Toon posts:

[R9700]beetje bezorgd

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik speelde vandaag RTCW:ET, en opeens kreeg ik allemaal artifarcts, en ook in windows (xp), dus moest ik rebooten, ok dat allemaal gedaan is alles weer goed maar hoe zou dit gekomen zijn?

hij was 38 graden stressed.

ps:
oh en nog iets, m'n display drivers geven em weer als 9700 PRO, ook na een complete format, dit zal wel goed zijn dan :p

bvd

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 23:44 ]

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Ik had vandaag hetzelfde in Colin McRae 3.0, met me Radeon 8500, alleen toen ging ik ff eruit en later heb ik het niet meer gehad... En als je CPU 38 stressed is is dat geen probleem, misschien moet je ff voelen aan je mem en het coolertje van je GPU op je Videokaart zelf, kijken of het niet te warm/heet wordt >:)

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 juni 2003 @ 23:38:
ik speelde vandaag RTCW:ET en opeens kreeg ik allemaal artifarcts en ook in windows (xp) dus moest ik rebooten ok dat allemaal gedaan is alles weer goed maar hoe zou dit gekomen zijn?

hij was 38 graden stressed

ps:
oh en nog iets m'n display drivers geven em weer als 9700 PRO ook na een complete format dit zal wel goed zijn dan :p

bvd
ai, 38 Graden is lichte verhogen, een asprientje en een beetje rust moet genoeg zijn.

Nee zonder grappen en grollen ( :P ) WAT is 38 graden? Als dat je case-temp is is er iets goed fout... CPU temp is daarintegen weer heel netjes.....

DUS.......

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 juni 2003 @ 23:44:
[...]

ai, 38 Graden is lichte verhogen, een asprientje en een beetje rust moet genoeg zijn.

Nee zonder grappen en grollen ( :P ) WAT is 38 graden? Als dat je case-temp is is er iets goed fout... CPU temp is daarintegen weer heel netjes.....

DUS.......
ik heb dus geen case temp O-) ik heb er een dikke ventilator aan hangen >:)
werkt al maanden goed dus dit kan het niet zijn,
en ja tis CPU graden

Verwijderd

Wat heeft je CPU temp te maken met artifarcts?

Heb je je 9700 nog ge oc't ?

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 21:10
38 graden stressed voor een cpu in dit weer is gewoon bijna koud :P

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb niet overgeclocked.. :P

Verwijderd

ok waarom noem je de temp van je CPU als je het de hele tijd over je Videokaart hebt..
Artifacts komen vaak voor bij overclocked GPU's, maar het kan ook gewoon een hitteprobleem zijn..

Voel eens je memchips of ze heet aanvoelen en je heatsink..

Verwijderd

Topicstarter
nu gebeurt het zo weer.. !!

en ja ik heb gevoelt en mwah ik kon het nog wel aanraken en vasthouden
(wel beetje heet)

ik heb em ff een stukje ondergeclocked in de hoop dat ie er dan mee kapt :(

Engine: 315 mhz
Memory Clock: 289.80 mhz

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 02:46 ]

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Artefacts duiden meestal op brak, oververhit of overclocked geheugen (video ram). Check dat...

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat het oververhit is enig id hoe ik het kan koelen?
ikke @ blut btw :(
kut zooi tis ook ALTIJD wat

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 02:42:
nu gebeurt het zo weer.. !!

en ja ik heb gevoelt en mwah ik kon het nog wel aanraken en vasthouden
(wel beetje heet)

ik heb em ff een stukje ondergeclocked in de hoop dat ie er dan mee kapt :(

Engine: 315 mhz
Memory Clock: 289.80 mhz
ondergeclocked?

ik lees in je sig dat je een 9700 hebt (default 275\275).

Dus ik weet niet wat je allemaal aan het doen bent? Probeer in ieder geval wat duidelijk te zijn.....

eerst heb je het over je CPU die zogenaamd heel heet zou zijn (wat heet?)
daarna over je 9700 (of heb je een 9700 Pro en klopt je sig niet?) Die niet is overgeclocked maar wel boven de 9700 speeds draaid......

lekker vaag allemaal, zo kunnen we je natuurlijk niet echt helpen. Ook je topic-titel is best aan de brakke kant.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 juni 2003 @ 03:49:
[...]

ondergeclocked?

ik lees in je sig dat je een 9700 hebt (default 275\275).

Dus ik weet niet wat je allemaal aan het doen bent? Probeer in ieder geval wat duidelijk te zijn.....

eerst heb je het over je CPU die zogenaamd heel heet zou zijn (wat heet?)
daarna over je 9700 (of heb je een 9700 Pro en klopt je sig niet?) Die niet is overgeclocked maar wel boven de 9700 speeds draaid......

lekker vaag allemaal, zo kunnen we je natuurlijk niet echt helpen. Ook je topic-titel is best aan de brakke kant.
dude toen ik hem gekocht had was ie 324/297
dit is de 9700 2e editie ofzowiets
magoed

net ff pc uitgezet 2 min en toen weer 3 uur achter kaar gespeeld tot nu toe dan nog geen artifacts gehad (maybe connectie fout met mobo?) anyways
lets hope it stays this way :P

• staafonline
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09-2019
er bestaat helemaal geen 2de editie wat bazel je nou allemaal wees eens duidelijk ik heb ook een Club3d Radeon 9700 en zover ik weet bestaan er geen 9700 np die default op 324/297 draait

Verwijderd

lol volgens mij heb jij em niet in de winkel gekocht :P
Er bestaat gnamelijk geen 2e editie, wel rev 2 maar dat heeft niets met de clocksnelheid te maken. Wat jij heb is een 9700 met een BIOS die overclocked is..

Het is ook logisch dat je dan artifacts kunt krijgen..

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 13:16
staafonline schreef op 30 June 2003 @ 06:03:
er bestaat helemaal geen 2de editie wat bazel je nou allemaal wees eens duidelijk ik heb ook een Club3d Radeon 9700 en zover ik weet bestaan er geen 9700 np die default op 324/297 draait
Als jij zegt dat er geen 2e editie bestaat, kan iemand me dan vertellen wat het stickertje Rev 2 op de achterkant van mijn Club3D Radeon 9700NP betekend ?

Die van mij loopt trouwens Default 275/270 (of net andersom dat weet ik niet meer :) )

Verwijderd

Hij heeft gezegd dat hij een 9700PRO heeft, die PRO loopt veel rapper als de 9700. Denk wel dat de snelheden normaal zijn.

Wacht nee, de drivers zijn van 9700PRO heb je gezegd, en je hebt een gewone 9700? Klopt dit wel? mss zeggen je drivers dat hij zo snel moet draaien, omdat het drivers zijn van een PRO, maar je hebt maar 9700, dus draait hij te snel?

Slaagt dit op iets?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 11:09 ]

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 14:15
Waar heb je dat ding gekocht dan? Van een "vriend"? Want dan heeft hij je wel afgezet :D
Er is geen 9700 np die 324/297 draait. Vind je deze getallen ook niet een beetje vreemd dan?

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Supershiva schreef op 30 June 2003 @ 11:04:
[...]

Als jij zegt dat er geen 2e editie bestaat, kan iemand me dan vertellen wat het stickertje Rev 2 op de achterkant van mijn Club3D Radeon 9700NP betekend ?

Die van mij loopt trouwens Default 275/270 (of net andersom dat weet ik niet meer :) )
Rev 2 is de 2e versie van de 9700 serie, rev 1 had soms wat probs met 8xagp, dat is hier opgelost...

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op 30 June 2003 @ 11:31:
[...]

Rev 2 is de 2e versie van de 9700 serie, rev 1 had soms wat probs met 8xagp, dat is hier opgelost...
Dat was toch het 1.0 / 1.1 verhaal :?
Of sloeg dat puur op de PCB-Layout?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 11:41 ]

Verwijderd

Duidelijk is dus dat de persoon waarvan je hem gekocht (ik neem nu dus aan dat hij 2e-hands is) een andere bios erop heeft geflashed - met hogere clocksnelheden erin.

Daar zal bij komen dat je waarschijnlijk 3.6ns geheugenhebt. (het 3,3 ns geheugen draaid namelijk wel op 310 mhz). Dit betekend dat je kaart dus standaard overclocked is.

Als je dit wilt oplossen dan moet je er een nieuwe bios in flashen met de standaard-waardes er weer in. (275\275).

Verwijderd

Topicstarter
vage connect3D 9700

zoiets heb ik dus ook hij is super nieuw uit de winkel en het zat nog netjes in de verpakking alles anti schok ding er om heen (ongeopend)

Verwijderd

staafonline schreef op 30 June 2003 @ 06:03:
Hij bazelt niet club3d heeft een serie gehad die bijna op de pro snelheid draaide,Ik had hem ook en hij ging kapot ze ruilden hem gewoon om kwam namelijk wel vaker voor.

Begon ook met artifacts en later helemaal niks meer :(

Wel leuk dat de meesten hier denken dat die 2de hands is terwijl deze kaarten standaard met die waardes nieuw werden verkocht.Sterker nog er waren 2 topics over dit fenomeen en club 3 d gaf zelf toe dat er een serie was die licht geOced was.

Misschien een tip voor de blaters SEARCH????

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 15:15 ]

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-08 15:46

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Er zijn idd r9700nps die op 325/300 draaien, deze zijn factory o/ced, wat vaak tot instabiliteit lijdt. Ik raad je aan om er een goede bios op te flashen (met 275/270, de stock clocks van een r9700np) of hem terug te sturen/brengen en een goede te vragen

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik ben er achter denk ik, het is de hitte

wie raad mij een goede casefan aan die ook een beetje betaalbaar is?

en hoe moet ik hem plaatsen? ik zal morgen wat fotos maken van m'n case (open)
kunnen jullie dan ff helpen en zeggen waar ik er 1 kan plaatsen?

bvd

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 20:48:
hmm ik ben er achter denk ik, het is de hitte

wie raad mij een goede casefan aan die ook een beetje betaalbaar is?

en hoe moet ik hem plaatsen? ik zal morgen wat fotos maken van m'n case (open)
kunnen jullie dan ff helpen en zeggen waar ik er 1 kan plaatsen?

bvd
heb je uberhaubt wel gelezen dat je 9700 standaard overclocked is en dat dit natuurlijk een negatief effect heeft op de hitte?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb em al een HELE tijd en sinds gister is het zo (komt ook omdat de temperatuur op m'n kamer stijgt)

en ja ik weet dat ie standaard overclocked is :)

kheb er nu een fan bij gezet en die tegen m'n r9700 laten draaien

en sindsdien nog geen problemen morgen maar ff casefan er in doen ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 22:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
oh en ik ben een beetje onduidelijk geweest wat artifacts betreffen:
het zijn strepen over het scherm met allerlei kleuren,
wat dus lijkt op een warmte probleem
ik zal morgen eens de fan uitzetten en laten zien met een digitale camera :)

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de kick maar hop nu gebeurt het zo weer :( :(

;(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juli 2003 @ 01:35:
sorry voor de kick maar hop nu gebeurt het zo weer :( :(

;(
nieuwe bios erin flashen met de standaart 9700 waardes erin (275,275)

Als je dit niet durft dan een nieuwe 9700 claimen.....

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Radeon 9500. Ik ben ook weer RTCW aan het spelen, maar ik heb niks overgeclocked. Alles draait default.
Ligt volgens mij aan de drivers, die DTM racer is bijv. ook nog steeds niet gefixed.

Verwijderd

Topicstarter
wtf welke rtcw? ik heb het tot nu alleen nog maar in RTCW:ET gehad :?

Verwijderd

Dan hebben we niet dezelfde spel voor ons. Return To Castle Wolfenstein bedoel ik.

Verwijderd

Topicstarter
mwah wel zelfde engine ;)

hmm i wonder..

Verwijderd

Maar Ati staat helaas bij mij bekend om brakke drivers.

Verwijderd

Topicstarter
bullshit ik heb dit nooit eerder gehad in de 4 maanden sinds ik hem heb
oh btw net was het weer maar dit keer in 3dmark03 ik ga eens andere drivers proberen

Verwijderd

Ik vind het zo wie zo al vreemd dat er een normale videokaart en dan nog eens een secundair kaart wordt geinstalleerd.
Het laden van de beeldscherm eigenschappen worden steeds langzamer. 3dmark01 en 03 zijn pas sinds 3.5 weer eens omhoog gegaan ipv omlaag zoals 3.2 en 3.4

Ik heb ze momenteel de Catalyst drivers 3.5 maar daarvoor heb ik ook geen RTCW gespeeld moet ik wel eerlijk zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga m'n drivers er is afknallen je hoort zo nog van me :)

Verwijderd

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~h.hazeleger1/naamloos.JPG

dit heb ik dus
ik heb nu nieuwe drivers ik ga hem ff stress testen

op hoop van zegen ;(

Verwijderd

Heb ik ook gehad, na installatie moet je een minuut wachten en dan pas andere dingen gaan doen. Ik was net als jij ongeduldig en snel van alles spelen.
Gewoon instaleren, reboot, wachten en nog een keer reboot.

Oh en zorg dat je de vorige drivers hebt gedeinstalleerd.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 03:01 ]

Verwijderd

BIOS FLASHEN OF TERUGSTUREN!

Je geheugen trekt de hoge clocksnelheden gewoon niet!

DIT IS GEEN DRIVER-PROBLEEM.

Jonge jonge zeg, ok ik help nu niet meer, fuck it

Verwijderd

Dit probleem had ik ook, zonder bios te hebben geflashed of oc.
Is gewoon een geval van ongeduldig zijn en verder willen gaan. Voor je reboot staat er ook een waarschuwing dat je 'm even moet laten staan voor minder dan een minuut.
Probeer dat eerst lukt het dan niet stuur 'm dan pas op.

PS: Kerel is wel erg opvliegerig zeg. Ga slapen als ofzo.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 03:38 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 03:35:
Dit probleem had ik ook, zonder bios te hebben geflashed of oc.
Is gewoon een geval van ongeduldig zijn en verder willen gaan. Voor je reboot staat er ook een waarschuwing dat je 'm even moet laten staan voor minder dan een minuut.
Probeer dat eerst lukt het dan niet stuur 'm dan pas op.

PS: Kerel is wel erg opvliegerig zeg. Ga slapen als ofzo.
hij word gewoon te warm, zijn geheugen trekt de OC gewoon niet. (deze 9700 is op een of andere manier OC'ed).

Je moet eens leren lezen!

Een normale Radeon 9700 moet gewoon 100 uur kunnen draaien zonder artifacts!

En dit ligt niet aan de drivers - dit is gewoon puur een probleem van geheugen dat boven specificaties draaid. Dus niks computer even uitzetten omdat je ongeduldig bent, dat ding is gewoon niet goed.

Dus hij kan er of zelf een nieuwe bios in flashen, het ding terugsturen of voortaan maar met artifacts spelen.

Ik snap sowieso niet waarom je adviseert om de PC even uit te zetten als dit zich voor doet? Dat kan toch niet de bedoeling zijn van de TS? Ben je lekker een spel aan het spelen, moet je je pc om de zoveel tijd even uitzetten.

Als je moter te warm word omdat je koelvloeistof op is ga je toch ook niet om de 100 meter stoppen om je moter af te laten koelen? Nee, je lost het probleem op! Je vuld de koelvloeistof aan...

Verwijderd

Ik zou persoonlijk die videokaart omruilen, het ziet er naar uit dat het geheugen of de GPU niet in orde zijn.

Wordt vervolgt -> Club3d Radeon 9700 non pro bios gevraagd

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Verzin de volgende keer een betere topictitle en doe eens wat aan je posts, de info moet letterlijk uit je getrokken worden ne dan nog ben je niet duidelijk, over je startpost maar te zwijgen :X

Anyway, ik denk dat het je wel duidelijk is, dit gedoe. Deze gaat iig dicht wegens enorme vaagheid.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.