Toon posts:

Probleem met USB camera

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een camera (camcorder)gekocht met USB.
Nu heb ik de usb aangesloten, de driver geinstalleerd etcetc

Nu zit er een klein programma bij waarop ik mijn video wat ik opgenomen hebwel kan zien, net zoals bij een webcam.

Maar hoe krijg ik nu de video op mijn PC???
zodat ik het kan bewerken voor een webpagina.
Heb Adobe premiere ook al gedownload de trial, maar nog steeds krijg ik mijn videobeelden niet op scherm, laat staan dat ik ze kan opslaan in PC

Wie kan me AUB helpen
Ik word er gek van
groetjes Linda

Verwijderd

Wat voor camcorder is dat? (merk, type?)

En weet je zeker dat het USB is, en niet Firewire?
//edit
<ponder> <ponder>.. hmm... zal ik itsnows voorzijn, of niet? <evil grin>

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 21:42 ]

Verwijderd

probeer de volgende keer in je topic titel een goede omschrijving van je probleem te zetten....

En geef wat uitleg over je camera etc, ook wat je zelf al geprobeert hebt etc. (staat allemaal in de FAQ, lees die eens door ;))

Verwijderd

Ik heb je titel een beetje aangepast :)

En om eenieder voor te zijn (want ik ken jullie onderhand wel): serieuze reakties graag

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

LOL New chicks op GoT beter dan }> :+

Maar ehh.......zit er geen programma bij ofzo op die CD :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Medion, en het is geen firewire maar USB.
Zat wel software bij, de drivers en een klein progje medion waar je je beeld op kan zien.

Verwijderd

Topicstarter
een Medion 9069n

Verwijderd

Welk besturingsysteem draai je? Indien je XP of ME gebruikt kan het met de bij windows meegeleverde moviemaker software. In alle andere gevallen zal het waarsch. prima gaan met een capture programma.

Voor een uitgebreide (engelse) uitleg:
http://www.dvdrhelp.com/capture

Het capturen kan bv. met virtualdub, het hoe en wat staat hier uitgelegd:
http://www.dvdrhelp.com/forum/userguides/89899.php

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 21:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pent 111 500 windows 98

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-02 16:29
Welkom Linda, ten 1e groeten we hier niet op dit forum, ten 2e wat heb je al aan zoekwerk op Google e.d. gedaan?

Is het trouwens niet zo dat dat soort camera's zich als extra HD aanmelden? En anders staat er in Premiere niet iets van export movie ofzo?

edit: no offense hoor, ik probeer gewoon je wegwijs te maken hier, op een lieve manier :*) :D O+

[ Voor 18% gewijzigd door RobertJ op 02-07-2003 21:51 ]

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik zie mijn cam ook niet op PC, ik heb een digt camera, als ik daar de foto's mee wil bewerken, haalt een programma ook van medion, de foto's automatisch op, van mijn camera.
Maar ik zie niks wat mijn beelden van mijn camera moet ophalen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja in premiere staat inderdaad import movie, maar waar staat mijn movie, waar haal ik die.
De movie zit in de cam.
En ik zou niet weten wat ik op moet zoeken in google , ben echt een leek, vandaar dat ik jullie hulp vraag.

Verwijderd

Topicstarter
Over het capture programma, waar haalt die mijn beelden dan op??
Het probleem is ik zou niet weten waar ik in mijn PC mijn camera kan vinden, die op de USB poort zit.

Enne ik zal niet groeten

Verwijderd

als je de prog start staat er dan niks over import pictures of iets van save picture/image of een video ofzo :?
kijk eens of windows hem wel vind bij de hardware.
anders is het logische dat je het niet kan uploaden :)

[ Voor 16% gewijzigd door Raymond op 02-07-2003 22:18 ]

Verwijderd

Voor zover ik kan zien ondersteund premiere alleen capture kaarten of firewire cams.. Maar waarschijnlijk heb ik dat verkeerd.

Ikzelf heb geen premiere hier, en is me een iets te grote download om even te testen. Het beste wat je kunt doen is gewoon de help van premiere doorspitten op het woord 'capture'. Staat er ongetwijfeld in hoe je dat moet doen.

//edit
de cam staat niet bij 'deze computer'?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 21:58 ]

Verwijderd

heb je er btw geen handleiding bij vor het instellen en een troubleshouting?

Verwijderd

Topicstarter
nee staat alleen play record terug en vooruit spoelen.

Verwijderd

Topicstarter
In de handleiding staat alleen over drivers installeren, heb ik gedaan.
Ook hoe je foto kan bewerken op PC, maar er staat niks over video in.

Verwijderd

Topicstarter
Dus met deze camera kan ik niks uploaden???

• SyncMaster
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-03 19:56
Meldt die cam zich in verkenner niet aan als een verwisselbare schijf?

Verwijderd

Topicstarter
nee dacht ik eerst ook, maar kan hem totaal niet vinden.
Terwijl ik vanmorgen naar het bedrijf Medion heb gebeld, en deze vertelde me dat ik kon bewerken met adobe, of windowvideomaker, ook vertelde hij dat er op de cdrom een adobe programmatje stond voor bewerking, maar dat staat er niet op.
Staat alleen photoexpresss op.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:08
Hoi linda (of Jolande?)
Met dit icoontje: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif kan je je berichten wijzigen, het is niet nodig om telkens een nieuw berichtje te plaatsen, dat houdt het wat overzichtelijker.

Probeer even precies te omschrijven wat er misgaat. Wat zegt de handleiding dat je moet doen en wat er moet gebeuren en wat gebeurt er in de praktijk? Dat geeft wat meer aanknopingspunten bij helpen met het oplossen van je probleem :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het nou juist.
De bijgeleverde cdrom, bevat een driver, heb ik geinstalleerd.
Verder Photoexpress, en een klein programmatje medionplayer. hierop kan ik mijn beeld in mijn camera zien, ik kan filmen, ik kan terugspoelen , voorruitspoelen, maar niks ophalen, en saven op PC.

In de handleiding staat alleen over drivers installeren, heb ik gedaan.
Ook hoe je foto kan bewerken op PC, maar er staat niks over video in.

Wat dat Icoontje betreft, moet ik dan geen Quick reply doen mar steeds mijn vorige bericht ophalen??,

windows 98 2e editie

Ik krijg de beelden met dat prog wel op mijn PC, maar kan ze niet saven.
Is zo'n prog met een tv beeldje net als van een webcam.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 22:39 ]

Verwijderd

Ok.. eens kijken.. de handleiding welke ik kon vinden, geeft aan dat je ook Firewire (aka i-link, aka IEEE 1394) of smartmedia kaartjes kunt gebruiken. Althans, voor foto's. Ze zeggen idd. niets over video opslag en overdracht.

'live' capture moet iig altijd kunnen (cam als webcam gebruiken) maar het lijkt me echt sterk dat er geen manier is om die opgeslagen video op je PC te krijgen.

Welke windows 98 versie heb je? (klik met rechtermuisknop op 'deze computer'/'my computer', 'eigenschappen'/'properties', tabblad 'algemeen'/'general')

//edit:
Wat dat Icoontje betreft, moet ik dan geen Quick reply doen mar steeds mijn vorige bericht ophalen??,
Klik er gewoon eens op ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 22:29 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:30
Om je beelden op je PC te krijgen zul je de camera via de firewire aansluiting aan moeten sluiten op je PC. Op de camera staat deze aangegeven als DV-out (Digital Video uitgang). Je hebt aangegeven dat je een Pentium 3 500MHz hebt. Controleer even of je PC een Firewire ingang heeft, waarschijnlijk niet. Zo'n aansluiting ziet er ongeveer zo uit: <__]
Heb je die niet, dan moet je een FireWire kaart kopen (20 a 30 euro). Daar zit meestal wel een kabel bij. Dan kun je je beelden op je PC opslaan en bewerken.
De reden dat het niet via USB lukt, is omdat USB (1.1) veel te langzaam is om digitale video te verzenden.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:08
Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 22:27:
Verder Photoexpress, en een klein programmatje medionplayer. hierop kan ik mijn beeld in mijn camera zien, ik kan filmen, ik kan terugspoelen , voorruitspoelen, maar niks ophalen, en saven op PC.
Ik heb de handleiding er ff bijgepakt.

Je kan met de usb aansluiting alleen fotoos uit de camera halen. Om video over te dragen moet je hem via firewire aansluiten.
Als je op dat icoontje klikt, kan je je bericht bewerken. lekker makkelijk :)

Argh, ik ben spuit 11 zie ik alweer.
Natuurlijk ook wel naïef om te denken dat het zin heeft om een dame te helpen. Die userts springen erbovenop als aasgieren :P

[ Voor 10% gewijzigd door Raymond op 02-07-2003 22:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee heb ik denk ik niet een firewire.
Maar als ik die aanschaf moet het wel lukken dan???

Nou ga ik morgen aanschaffen, en is er dan nog een makkelijk programmatje wat jullie me kunnen aanbevelen.

_/-\o_

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 22:49 ]

Pagina: 1