Overclocken Sapphire Radeon 9500 Pro

Pagina: 1
Acties:

• pirke626
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-08 19:31
Hallo,

Ik ben sinds kort in het bezit van bovengenoemde kaart en heb al vanalles geprobeerd om hem te overclocken, maar tot nu toe nog steeds zonder enig resultaat..... tenminste, critical errors van XP niet meegerekend dan.
Ook middels Rage3dTweak wil het niet lukken....
Het enige wat ik tot nu toe geprobeerd heb is beide clock snelheden verhogen, maar na het afsluiten krijg ik OF die XP errors, OF indien ik Rage3d opnieuw open staan de snelheden weer gewoon op de standaardwaarden.

Iemand enig idee ???

Configuratie:
msi kt3 ultra aru
512 mb ddr 333 mhz
2x 60gb maxtor in raid-1 config
sony dru-500a
lite-on dvd
aopen 52x
terratec 1024
3com nic 10/100

Goed bezig!

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
De radeon 9500Pro is in z'n bios beveiligd tegen overclocken. Je moet het bios dus vervangen door een gehackte.

Deze site geeft je meer informatie: http://www.envynews.com/gibs.php?ID=398&page=2.

Over het unlocken van een Radeon 9500Pro is al meer geGoTeerd. Als je het voor elkaar hebt kun je met radeonator of een ander progje je kaart gaan overclocken. De gein is dat je pc na de unlock aangeeft dat je de trotse bezitter bent van een 9700Pro. :9

[ Voor 16% gewijzigd door Par_Martinos op 30-06-2003 13:30 ]

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 20:13
Ik heb precies dezelfde videokaart als de topicstarter en ik heb de link van Par_Martinos gevolgd en het is me gelukt om te flashen. Aangezien er geen Sapphire Radeon 9500 Pro BIOS was heb ik maar de BETA versie genomen die je kan krijgen via die link. Ik moest dus forcen, maar het werkt gelukkig wel.
Toen ik opstartte kreeg ik inderdaad R9700 Pro in beeld, in plaats van R9500 Pro, maar ook met de goede drivers geinstalleerd staat overal nog dat ik een R9700 of R9700 Pro heb. Niet dat dat me uitmaakt :)

Wat mij wel uitmaakt is dat ik de BIOS ging flashen om te kunnen overclocken, maar dat gaat ineens niet meer :? Ik heb een programma bij m'n videokaart gekregen dat Redline v1.2 heet, maar daar kan je ineens niet meer mee overclocken, terwijl dat eerst wel kon. Bij Radeonator en RadeonTweaker krijg ik allebei errors omdat er bestanden ontbreken.

The devil is in the details.

• pirke626
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-08 19:31
In ieder geval hardstikke bedankt voor deze info !
Zeker met die link erbij ga ik het toch proberen.....

Goed bezig!

• Par_Martinos
  • Niet online
MaRc0 schreef op 30 juni 2003 @ 17:03:

Wat mij wel uitmaakt is dat ik de BIOS ging flashen om te kunnen overclocken, maar dat gaat ineens niet meer :? Ik heb een programma bij m'n videokaart gekregen dat Redline v1.2 heet, maar daar kan je ineens niet meer mee overclocken, terwijl dat eerst wel kon. Bij Radeonator en RadeonTweaker krijg ik allebei errors omdat er bestanden ontbreken.
Je probleem lijkt me een software-probleem. Je moet na de bios-flash de driver opnieuw installeren. Omdat je pc een andere kaart ziet, nl. de 9700, zul je je overclockprogramma's ook opnieuw moeten installeren.

• Hahn
Par_Martinos schreef op 01 July 2003 @ 09:52:
[...]

Je probleem lijkt me een software-probleem. Je moet na de bios-flash de driver opnieuw installeren. Omdat je pc een andere kaart ziet, nl. de 9700, zul je je overclockprogramma's ook opnieuw moeten installeren.
Drivers had ik erna gelijk opnieuw geinstalleerd, maar toch zag alles 'm nog als een R9700 (Pro). Ook de overclockprogramma's elk meerdere keren opnieuw geinstalleerd.
Het is me trouwens wel met Powerstrip gelukt, maar toen ik ging 3D Marken viel m'n score 600 punten lager uit, zelfs toen de kaart was overclockt en aangezien ik wat crashes ondervond heb ik 'm toch maar weer terug geflashed naar de oude bios :)
Het was ook meer een experiment voor mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 01-07-2003 11:02 ]

• Par_Martinos
  • Niet online
Op mijn radeon9500Pro zit nu een zalman. Overclocken is er nu ook niet meer bij. Maar de 9500pro voldoet standaard prima, voor mij althans.

• Hahn
Par_Martinos schreef op 01 juli 2003 @ 11:23:
Op mijn radeon9500Pro zit nu een zalman. Overclocken is er nu ook niet meer bij. Maar de 9500pro voldoet standaard prima, voor mij althans.
Ik heb gewoon de standaard koeling er nog op zitten, maar ik denk dat het overclocken niet echt lukt, omdat m'n voeding dat net niet meer trekt. Het is een 250 Watt die goed draait hoor, maar overclocken word denk ik net te zwaar :)

Maar ik ben ook gewoon tevreden met m'n Radeon 9500 Pro hoor, zoals ik al zei, het was meer een experiment om te kijken of het lukt. En het lukte, maar niet perfect, dus dan maar weer terug naar het oude :P

Pagina: 1