GOT met commerciele banden?

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:00

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Ik kreeg enkele minuten geleden dit mailtje binnen als reactie op onderstaand topic van mij.

excel: een cijfer toewijzen aan de hoogste in een reeks

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Geachte heer xxxxxx (Mystikal)

Bij het bekijken van berichten op het forum van Gathering of Tweakers kwam ik op dit
adres:

excel: een cijfer toewijzen aan de hoogste in een reeks

uw bericht tegen met als onderwerp: "Een cijfer toekennen aan de hoogste in een
reeks."
Volgens de antwoorden is dat probleem toen niet helemaal opgelost.
Nu dateert dat bericht weeral van twee maanden geleden, dus wellicht heeft u
inmiddels een oplossing gevonden. Beschouw in dat geval dit bericht maar als niet
geschreven.
Indien het probleem nog niet is opgelost, dan wil ik voor een gering bedrag wel voor
een oplossing zorgen. Een oplossing volledig op maat gemaakt, aangepast aan uw
wensen.
Mocht u daarvoor belangstelling hebben, dan zou het wel handig zijn als u mij een
werkblad met gegevens (of een voorbeeld daarvan) zou toesturen. Dan kan ik beter zien
hoe u het hebben wil en kan ik ook beoordelen of een oplossing met vba nodig is. Voor
zover ik uit uw tekst op het forum kan opmaken, denk ik dat het alleen met formules
ook kan. Een oplossing lijkt mij heel goed mogelijk, dus mocht u die nog niet hebben,
dan kunt u die op korte termijn ter beschikking hebben.
De kosten zijn afhankelijk van de tijd die ik er in moet steken. Zoals ik uw probleem
bekijk, denk ik aan een minimumbedrag van 25 euro. Wellicht kan het bij dat bedrag
blijven, tenzij u nog meer wensen hebt. Mocht u interesse hebben dan verneem ik dat
graag van u.

Met vriendelijke groet,
xxxxx

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hebben andere dit ook al meegemaakt. :?

Ik vind dit eigenlijk niet kunnen hoor. Ik bedoel dat kan nooit de bedoeling zijn van dit forum. Graag hoor ik jullie mening hierover.
Uiteraard heb ik geen emailadres gepost. Modjes die geinteresseerd zijn kunnen dit uiteraard krijgen.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

mischien zijn het de modjes wel die geld willen bijverdienen :X

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:17

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik zou zeggen, geeft het aan DT en laat die een mailtje sturen met de melding dat het niet de bedoeling is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:00

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
IceStorm schreef op 02 juli 2003 @ 16:52:
Ik zou zeggen, geeft het aan DT en laat die een mailtje sturen met de melding dat het niet de bedoeling is :).
DT? deze kende ik nog niet? Wat betekent dat?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Doktersteam :P
Gewoon gathering@tweakers.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 11:51
Inclusief headers uiteraard ;)
(forward as atachment)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dit heeft (zeer waarschijnlijk) niets met GoT te maken. Waarschijnlijk een lurker die een extra zakcentje wilt verdienen.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceStorm schreef op 02 July 2003 @ 16:56:
Doktersteam :P
Gewoon gathering@tweakers.net.
Nu weet ik welke vraag ik iig fout had in de quiz ;(. Maar nu weet ik het iig :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Je kan 'm ook gewoon een mailtje terugsturen dat het idee van GoT versus betaalde hulp niet in elkaars verlengde liggen en 'm verder bedanken voor zijn aanbod. Ik neem aan dat je deze aanbiedingen niet elke week krijgt, wat de factor overlast wel erg klein maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Is react eigenlijk beveiligd tegen automatisch bezoek? Dus bijvoorbeeld een maximum aantal requests per seconde van een bepaald IP? Dat zou dit soort spam (in geautomatiseerde vorm) tegen kunnen gaan, al is het nog maar de vraag of dit geen handwerk is ("twee manden geleden" is een goed scripsel wat dat genereert)

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
Denk niet dat react dat heeft... zal wel irri zijn iig, kan een persoon die niet wil registreren niet naar probs+nodige oplossingen zoeken..

Wel zijn de email adressen geplot naar jpg's aangezien daar een paar jaar geleden iemand zo vriendelijk was geweest om even alle emailadressen te parsen en te gebruiken voor spam.. Dus als je wilt spammen met de mailadressen op GoT is het handwerk om een db te vullen..

[ Voor 14% gewijzigd door Krypt op 02-07-2003 17:24 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 08:29

Schonhose

Retro Icoon

Dit is natuurlijk zeer ongewenst. Ik hoop dan ook van harte dat er actie op ondernomen word.

Ik zit er igg niet op te wachten.....

[ Voor 75% gewijzigd door Schonhose op 02-07-2003 17:30 ]

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

CyberSnooP schreef op 02 July 2003 @ 17:18:
Is react eigenlijk beveiligd tegen automatisch bezoek? Dus bijvoorbeeld een maximum aantal requests per seconde van een bepaald IP? Dat zou dit soort spam (in geautomatiseerde vorm) tegen kunnen gaan, al is het nog maar de vraag of dit geen handwerk is ("twee manden geleden" is een goed scripsel wat dat genereert)
Dit is gewoon handmatig gedaan hoor, daar kun je weinig tegen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze krijgt een schopje naar LA :)

Er is intern al een draadje over gestart FYI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:36

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Feitelijk gezien is dat commerciele verzoek buiten GoT omgegaan, via mail en niet de gathering zelf.
Verder is het volgens mij geen automatisch gegenereerde email, maar een persoonlijk verhaaltje, en dus geen spam mbv een spider-bot.

moreel is het onjuist, en een beetje een ondergraving van het idee van een forum, maar er iets aan doen is lastig.

Het gebeurt zelfs ook regelmatig dat mensen op het forum zelf aangeven problemen tegen betaling op te kunnen lossen, en het ligt feitelijk in de verantwoordelijkheid van de bezoekers van het forum om hier juist mee om te gaan.
Je kan moeilijk iemand verbieden om geld voor handelingen te vragen en in zekere mate is het geld vragen voor diensten zeker niet abnormaal.

Bezoekers die open reclame maken voor hun commerciele activiteiten, zowel direkt op het forum, alswel via andere wegen misbruik maken van de faciliteiten van het forum mogen wel afgestraft te worden, en in die zin zou het mogelijk nut kunnen hebben dit mailtje te documenteren, maar zolang dit een incidenteel voorval is, en de user niet continue gebruikers benaderd denk ik niet dat er open beleid tegen uitgevoerd hoeft te worden.

Je kunt dit vergelijken met het beleid tegen spam in sigs of usernames, zolang dit binnen de perken en incidenteel blijft is dat best te doen, maar zodra dit werkelijk ergerlijk gaat worden, passen tegenmaatregelen

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 02-10 17:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is gewoon een mail die iemand naar jou gestuurd heeft naar aanleiding van wat hij in jouw post gelezen heeft. Dat heeft niets met GoT policy's of wat dan ook te maken. Als iemand alle users wat stuurt is dat wat anders, dit is gewoon iemand die je persoonlijk wat aanbiedt, je zou het als spam kunnen zien, maar het is gewoon direct-mail en dat is misschien principieel wel "spam" maar absoluut niet de soort spam waar jij en ik ontzettend last van hebben.

enniewee, het is niet met een botje gebeurt of is ook niet tegen de policy (er staat nergens dat je niet anderen mag mailen) en zo lame is het helemaal niet. Zeg dat je niet geinteresseerd bent en klaar, niet gelijk in die verdedigingsblokken.

offtopic:
Ik zie overigens geen intern draadje, maar lijkt me eerlijk gezegd ook niet dringend nodig.

[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 02-07-2003 17:51 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.