Toon posts:

Best priced, quality PC3200 modules voor P4P800 Deluxe?!

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Kan iemand mij aub zeggen wat zo'n beetje de best geprijsde CAS2 (of CAS2.5) PC3200 Dual-DDR modules zijn voor een Asus P4P800 Deluxe (Springdale dus!).

Corsair is voor mij te duur, wat zijn goedkopere alternatieven die ook wel goed zijn?! OCZ, TwinMos, of gewoon Apacer PC3200 die je van CAS 3 naar 2,5 zet eigenlijk ook wel goed, omdat ik me afvraag in hoever bij deze systemen CAS van belang is. Ik meende al eens gelezen te hebben dat CAS niet zo belangrijk is voor Pentiums dan voor Athlons.

PS: Wat ik mij afvraag is of P4P800 Deluxe features zoals "MAM" (Memory Acceleration Mode) en Performance Mode set to Turbo wel werken als je modules niet native CAS2 zijn of die timings bij overclocken niet aankunnen (zoals Apacer PC3200 geloof ik).

Mike.

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
samsung is altijd goede ram..
wel samsung/samsung pakken

Verwijderd

Twinmos is goed geloof ik, Mushkin2100 schijnt bijna naar 3200 over te klokken te zijn, maar zijn eigenlijk nergens verkrijgbaar, dus daar heb je niet zoveel aan.

Ik zal gewoon veel recenties lezen als ik jou was. Daarnaast hebben we natuurlijk ook nog het [OC] Het grote DDR geheugen topic (deel 2) topic ;)
ixl85 schreef op 30 June 2003 @ 20:24:
samsung is altijd goede ram..
wel samsung/samsung pakken
Samsung/samsung PC3200 is heel wat slechter dan zijn voorganger. Om maar niet te zeggen dat ze van de beste kwaliteit naar de slechste zijn gegaan.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 20:25 ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

Zoek eens een review op via b.v. www.tweakers.net, www.anandtech.com en www.tomshardware.com. Kijk dan in de pricewatch. Als je er toch echt niet uitkomt, post dan iig van de modules die je op het oog hebt wat erover hebt gevonden qua reviews, de huidige prijzen in de pricewatch en waarom je nog twijfelt.

"dual-channel" geheugen is overigens onzin, dat is niks meer dan 2 dezelfde reepjes geheugen. Speciale optimalisaties voor een dual-channel setup bestaan niet. Maar goed, da's allemaal info die je met wat uitzoekwerk ook best makkelijk op kunt vissen :)

Oftewel, eerst zelf wat uitzoeken.

Gebruik trouwens bij voorkeur ook een volledig Nederlandse titel. Dit ziet er echt wazig uit :P

[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 30-06-2003 20:32 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Dit topic is gesloten.