Toon posts:

Frameset perikelen.

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de volgende frameset maken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
---------------------------
-         -               -
-                         -

Nu moet men de horizontale balk welk kunnen slepen, maar de verticale niet. Hoe kan ik dit maken? Ik ben al een tijdje aan het kloten geweest, maar ik kom er niet uit. Ik krijg alleen voor elkaar dat of alles te resizen (verslepen) is, of helemaal niks. Alvast bedankt voor hulp

Heb nu dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
'<frameset rows="*,*" frameborder="1" border="5" bordercolor="#d2d2d2" framespacing="2">'+ 
    '<frameset cols="180,610">'+
    '<frame name="top" src="frameset/top.htm" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no">'+
    '<frame name="links" src="menu.php" marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="auto">'+ 
'</frameset>'+
'<frameset>'+
    '<frame name="rechts" src="frameset/start.htm" marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="auto" frameborder="1">'+
'</frameset>'+

p.s. let niet op de javascript zooi eromheen, het wordt namelijk geechood.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:08
Ehm, eens een hele grote cursus frames gaan volgen? :)
http://www.w3schools.com/html/html_frames.asp

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Zoiets als dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<frameset rows="150,*">
  <frameset cols="20%,*">
    <frame name="">
    <frame name="">
  </frameset>
  <frame name="">
</frameset>
Uuhmm, alleen de groote aanpassen moet nog goed. :)

[ Voor 40% gewijzigd door jelmervos op 30-06-2003 09:20 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Topicstarter
yo bedankt, dan kan ik weer even vooruit. Ik denk overigens niet dat in die cursussen dit probleem beschreven staat. Hebben jullie uberhaupt wel gelezen?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 09:29 ]

Verwijderd

noresize="noresize" in de desbetreffende <frame> tag meegeven ;)

Verwijderd

Topicstarter
jep, als ik noresize meegeef in de desbetreffende frametag (linksboven) Dan locked hij ook de onderste border van dat frame, waardoor ik die horizontale balk niet meer kan verslepen. (wat dus wel de bedoeling is). :)

• Willem
Als je je nou gewoon in de materie verdiept voordat je een topic opent voor elk wissewasje.. dan had je geweten dat dit gewoon kan. Het punt is gewoon dat er wel van je wordt verwacht dat je zelf enige moeite in het oplossen van het probleem steekt. :)

Als je met Google naar frameset tutorial had gezocht kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat je genoeg had kunnen vinden om je uren mee te vermaken, in plaats van hier bij de HTML-afhaalchinees een gouden tip te krijgen..

Verwijderd

Probeer er eens twee bestanden van te maken...een bestand met horizontale frame en ander bestand met verticale frame... :|

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Weet niet zeker hoor, maar ik denk dat dat niet eens kan. Als je de horizontale balk kunt resizen, dan betekend dit dat het ook mogelijk is om met die horizontale balk de verticale te resizen. Als je bv de horizontale balk omhoog sleept worden de verticale toch kleiner?

Als het voor jou mogelijk is zou ik je toch aanraden om iets anders dan frames te gebruiken voor de layout. Frames gaan nogal es de mist in als bv iemand zn browser zo instelt dat ie tekst 2x zo groot weergeeft. Of als het per ongeluk toch mogelijk is om links in meer dan 1 frame te openen, dat je dus het 'frame-in-frame-in-frame' effect kijgt ;) En bookmarken is ook niet echt mogelijk als je ff flink aan ut navigeren geweest bent. Mag je bij je bookmark alles weer opnieuw op gaan zoeken omdat ie alleen de url van de eerste pagina opslaat.

Verwijderd

Topicstarter
Willem169, het valt me op dat je erg snel denkt dat mensen er geen moeite insteken en het topic closed. Kan je dit niet meer? Nu hij nog open is? Het is complexer dan je denkt en ik heb er meer tijd ingestoken dan je zonder het topic te lezen kan vermoeden.

Slindenau: Dat kan ik proberen, maar ben er in principer niet zo'n voorstander van.

Blorgg: Frames is wel de enige toegestane oplossing in dit geval helaas. Wat stel je anders voor? Tabellen of layers?

• Willem
Tommienbp:
Willem169, het valt me op dat je erg snel denkt dat mensen er geen moeite insteken en het topic closed. Kan je dit niet meer?
[rml][ W&G] Een jammerlijk verlies :'([/rml] :)

Verwijderd

Topicstarter
close hem ff dan. Zonder antwoord?? Ohja, die HTML afhaalchinees was inderdaad een goeie! Dat moet ik je nageven.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 09:57 ]

Verwijderd

Ik zou persoonlijk voor CSS + (div/span)layers gaan :Y)
[rml][ Layers] compatible met NS en IE ?[/rml]

[ Voor 168% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 10:09 ]

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:53

RayNbow

Kirika <3

Framepage.html:
HTML:
1
2
3
4
<frameset rows="*,*">
  <frame name="boven" src="boven.html">
  <frame name="beneden" src="beneden.html">
</frameset>

boven.html:
HTML:
1
2
3
4
<frameset cols="*,*">
  <frame name="links" src="links.html" noresize="noresize" >
  <frame name="rechts" src="rechts.html" noresize="noresize" >
</frameset>

Dit werkt iig in IE, ik heb 't niet kunnen testen in andere browsers

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

In 1 frameset gaat het volgens mij ook niet lukken, dus ziet wat RayNbow doet :)

resize="noresize" is in ieder geval wat overbodig.. noresize is een waarde-loos (hmm :P) attribuut. Alleen 'noresize' is dus voldoende.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 02:40

Pelle

🚴‍♂️

Kom op Tommienbp, beetje meer moeite doen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.