Toon posts:

[XP] Vaag scherm *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier al 2 keer last van gehad en ook al dat mijn monitor een keer in de standby sprong na een schone installatie van Windows Xp engels.
zie onderstaand scherm zou dit een virus zijn of een bugje en wat zou ik er tegen kunnen doen ?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/def103/niegoed.JPG

Voorheen nog nooit problemen met zoiets dergelijks gehad.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 19:09 ]

Verwijderd

mischien dat je perongeluk je land instellingen in hebt gesteld op oud hebreeuws ? of een aanverwante arabische taal :-]

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Het lijkt wel één of andere vreemde taal ;-)

Ik denk dat je video-kaart brak geheugen heeft, of te warm wordt. Heb je je videokaart overgeklokt ?. Probeer eens met b.v. powerstrip het geheugen van je videokaart onderteklokken.

Wanneer treed dit effect eigenlijk op ?? na het naar standby gaan en waneer nog meer ??

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

djexplo schreef op 30 June 2003 @ 19:12:
Het lijkt wel één of andere vreemde taal ;-)

Ik denk dat je video-kaart brak geheugen heeft, of te warm wordt. Heb je je videokaart overgeklokt ?. Probeer eens met b.v. powerstrip het geheugen van je videokaart onderteklokken.

Wanneer treed dit effect eigenlijk op ?? na het naar standby gaan en waneer nog meer ??
meestal heb je dan last van strepen enz, en dan zijn de iconen enz eerst aande beurt niet de tekst

maar het zou kunnen hoor :D

heb je al andere drivers geprobeert?

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

OS toegevoegd conform de WOS-Policy. En als je niet zeker weet of het een virus zou kunnen zijn, dan kun je dit checken op housecall.antivirus.com :).

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 18:35
het is niet de videokaart denk ik, dan moets nl alles zo zijn, het is aleen de text. Dus ik zou er een pc lang zetten en alles goed zetten.(misschien software geinstalleerd van een andere taal. Dat daardoor alles door elkaar is gegaan.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

dit lijkt er verdacht veel op dat je andere taal erop hebt staan
of je beeld is echt verneukt is maar ik heb eerder t idee dat t een bagger screenshot is

Meneer 1000 has spoken......

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

En als je in veilige modus opstart? Is het beeld dan nog zo onduidelijk? Mocht dat niet het geval zijn dan lijkt het mij een driver kwestie :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Ik was gewoon iets aan het uitvoeren en in een keer veranderden de letters op het scherm. Is al 2 keer voorgekomen. Verder met gamen geen problemen ondervonden.

Specs:
Ecs K7S5A
2 * 256 ddr pc2100
Amd xp 2000+
ATI radeon 9000 pro 64 mb (nieuwste driver van site gehaald)

Niets overclockt of overclockt gehad. Heb er pas last van sinds een week geleden een herinstallatie heb gedaan.

Verwijderd

Paint Shop kijk naar de start knop waarom is die tekts niet fucked up :S :P

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Tweak ui (Powertoys) -> Font Repair. Ziet eruit alsof je font vernaggeld is.

Human Bobby

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 21:46
Compubiter schreef op 30 juni 2003 @ 19:18:
OS toegevoegd conform de WOS-Policy. En als je niet zeker weet of het een virus zou kunnen zijn, dan kun je dit checken op housecall.antivirus.com :).
housecall detecteert niet goed dus als je zeker wilt zijn dat je geen virus hebt zou ik een fatsoenlijke virusscanner gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Justice schreef op 30 June 2003 @ 22:06:
Tweak ui (Powertoys) -> Font Repair. Ziet eruit alsof je font vernaggeld is.
Ik ben niet zo'n fan van Tweak UI heb het er de vorige keer ook op gehad maar daardoor kreeg ik ook problemen.

Maar ik ga morgen eens eerst de virusscaner zijn werk laten doen.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:45

Godjira

To infinity and beyond!

Driver probleem denk ik. Virus kan het ook zijn, scan eens online bij Norton of McAfee of zo.

Profile

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

De startknop gebruikt een ander lettertype dan de rest van Windows. Omdat sommige letters wel zichtbaar zijn (a, c, e, g, n, o, v) gok ik op brak geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk heb ik het probleem gevonden, toen ie weer in zo'n raar beeld sprong dacht ik ineens aan de hardware acceleratie terug te zetten op z'n laagst toe wat het weer een keer normaal zal jullie op de hoogte houden als ik nog problemen ondervind hierover
Pagina: 1