst toch wel in de buurt komt van je basisplan.

Dit noem ik niet echt democratisch, netjes uitgedrukt.

Op deze manier worden kleine projecten in de hoek gedrukt. Wat is er mis met een breed inzetbaar DPC?

/me vindt het DPC forum hier erg overzichtelijk Alles is netjes ingedeeld in DPCH's waar mensen lekker hun projectgerichte verhaal kunnen voeren. Zo af en toe komt er eens een algemeen topic langs. Niks aan de hand. Kijk eens in de andere forums van GoT en kijk dan weer hier. Er is hier meer struktuur dan elders vind ik. Er kunnen nog wel een paar hitparade's bij en dan nog is alles netjes en geordend.

Er zijn genoeg statsposters denk ik, 8 of 9 uit m'n blote hoofd (of ze allemaal aktief posten weet ik niet). Als een statsposter het niet aankan kan een ander dat opvangen. Anders zijn er vast wel andere mensen die met alle plezier stats willen posten. Een verhaaltje is erg leuk bij je stats maar niet verplicht hoor, de mensen in de hitparade maken het zelf wel gezellig lijkt mij altijd...mocht het verhaal verzinnen een probleem zijn.

Ik ben van mening dat dit het "vrije" gevoel in DPC verknalt. Vooral op de manier zoals het nu gaat. Ondemocratisch en met vreemde, niet voor mij te begrijpen redenen.

Dit project (TSC) is dus ten dode opgeschreven, Genome@home ook, Muon ook. Misschien wel meer maar die kan ik niet zo opnoemen. Alle 3 goede wetenschappelijke projecten die hun stats meer dan waard zijn.

Tot zover mijn mening.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB
  • Laatst online: 05-09 11:35

mcB

Om te beginnen... ik vind /5 overzichtelijk.

Minder vaak DPCH's posten bij projecten met weinig leden vind ik zeker geen goed idee.
Minder leden levert (uitzondering daargelaten) minder posts op in een topic. Ik vind dan ook dat een 'Kleinere projecten topic' zeker potentie heeft.

Stel 3 (steeds dezelfde) kleinere projecten krijgen de stats iedere dag in hetzelfde draadje. DPC'ers van een bepaald project kunnen dan 'hun' project promoten bij de rest.
Zo kan er een filtering onstaan waaruit blijkt dat voor het ene project geen toekomst voor DPC is en voor een ander project wel toekomst zit met misschien op een dag een eigen daily DPCH.

Tevens denk ik dat GoT een belemmering is voor DPC.
BTW: Het idee van stickies, subfora en dat soort dingen --> Dat gaat zoiezo niet gebeuren. (niet om DPC redenen maar om GoT redenen)
offtopic:
(sowieso niet zoiezo)

Bovenstaande post zegt meer dan genoeg. WIJ zijn DPC en WIJ hebben een crew en WIJ hebben statsposters. Dan laten WIJ toch ons toch niet vanwege GoT regels ideeen/wensen door de neus boren?? :?
Ik ben dan ook helemaal voor het opzetten van een DPC forum op WDO.
WDO zou de thuishaven van DPC moeten zijn en niet GoT, want daar zijn we nu wel zo ongeveer aan ontgroeid.

Verder wil ik kwijt dat ik het prima vind dat er regels en een beleid komt en dat de DPC achterban zijn mening hierover kan ventileren richting crew.

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:55

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalFlusher
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05 15:45
Dat ik het met het hele voorstel om het aantal DPCH's te gaan verminderen niet eens ben mag duidelijk zijn.
Deze reden bijv:
Tevens is het voor de statsposters niet te doen elke dag 10 DPCH’s per persoon te posten en daar een goed verhaal bij te verzinnen.
is onzin. Er zijn 5 of 6 Statsposters en misschien 12 DPCH's.
De regels die als voorstel gegeven worden om dit aantal te gaan beperken vind ik ook niets.
Er zijn maar weinig projecten die 50 actieve flushers per dag hebben. Een hoop mensen sparen en zouden nu genoodzaakt zijn om te gaan flushen, en dat maakt het onmogelijk om eens een verrassingsflush te doen bijv.
Hierbij moeten worden aangetekend dat als men als subteam flusht dit als 1 flusher wordt gerekend.
Dit is dus regelrecht oneerlijk, mensen worden nu gedwongen om als individuen te gaan flushen om een project in de DPCH te houden. Het is een kleinie moeite om bij een Subteam na te gaan hoeveel mensen er actief flushen en dit te inventariseren als er al geen Subteammemberstats bestaan binnen de DPCH.
De beslissing zal met terugwerkende kracht ingaan per 1 juli.
Een datum als deze hoort niet thuis in een concept omdat je niet weet wanneer het concept geen concept meer is maar, hoe kun je het het beste uitdrukken, een richtlijn die aangehouden moet worden misschien?

En dan dat 'representatieve aantal DPC'ers', ik ken daar niemand van schijnbaar want ik wist van niets. Een poll hierover is meer op zijn plaats in Democratisch Nederland...

[ Voor 7% gewijzigd door RoyalFlusher op 04-07-2003 07:00 ]

Division BrabanderT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat deze regels ook bedoeld zijn om mensen op kleine projecten te motiveren om meer mensen op hun project te krijgen. Als je maar 1 keer in de week stats heb, wil je graag elke dag stats, en dus zal je aan de bak moeten om meer leden te krijgen.

En als dat niet lukt, dan is het project blijkbaar niet interessant genoeg en dan hoeft ook niet elke dag stats gepost te worden.

Verder is het onzin om weg te gaan van GoT, waar denken jullie dat de meeste nieuwe leden vandaan komen? Inderdaad, van GoT en Tweakers.net. Zou beetje dom zijn om hier weg te gaan imho. Denk trouwens dat de meeste dat niet willen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-09 20:24

Marcelloz

IT dude with a beard

Zow, wat een discussie.... en nu wil ik ook nog even eroverheen plassen :p
( wellicht is het al genoemd, dan heb ik een B) nodig )

Waarom doen we het niet veel simpeler:

- 8 daily DPCH's, de projecten met de meeste deelnemers
- optioneel 1 aspirant project, bijv SoB
- optioneel 1 twijfelgeval
- de rest van de projecten een wekelijkse/maandelijkse vermelding

ben je meteen van die 30/40/50 grens discussie af, bezorg je de statsposters niet teveel werk, geen geneuzel meer over het wel/niet tellen van subteams en kan ieder project zichzelf in de Top8 vechten. Wellicht is het mogelijk om een maandelijkse ranglijst te maken met het aantal actieve flushers.

just my 2$

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Stel dat Genome maar weekstats krijgt, dan:
1 is er meteen bijna niks meer aan
2 is het teamverband weg
3 is de onderlinge strijd tussen leden weg
4 waarom zou ik nog meedoen als ik maar 1x per week resultaten kan zien hier?

En hoe zou je ooit nieuwe leden kunnen krijgen als je gaat zeggen dat ze eerst een week/maand moeten wachten voordat ze zichzelf kunnen zien? Als nieuw lid wil je jezelf meteen de volgende dag al zien!!

En dan nog 1 ding: waarom zouden 25 actieve leden waarvan er ongeveer 15 per dag flushen minder recht hebben op bijvoorbeeld 100 leden waarvan er toch maar 30 worden vermeld in een DPCH??

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

Jeldert schreef op 04 July 2003 @ 18:10:
En dan nog 1 ding: waarom zouden 25 actieve leden waarvan er ongeveer 15 per dag flushen minder recht hebben op bijvoorbeeld 100 leden waarvan er toch maar 30 worden vermeld in een DPCH??
Spijker op de kop!

Houd er ook rekening mee dat een WU bij G@H soms langer dan 1 dag erover doet om gesubmit te worden, dus het aantal dagelijkse flushers ligt dan zowiso lager dan het werkelijk aantal flushers...

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:22

Marc H

- - Is wakker - -

Als we dan toch gaan wijzigen, kan dan gelijk ook even de topic titel van de DPCH's aangepast worden?

Zo is het nu:
Afbeeldingslocatie: http://www.cray.demon.nl/topic1.gif

En dit is imho beter leesbaar
Afbeeldingslocatie: http://www.cray.demon.nl/topic2.gif

Wat gewijzigd:

1) DPC in de titel laten vervallen.
Niet meer nodig. vroeger, toen de DPCh's nog in stuffis generalis stonden was het nodig. In ons eigen DPC forum niet, we gaan toch geen hitparades posten van Anandtech enzo.

2) Project tussen haken.
verbeterd leesbaarheid.
(btw, het is nog beter om tussen de haken en project een spatie te zetten, bijv: "[ RC5-72 ]" ipv "[RC5-72]", maar bedacht dit toen ik bijna klaar was met ps, en had geen zin om plaatje 2 weer te wijzigen :) )

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 21:17
Nice one Marc H. Dat vind ik echt veel overzichtelijker en dat was immers een punt :)
Dat DPC in de DPCH titels is ook niet echt nodig voor de actieve topics omdat ervoor al het forumgedeelte DPC staat.

Het streepje tussen [Seti@Home] - hitparade van 4 juli zou zelfs [Seti@Home] hitparade van 4 juli kunnen worden. Dat zou voor RC5-72 duidelijker worden omdat er dan maar 1 streepje inzit. Voorbeeld:

[RC5-72] hitparade van 4 juli
[RC5-72] koe flusht niet
[Genome@Home] hitparade van 4 juli
Top 50 van Beste Koeientitel films
[ECC2-109] hitparade van 28 juni
[OGR-24] hitparade van 4 juli
[OGR-24] hitparade van 3 juli
[Muon] hitparade van 3 juli

in plaats van

DPC RC5-72-hitparade van 4 juli
RC5-72 koe flusht niet
DPC Genome@Home-hitparade van 4 juli
Top 50 van Beste Koeientitel films
DPC ECC2-109-hitparade van 28 juni
DPC OGR-24-hitparade van 4 juli
DPC OGR-24-hitparade van 3 juli
DPC Muon-hitparade van 3 juli

[ Voor 45% gewijzigd door MarcyDarcy op 05-07-2003 03:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Dat is ook strak MarcyDarcy heeft al de G@H hitparade van 4 juli ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Marc H: opzich vind ik het een leuk idee, ik stel het ff voor bij de crew

[ Voor 9% gewijzigd door Pim. op 05-07-2003 07:08 ]

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit vindt ik ook wel zeer goed, goed leesbaar en je bent direct gefocusd op jouw project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, daar hebben we wat aan! Zoiets zou het inderdaad overzichtelijker maken denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Marc H _/-\o_

Zie je wel. Met verkrachte eenden komen we er allemaal wel uit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empirebart
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-07-2024
goed bezig Marc H :Y) :)

Brabo's United in Distributed Computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Marc H schreef op 05 juli 2003 @ 02:23:
Als we dan toch gaan wijzigen, kan dan gelijk ook even de topic titel van de DPCH's aangepast worden?

Zo is het nu:
[afbeelding]

En dit is imho beter leesbaar
[afbeelding]

Wat gewijzigd:

1) DPC in de titel laten vervallen.
Niet meer nodig. vroeger, toen de DPCh's nog in stuffis generalis stonden was het nodig. In ons eigen DPC forum niet, we gaan toch geen hitparades posten van Anandtech enzo.

2) Project tussen haken.
verbeterd leesbaarheid.
(btw, het is nog beter om tussen de haken en project een spatie te zetten, bijv: "[ RC5-72 ]" ipv "[RC5-72]", maar bedacht dit toen ik bijna klaar was met ps, en had geen zin om plaatje 2 weer te wijzigen :) )
Ik wou net zeggen. We moeten van al die DPC's af... Bijna iedere post begint met DPC .... ZOals Marc het zegt is idd veel beter! En dan hoeven ook geen projecten te verdwijnene?

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 18:42
Beter ? Sorry Marc, maar als het zo gaat worden is het in ieder geval wel nodig dat er wat DPCH's worden geschrapt. Dit is naar mijn mening gewoon een stuk onoverzichtelijker.

Om het overzichtelijk te maken moet de titel eigenlijk aan 2 criteria voldoen:

- duidelijk herkenbaar hitparade-symbool (en nu wil jij een duidelijk kenmer, (geen symbool) weghalen) :? (of je moet voor het onderstaande kiezen)
- project naam + datum dicht bij elkaar.

Ben dan ook meer voor zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/topic3.gif

Mits het tot binnen mogelijkheden van Parse zou kunnen

edit: vergeef me, ik heb dit topic niet helemaal doorgelezen, misschien zeg ik nu dus ook iets heel doms

[ Voor 12% gewijzigd door inquestos op 05-07-2003 17:20 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My

My

Dat laatste vind ik ook wel wat. Zelfs zonder herkenbaar hitparde symbool is het best wel overzichtelijk!
Maar als het in Parse te doen is, dan moeten we zeker zoiets gaan gebruiken, dat is echt super!

IMHO kunnen we dan best wel 15 DPCH's op een dag posten...

[ Voor 24% gewijzigd door My op 05-07-2003 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker
  • Laatst online: 07-03-2024

Funcracker

The LedZ Collective

My schreef op 05 July 2003 @ 18:08:
Dat laatste vind ik ook wel wat. Zelfs zonder herkenbaar hitparde symbool is het best wel overzichtelijk!
Maar als het in Parse te doen is, dan moeten we zeker zoiets gaan gebruiken, dat is echt super!

IMHO kunnen we dan best wel 15 DPCH's op een dag posten...
Ik ben bang dat dit laatste niet zal gaan lukken. Dan moet de structuur van het forum aangepast worden en ik denk niet dat, dat zo 1,2 even voor DPC zal gebeuren.

Over de door Marc H voorgestelde naamswijziging:
Ik heb geen idee of het beter zal werken. Het valt meer op als je beter leest, maar de DPCH's vielen meestal zoiezo al op door hun lange topictitels. Een mens parsed die text zo snel dat ik niet weet of deze verkorting nut heeft (met brackets).

Ik denk dat we het een keer zouden moeten uitproberen.. Dat zou toch kunnen?
Dan kunnen we het daarna evalueren.

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My

My

Ik had er anders ook niet op gerekend dat het kon worden gemaakt hoor :P Maar het ziet er wel kewl uit!

Stel dat je toch de topictitels gaan veranderen, verander ze dan in dat wat inquestos schrijft. Dat is pas ingekort, en duidelijk zat vind ik! Ook voor nieuwe mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Funcracker schreef op 05 July 2003 @ 19:27:
Over de door Marc H voorgestelde naamswijziging:
Ik heb geen idee of het beter zal werken. Het valt meer op als je beter leest, maar de DPCH's vielen meestal zoiezo al op door hun lange topictitels. Een mens parsed die text zo snel dat ik niet weet of deze verkorting nut heeft (met brackets).
Het heeft zeker nut als je het mij vraagt. Je moet es voor de grap een lijstje maken met 20 dpch topics (bvb voor 10 projecten; ieder voor 2 dagen) en er dan voor zorgen dat ze in random volgorde in je browser getoond worden, waarbij je op zoek gaat naar de 2 dpch's van je favo project. En dat een keer of 5 doen, voor beide stijlen van naamgeving.

[totaal niet wetenschappelijk mode]
Ik vond de topics sneller (als is het verschil ongetwijfeld miniem) met die '[project] hitparade van <dag> <maand>' stijl, waarschijnlijk omdat ik dan als mens enkel naar het eerste stukje van een topic kijk op zoek naar het project, gewoon omdat ik weet dat daar de info te vinden is waar ik naar zoek, terwijl ik in het andere geval 'ergens' middenin moet gaan zoeken. Bovenstaande stijl leek iig een stuk sneller. Maar misschien gaat hier 'illusie is een krachtig wapen' wel op...
[/totaal niet wetenschappelijk mode]

En verder geef ik ook toe dat ik bezwaarlijk een 'gemiddelde mens' genoemd kan worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB

mcB

Men kan natuurlijk ook gewoon aan alle DPC projecten mee gaan doen,.... dan klik je altijd op goeie stats :)

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 20:13:
[...]

Het heeft zeker nut als je het mij vraagt. Je moet es voor de grap een lijstje maken met 20 dpch topics (bvb voor 10 projecten; ieder voor 2 dagen) en er dan voor zorgen dat ze in random volgorde in je browser getoond worden, waarbij je op zoek gaat naar de 2 dpch's van je favo project. En dat een keer of 5 doen, voor beide stijlen van naamgeving.

[totaal niet wetenschappelijk mode]
Ik vond de topics sneller (als is het verschil ongetwijfeld miniem) met die '[project] hitparade van <dag> <maand>' stijl, waarschijnlijk omdat ik dan als mens enkel naar het eerste stukje van een topic kijk op zoek naar het project, gewoon omdat ik weet dat daar de info te vinden is waar ik naar zoek, terwijl ik in het andere geval 'ergens' middenin moet gaan zoeken. Bovenstaande stijl leek iig een stuk sneller. Maar misschien gaat hier 'illusie is een krachtig wapen' wel op...
[/totaal niet wetenschappelijk mode]

En verder geef ik ook toe dat ik bezwaarlijk een 'gemiddelde mens' genoemd kan worden :P
Dus je weet het ook niet zeker maar net als veel posters voor mij lijkt het je wel sneller.

Wat wel bewezen is, is dat de mens text in een zeer hoog tempo kan opdelen in losse woorden. Selectief lezen en dan op slechts één zin doe je zonder enige moeite.
Als ik /5 nu zo es bekijken dan vis ik overal direct het project en de datum er tussenuit. Dat zal met bovenstaande methode misschien beter gaan, maar dat durf ik dus in twijfel te trekken (ik zeg niet, dat het niet waar is).

Het zou dus gewoon es een keer getest moeten worden.

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

Funcracker schreef op 05 juli 2003 @ 19:27:
[...]
Ik ben bang dat dit laatste niet zal gaan lukken. Dan moet de structuur van het forum aangepast worden en ik denk niet dat, dat zo 1,2 even voor DPC zal gebeuren.
Ook niet met subcategorieen voor de projecten en enkel voor DPC?
Dat moet parse toch aankunnen lijkt me? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Marcelloz schreef op 05 July 2003 @ 21:19:
[...]

:)
Nope.
Overigens Parse kan heel veel, en dit vast ook wel. Maar ik denk niet dat wij dit geraliseerd kunnen krijgen.

Maar dit is dus even mijn mening, en ik dien dan ook op te merken dat ik dit op geen enkele manier kan staven.. Ik weet enkel uit het verleden (eerdere gesprekken hierover, ook met DSmarty) dat dit zeer moeilijk realiseerbaar zal zijn zo niet onmogelijk.

Maar enkel DSmarty is denk ik bevoegd om je hier een 100% betrouwbaar antwoord op te geven. Of een andere MOD (/crew lid) die verstand van zaken heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door Funcracker op 05-07-2003 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:22

Marc H

- - Is wakker - -

inquestos schreef op 05 July 2003 @ 17:18:
[...]

<< KNIP >>

Om het overzichtelijk te maken moet de titel eigenlijk aan 2 criteria voldoen:

- duidelijk herkenbaar hitparade-symbool (en nu wil jij een duidelijk kenmer, (geen symbool) weghalen) :? (of je moet voor het onderstaande kiezen)
- project naam + datum dicht bij elkaar.

Ben dan ook meer voor zoiets:

[afbeelding]

Mits het tot binnen mogelijkheden van Parse zou kunnen

edit: vergeef me, ik heb dit topic niet helemaal doorgelezen, misschien zeg ik nu dus ook iets heel doms
Het woordje DPC aan het begin is niet specifiek voor de hitparades, dus kan makkelijk vervallen, Laat echter "hitparade" vervallen, en je krijgt vreemde topics die alleen voor ingewijden te begrijpen is.
Marcelloz schreef op 05 July 2003 @ 21:19:
[...]

zoals DSmarty al aangegeven heeft:
BTW: Het idee van stickies, subfora en dat soort dingen --> Dat gaat zoiezo niet gebeuren. (niet om DPC redenen maar om GoT redenen)

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Funcracker schreef op 05 July 2003 @ 20:21:
Dus je weet het ook niet zeker maar net als veel posters voor mij lijkt het je wel sneller.
Precies. Ik kan natuurlijk niet heel nauwkeurig zitten timen tot op de milliseconde hoe lang het duurt vooraleer m'n ogen het topic in kwestie gevonden hebben van zodra die pagina geladen is enzo. Maar ik heb persoonlijk de indruk dat het sneller is. Het voelt sneller aan zeg maar. Maar zonder harde cijfers kan ik dat natuurlijk nooit echt staven, mocht dat al m'n bedoeling zijn :)
Wat wel bewezen is, is dat de mens text in een zeer hoog tempo kan opdelen in losse woorden. Selectief lezen en dan op slechts één zin doe je zonder enige moeite.
Da's waar. Net zoals je in fracties van een seconde complexe patronen en zelfs gezichten kunt herkennen...
Het zou dus gewoon es een keer getest moeten worden.
I did. Kom anders es langs en breng je chronometers maar mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

Zowiezo maakt het weinig uit hoe hitparades heten, er worden toch maar weinig andere threads geopend. Semi-projectspecifieke blabla wordt meestal in DPCH's gedumpt, waar een apart topic misschien ook handig kon zijn.

Oh, ik ben voor het naar voren duwen van WDO, maar ik zou het dan wel op een colobak oid willen zien, voor Chaos' sake :). Op WDO is ook een forum, maar dat word niet echt gebruikt. Dit zou echter wel handig zijn om de hier opgeworpen ideeen onder te brengen. Daarmee verliezen we echter wel de directe link met Tweakers.net, en willen wij ons nog verder laten verstoten uit deze gemeenschap die ons gecreeerd heeft? :)

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB

mcB

TGEN schreef op 06 July 2003 @ 08:30:
Zowiezo maakt het weinig uit hoe hitparades heten, er worden toch maar weinig andere threads geopend. Semi-projectspecifieke blabla wordt meestal in DPCH's gedumpt, waar een apart topic misschien ook handig kon zijn.

Oh, ik ben voor het naar voren duwen van WDO, maar ik zou het dan wel op een colobak oid willen zien, voor Chaos' sake :). Op WDO is ook een forum, maar dat word niet echt gebruikt. Dit zou echter wel handig zijn om de hier opgeworpen ideeen onder te brengen. Daarmee verliezen we echter wel de directe link met Tweakers.net, en willen wij ons nog verder laten verstoten uit deze gemeenschap die ons gecreeerd heeft? :)
Ik ben het helemaal met je eens. De link met T.net verliezen hoeft niet de nekslag voor DPC te betekenen.
Veel DPC'ers lezen/posten veel in andere forums op GoT. Sluikreclame in sig's en contact met anderen kan er ook voor zorgen dat nieuwe leden worden aangetrokken.

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Ik denk niet dat we de link met de gemeenschap waaruit we allemaal komen moeten verliezen, nog steeds komen er leden bij en ik denk dat het merendeel van GoT komt.

Dus lekker op GoT blijven denk ik :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

mcB schreef op 06 July 2003 @ 10:45:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens. De link met T.net verliezen hoeft niet de nekslag voor DPC te betekenen.
Veel DPC'ers lezen/posten veel in andere forums op GoT. Sluikreclame in sig's en contact met anderen kan er ook voor zorgen dat nieuwe leden worden aangetrokken.
Hmm, ik bedoelde eik dat DPC de link met Tweakers.net moest houden :o.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

DPC hoort bij GoT en zonder GoT was ik nooit een DPC-er geworden.
WDO is imo enkel een optie als GoT wordt opgeheven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPbasMIE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 11:48
Ik zit dit allemaal zo door te lezen en als ik het goed begrijp gaat dit alles niet echt om de hoeveelheid projecten die we draaien, maar meer om de overzichtelijkheid.

Is het dan niet een idee (ik weet niet of het haalbaar is) om alleen de nieuwe stats topics op het forum te krijgen en dat de oude stats via een archief link terug te kijken zijn?? Als dat haalbaar zou zijn dan heb je van elk project maar 1 topic op het forum dus al een stuk overzichtelijker lijkt mij.

Kom ook eens op het Division Brabant Forum <BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Laatst online: 13:27

NightBird

DPC-Crew Coding
TPbasMIE schreef op 06 July 2003 @ 12:19:
Ik zit dit allemaal zo door te lezen en als ik het goed begrijp gaat dit alles niet echt om de hoeveelheid projecten die we draaien, maar meer om de overzichtelijkheid.

Is het dan niet een idee (ik weet niet of het haalbaar is) om alleen de nieuwe stats topics op het forum te krijgen en dat de oude stats via een archief link terug te kijken zijn?? Als dat haalbaar zou zijn dan heb je van elk project maar 1 topic op het forum dus al een stuk overzichtelijker lijkt mij.

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPbasMIE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 11:48
Ik bedoel dus geen subfora maar gewoon een archief link, dus een topic waar alle vorige stats links opstaan.

Kom ook eens op het Division Brabant Forum <BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Mark H: Goed voorstel van je die topictitles, het is overlegd en vanaf morgen zullen we op die manier gaan posten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Chaos schreef op 07 July 2003 @ 12:09:
Bovendien komen de kleinere projecten waarschijnlijk gewoon op dutchpowercows.org terecht
Kijk. Da's interessant. Vol verwachting klopt mijn hart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

zijn er dus nu ook hitparade's weg?

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk maar naar de huideige naamgeving, zo blijft het. Dus [D2OL] hitparade van 6 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

joukehofman schreef op 07 July 2003 @ 15:01:
zijn er dus nu ook hitparade's weg?
Neen

D3 char(s)

Pagina: 1 2 Laatste