MSI K7N2-Delta met DDR333 probleem

Pagina: 1
Acties:

• Clairvoyant
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-06-2023
Problemen doen zich voor, alleen bij het opstarten.

Merendeel van de tijd krijg ik de mem-error van mijn moederbord bij het opstarten. Het probleem doet zich minder vaak voor als er 1 slot gevult is, als ze beiden gevult worden komt het probleem vaker voor.
Het is met regelmaat.
Als er dan toch beeld komt en het geheugen schijnbaar goed wordt gevonden, volgen er meer problemen. Soms wordt de CPU teruggeklokt naar 1250MHz, en dan wordt ook de DDR snelheid op 200MHz gezet ipv 333MHz. Als de snelheid op 200MHz wordt geclocked wordt ook maar 512MB gevonden.

Het geheugen is getest en levert op een ander moederbord (leverancier heeft ze getest) geen problemen op.

Ik heb al geprobeert de CPU en het geheugen fixed in te stellen en ook dit werkt niet naar behoren.

Ik heb al een BIOS update gedaan van 5.0 naar 5.2. Hierdoor is alleen de CPU-temp monitor veranderd die nu ineens 30~40C aan geeft ipv 50~60. Geen verschil bij booten.

Systeem:
AMD Athlon XP 2800+
2x Twinmos DDR333 CL2.5 512MB
MSI K7N2 Delta-L met v5.2 BIOS

Kan iemand mij helpen?

Topic die het verdacht veel op lijken. misschien dat het wat met elkaar te maken heeft?
MSI K7N2 en AMD 2200+ probleem
256MB DDR geheugen werkt niet/of toch?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

mischien dat dit geheugen niet lekker werkt met je mobo :?
heb je wel eens.
heb je al een ander merk geheugen geprobeerd :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Clairvoyant
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-06-2023
Vriend van me heeft de ISLR(of whatever) versie, gewoon met SATA e.d. uitbreidingen en die heeft hetzelfde probleem (alleen niet het cpu-probleem er bij) met Dane-Elec geheugen.