Om te beginnen hier de configuratie van mijn systeem:
Asus P4C800 Deluxe
P4 2,8 Ghz (HT)
2 x 256 MB PC3200 (400mhz) Transcend DDR
7200 RPM MAXTOR 120 GB
Creative Audigy 2 Platinum EX
Lite-on DVD speler
NEC ND-1300A (+/-RW)
Pinnacle PCTV Pro
EN:
Een Sapphire Radeon 9700 Atlantis Pro.
M'n systeem draait als een trein.
Maar zodra ik een beetje een zware game ga spelen, gaat na 20 á 30 minuten mijn mooie 19" IIyama als een gek staan flikkeren.
En Vervolgens na 10 seconden is het volledige beeld weg; of nog erger:
Mijn beeld wordt soms gevult door de bij jullie welbekende (beruchte) "checkerboards"!
Deze checkerboards krijg ik sowieso te zien als ik na dit probleem op de reset-knop druk, om het systeem opnieuw te laten booten.
De enige manier is mijn systeem totaal uit zetten, en vervolgens weer aanzetten.
Dan lijkt alles weer normaal te functioneren, totdat ik weer... juist! een zware grafische game ga draaien!
Dan begint het "feest" weer van voren af aan.
Ik heb de laatste drivers van ATI geïnstalleerd, dus ik denk niet dat het daar aan ligt.
Ook heb ik de BIOS van mijn Asus P4C800 Deluxe geflashed naar 1007.
Ik heb vervolgens het programma/tweakutility Redline 1.2 geïnstalleerd (zat er standaard bij), om mijn Radeon 9700 pro te "underclocken". Ik heb het volgende gedaan:
Core clock: van 324 naar 290 geclockt.
Mem clock: van 310 naar 276 geclockt.
En jawel!
Als ik nu een game speel, lijkt alles prima te verlopen!
na 1,5 uur ofzo, lijkt alles nog prima te functioneren.
Geen flikkeringen/checkerboards....
Dus...aangezien de PCB van mijn RADEON ook nog eens GROEN is:
kan het dan niet een 9500 zijn, die ze bij Sapphire (slecht) getest hebben, en vervolgens er een 9700 pro van hebben gemaakt?
Of is mijn 9700 pro gewoon keihard kapot?
Of ....??? (u roept maar...
... ik weet het niet meer...
)
(ter verduidelijking: ik heb alles bij Funprice gekocht, en zelf inelkaar gezet. De Sapphire kreeg ik dus ook netjes verpakt in de orginele doos. Ben er vrij zeker van dat Funprice zélf hier niet mee heeft lopen knoeien... maar je kunt het natuulijk nooit 100% zeker weten
)
Asus P4C800 Deluxe
P4 2,8 Ghz (HT)
2 x 256 MB PC3200 (400mhz) Transcend DDR
7200 RPM MAXTOR 120 GB
Creative Audigy 2 Platinum EX
Lite-on DVD speler
NEC ND-1300A (+/-RW)
Pinnacle PCTV Pro
EN:
Een Sapphire Radeon 9700 Atlantis Pro.
M'n systeem draait als een trein.
Maar zodra ik een beetje een zware game ga spelen, gaat na 20 á 30 minuten mijn mooie 19" IIyama als een gek staan flikkeren.
En Vervolgens na 10 seconden is het volledige beeld weg; of nog erger:
Mijn beeld wordt soms gevult door de bij jullie welbekende (beruchte) "checkerboards"!
Deze checkerboards krijg ik sowieso te zien als ik na dit probleem op de reset-knop druk, om het systeem opnieuw te laten booten.
De enige manier is mijn systeem totaal uit zetten, en vervolgens weer aanzetten.
Dan lijkt alles weer normaal te functioneren, totdat ik weer... juist! een zware grafische game ga draaien!
Dan begint het "feest" weer van voren af aan.
Ik heb de laatste drivers van ATI geïnstalleerd, dus ik denk niet dat het daar aan ligt.
Ook heb ik de BIOS van mijn Asus P4C800 Deluxe geflashed naar 1007.
Ik heb vervolgens het programma/tweakutility Redline 1.2 geïnstalleerd (zat er standaard bij), om mijn Radeon 9700 pro te "underclocken". Ik heb het volgende gedaan:
Core clock: van 324 naar 290 geclockt.
Mem clock: van 310 naar 276 geclockt.
En jawel!
Als ik nu een game speel, lijkt alles prima te verlopen!
na 1,5 uur ofzo, lijkt alles nog prima te functioneren.
Geen flikkeringen/checkerboards....
Dus...aangezien de PCB van mijn RADEON ook nog eens GROEN is:
kan het dan niet een 9500 zijn, die ze bij Sapphire (slecht) getest hebben, en vervolgens er een 9700 pro van hebben gemaakt?
Of is mijn 9700 pro gewoon keihard kapot?
Of ....??? (u roept maar...
(ter verduidelijking: ik heb alles bij Funprice gekocht, en zelf inelkaar gezet. De Sapphire kreeg ik dus ook netjes verpakt in de orginele doos. Ben er vrij zeker van dat Funprice zélf hier niet mee heeft lopen knoeien... maar je kunt het natuulijk nooit 100% zeker weten