Geen beeld met GF3Ti200 op K7T266 Pro 2

Pagina: 1
Acties:

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 23:32
Hoi, ik heb een tijdje terug een Geforce 3 Ti200 128MB van het merk "PalitDaytona" nieuw gekocht. Echter, als ik deze in mijn AGP slot steek krijg ik geen beeld bij het booten. Mijn moederbord geeft dan (m.b.v. van LEDS) aan dat hij blijft hangen bij het "VGA BIOS". Andere video kaarten zoals een Geforce 4 Ti4400 en een oudere ATI AGP pro kaart doen het wel.

Je zou dus denken dat er iets mis is met deze Geforce 3 die ik heb gekocht, maar deze Geforce 3 doet het op zijn beurt weer wel in 2 andere pc's. Een ander merkwaardig iets is dat op het moment dat ik deze kaart in mijn AGP slot steek en de voeding niet uit het stopcontact heb gehaald, mijn computer aanspringt! Hetzelfde als ik 'm eruit haal. Dit gebuerd niet bij de ATI AGP kaart of die Geforce 4.

Ik heb zo'n beetje alles losgekoppeld (Alleen voeding, cpu, mobo en ram zitten nu aangesloten) en ik heb ook alles uit de FAQ geprobeerd (http://gathering.tweakers..._messages/610591#bootniet). Mijn kaal geplukte PC ziet er nu zo uit:

PSU: Q-Tec 350W
Mobo: MSI K7T266 Pro 2 RU (redelijk recent BIOS)
CPU: AMD Athlon XP 1900+
Mem: 2x256MB DDR PC2100

Normaal gesproken zou ik al terug naar de winkel gegaan zijn, maar aangezien íe het wel in andere computers doet wou ik toch hier nog even vragen voor advies.

Verwijderd

Misschien bij een andere PC de VGA bios een flashen. Als dit niet lukt/helpt denk ik dat het een compatible probleem is. Als het een compatible probleem is zou je hem het best kunnen omruilen voor een ander merk (als er nog garantie op zit).

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 23:32
Ok ik heb net mijn hele PC uitelkaar gehaald (geen kast etc.) en toen bootte hij eindelijk. Wat blijkt nou, als ik die kaart vastschroef word ie op een bepaalde manier in dat AGP slot geforceerd waardoor ie niet wilt booten! Dus nu heb ik em maar niet vast geschroefd, ik zal maar even moeten uitzoeken hoe ik dit nu vast ga maken straks.