Toon posts:

Vage zooi tijdens afspelen filmpjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik had laatst een probleempje op m'n oude hd (maxtor 60 gb 7200 rpm)

Als ik een filmpje wilde afspelen (xvid/divx/svcd/vcd/de hele meuk) speelde hij wel goed af, maar af en toe sprong hij een miniscuul stukje vooruit, waarbij het geluid wegviel. dus zegmaar het beeld pauzeerde heel even (0.1 sec), en sprong daarna een halve seconde vooruit (soort fast forward). Nu heb ik het exact zelfde probleem met m'n nieuwe hdd (maxtor 80 gig, 7200 rpm 8mb cache).

Ik had dus na een clean install gelijk zo'n codec pack geinstalled, dus ik weet niet of ik het ook had voordat ik dat gedaan had. En ja, hij staat op DMA if available, en ik heb de nieuwste 4in1 via drivers installed. Verder heb ik ook geen preformance issues.

cpu : athlon 1700+, 512 DDR geheugen.

Dus.. wat kan het zijn? Ik heb het al aan een stuk of 4 personen gevraagd, en die zeiden bijv : nieuwste ffdshow installen (gedaan), nimo codec pack uninstallen (gedaan), andere player proberen (windvd/powerdvd/media player/divx player/bsplayer, enz enz). Allemaal hetzelfde probleem.

En hij was dus ook pas gereinstalled. Dus ik weet niet of ik hem gelijk wel weer formatten. Misschien als een last resort als ik het niet gewoon zo op kan lossen.

help! :X

(oh en als dit niet in het goeie forum is, woeps.. eerste keer posten hier :P be gentle..)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 03:59 ]

Verwijderd

Welkom op GoT :)

Ten eerste: codecs eerst uninstallen, reboot, daarna pas ffdshow installeren (maar ik neem maar even aan dat je dat ook gedaan hebt - het is iig het eerste waar je aan gaat denken bij filmafspeelproblemen).

Ten tweede: die 1700+ zou het allemaal op zijn sokken moet kunnen, dus er is echt iets aan de hand.

Heb je het met alle films/codecs? -> overlays / videokaart drivers / registry opschonen
Is het op specifieke delen van de film? -> kijken met VirtualDub of het bij Keyframes is
Zijn er andere taken actief? -> Taakbeheer / Sysinternals FileMon / MSConfig
Problemen met DirectX? -> DXDiag
DMA if available -> gebruikt hij ook daadwerkelijk DMA?
Updates -> http://windowsupdate.microsoft.com/

Opties om uit te proberen:
- hardware versnelling van de videokaart 1 tandje lager zetten
- andere video/audio/via4in1 drivers
- instellingen ffdshow nalopen
- geluidsinstellingen van ac3filter nalopen

Mijn optimale combi:
ffdshow + ac3filter/oggvorbis - zo min mogelijk codecs, ten eerste conflicteerd/vervuild dat zo min mogelijk en ten tweede zijn codecproblemen makkelijker op te lossen. De beste codecpack is geen pack.

Welke Windows trouwens?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
windows xp :P

nu heb ik dus het eerste probleem gefixed, ik heb die nimo codec pack geuninstalled, daarna nieuwste ac3 geinstalled > ac3filter.sourceforge.net.

maar nu heb ik dus heeeeel zacht geluid, maar alleen bij xvid of divx...

ik heb btw een geforce 3 ti200.

Verwijderd

Al geprobeert in te stellen bij Config?

%windir%\system32\ac3filter.cpl of > Configuratiescherm > ac3filter

Verwijderd

Topicstarter
ja daar ben ik dus mee bezig geweest, maar ik snap er geen reet van 8)7

Verwijderd

Topicstarter
oke, ik heb het gefixed geloof ik :)
het bleek dus m'n geluidskaart te zijn, heb geswitched naar m'n onboard, en alles draait nu tiptop =)

bedankt voor de hulp :)
Pagina: 1