[O2] Rechtstreeks doorgeschakeld naar voicemail

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37135

Topicstarter
Heb een vraagje naar aanleiding van een aantal vage voicemailtjes die ik heb ontvangen van het weekend. Heb er in 2 dagen (zaterdag en zonda, vandaag dus) 6 ontvangen. Op 2 hirvan staat een computerstem die zegt dat de verbinding verbroken is en dat ik het later weer moet proberen. Dit zou betekenen dat mijn voicemail belt... toch :? Op de andere staan mensen in gesprek met elkaar, misschien mensen die me per ongeluk onbewust bellen. Kan natuurlijk een keertje voorkomen.

Het vage is nu dat ik mn telefoon gewoon constant aan had staan en geen gemiste oproep had. Ook had ik constant bereik. Nu had ik hier gelezen dat iedereeen een apart nummer heeft dat direct doorlinkt naar je mailbox. Oke, heb dat even gecheckt in mn O2 boekje en daat staat in dat dat nummer (je tel.num. + 1000) gelinkt is aan je faxmailbox. :?

Hoe zit dat nu? Want volgens mij ken ik die mensen niet, en op één voicemailtje hebben er 2 hele erge ruzie (tenminste wat ik ervan kan horen... veel geschreeuw en zo). Zou wel graag willen weten wie dat is/zijn. Is daar een manier voor. Of moet ik contact opnemen met O2, kijken wat dit presies is. Het zijn namelijk allemaal een beetje vage voicemailtjes... :? Iemand die hier advies of zo op heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigben04
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-05 11:19
Misschien een (hopelijk tijdelijk) probleem in het netwerk, misschien met een GSM-mast in je buurt? Ik heb ook wel eens gehad dat ik iemand belde, maar vervolgens een compleet ander iemand (mij onbekend) aan de lijn kreeg, terwijl degene die ik probeerde te bellen ook een vreemde aan de lijn kreeg, zodat we dus min of meer kruislings verkeerd verbonden waren. Heel vreemd allemaal, maar even later ging het wel gewoon goed.

Proud to be a nerd @ Q42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja oke, dat zou kunnen, maar twee dagen, en dan ook nog 6 keer of zo... Vind het wel een beetje heel erg vreemd. Bij de eerste 2 had ik dat gevoel ook nog wel. Maar hoe komt er een berichtje op dat iemand niet bereikbaar is, en dat opgenomen op mn voicemail :? Bovendien lijken die stemmen best wel veel op elkaar. Kan niet verstaan wat ze zeggen, maar de stemmen lijken zoveel op elkaar dat het alle 4 keer dezelfde personen wel kunnen zijn geweest. Ik ga nu iig slapen. Zien morgen weer verder. Denk dat ik toch wel ff O2 een bellejte geef...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:37
Misschien heeft iemand anders naar jouw voicemailbox doorgeschakkeld

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Is het bij O2 ook mogelijk om tijdens het afluisteren van een voicemailbericht de optie 'direct terugbellen' te kiezen (bij Orange: 1 toetsen tijdens bericht)? Ik doe dat altijd als ik een onbekend bericht ontvang.
Dan wordt eerst het nummer van waar het voicemailbericht is ingesproken genoemd en daarna krijg je de optie om het nummer te kiezen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83321

Als eerste, weet je zeker dat je nooit een SMS-je gehad hebt van BEL OP 090xxxxxxxxx blablabla dat mensen op jou rekening kunnen bellen?

En nooit eens een telefoontje gehad van een RAAR 090xxxxxxxxxx nummer en vervolgens alleen een soort piep hoorde en daarna de verbinding verbrak???

Dit gebeurt dat ik ook met andere nummers (een bekende is een 04xxxxxx) nummer....als dit is kan dit je problemen verklaren...zou je ook een hoge foon rekening moeten krijgen.

Maar stel jou nummer is 06-26123456.....en mensen bellen naar 06-26124456 (dus +1000) dan krijgen die mensen direct jou voicemail te horen.

Het is natuurlijk ook mogelijk dat iemand je gewoon zit te neppen...en via een andere foon in de voicemail laat horen dat je een niet bestaand nummer gebeld hebt...en een ruzie faken.

zijn dus meerdere mogelijkheden voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 20:36
Hmm. volgens mij zijn die SMS en 090xxx verhalen een dikke vette hoax, maarja..

Ik heb het iig ook bij Orange; niet zo erg dat ik complete gesprekken kan horen oid maar wel dat, ook al staat mijn telefoon aan, een voicemailtje krijg..

Laatst kreeg ik om 12 uur 's avonds een sms dat ik een voicemail had terwijl mijn telefoon de hele avond aan had gestaan met vol bereik... ik voicemail luisteren; was die al om 10 uur ingesproken.. :? Ik heb Orange, en een vriend van me heeft er ook erg veel last van..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Krypt schreef op 30 June 2003 @ 11:54:
Hmm. volgens mij zijn die SMS en 090xxx verhalen een dikke vette hoax, maarja..

Ik heb het iig ook bij Orange; niet zo erg dat ik complete gesprekken kan horen oid maar wel dat, ook al staat mijn telefoon aan, een voicemailtje krijg..

Laatst kreeg ik om 12 uur 's avonds een sms dat ik een voicemail had terwijl mijn telefoon de hele avond aan had gestaan met vol bereik... ik voicemail luisteren; was die al om 10 uur ingesproken.. :? Ik heb Orange, en een vriend van me heeft er ook erg veel last van..
Is zekers geen hoax....is zeker heel veel gebeurd, en gebeurd nog steeds weleens...al word het steeds minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigben04
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-05 11:19
Krypt schreef op 30 juni 2003 @ 11:54:

Mijn vader heeft hier ook soms last van (ook Orange), bij hem komen ook SMSjes soms pas na een paar weken (!!) aan.

Proud to be a nerd @ Q42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 20:36
Anoniem: 83321 schreef op 30 June 2003 @ 11:55:
[...]

Is zekers geen hoax....is zeker heel veel gebeurd, en gebeurd nog steeds weleens...al word het steeds minder.
Jij bedoelt deze: Tonnetje in "GEVAARLIJKE SMS BERICHTEN!!!"
Maarja; tis maar wat je geloofd..
bigben04 schreef op 30 June 2003 @ 12:00:
[...]

Mijn vader heeft hier ook soms last van (ook Orange), bij hem komen ook SMSjes soms pas na een paar weken (!!) aan.
Hm. zolang heb ik er nog niet op moeten wachten gelukkig..
Maar ik zou gewoon de klantenservice blijven bestoken met deze dingen.. doe ik ook bij Orange, en ze worden dus nu een beetje gek van me :)

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:00

Pogostokje

* twiet *

Anoniem: 83321 schreef op 30 juni 2003 @ 11:55:
Het is zeker weten wel een hoax. |:(

Lees je eigen bericht nou nog eens ... weet jij zoveel van telecom af dat je zeker weet dat dit klopt? Denk het niet. :)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-05 09:42
Telfort had altijd een apart voicemail telefoonnummer, dat is je originele telfort nummer (dus voor eventuele nummerportatie) - of + 1 (dus 062474031 wordt of 062474030 of 062474032)
Als je naar dit nummer belt, krijg je rechtstreeks de voicemail, je telefoon gaat dan niet over.
vandaar dat je bij o2 soms voicemail berichten krijgt zonder dat je telefoon over gegaan is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Telfort (O2-nl) heeft altijd je 06nummer +1000 als voicemailbox. Of je moet je nummer hebben geporteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82206

Het voicemailnummer is + 1000. Dus 0612345678 wordt dan 0612346678.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pogostokje schreef op 30 June 2003 @ 12:32:
[...]

Het is zeker weten wel een hoax. |:(

Lees je eigen bericht nou nog eens ... weet jij zoveel van telecom af dat je zeker weet dat dit klopt? Denk het niet. :)
Als ik jou was zou ik eens je eigen kennis nagaan.
Het is in het verleden echt wel gebleken dat dit mogelijk was...heb kennis in de telecom dus die heeft het zelf meegemaakt bij een persoon waar dit echt gebeurde..niet masaal maar het is gebeurd!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 83321 op 30-06-2003 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82206 schreef op 30 June 2003 @ 12:38:
Het voicemailnummer is + 1000. Dus 0612345678 wordt dan 0612346678.
Als je even had gelezen had je gelezen dat dit al eerder vermeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat voorbeeld van dat 04XXX nummer is al helemaal knap, want dat betreffende netnummer bestaat niet eens. Nogmaals, al die nonsens is complete onzin en heeft al helemaal niets hiermee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83321 schreef op 30 juni 2003 @ 12:57:
Als je even had gelezen had je gelezen dat dit al eerder vermeld is.
Ik reageerde op die snuggere persoon die zei dat je voicemailnummer + 1 is... Als je even had gelezen had je dat misschien begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

goed of het nou wel of niet waar is. ik heb via een kennis die in de telecom werkt gehoord dat dit wel mogelijk is geweest en gedaan....zelf heb ik het niet GEZIEN met mn eigen ogen...maar ja....als het al waar is...als het mij maar niet overkomt _/-\o_ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:00

Pogostokje

* twiet *

Anoniem: 83321 schreef op 30 juni 2003 @ 12:56:
Als ik jou was zou ik eens je eigen kennis nagaan.
Het is mijn vak, op switch niveau. En bij jou? :)
Het is in het verleden echt wel gebleken dat dit mogelijk was...
Het is onmogelijk. :)

Ik begrijp dat je van iemand gehoord hebt dat het wel kan. Maar ik kan je uit mijn ervaring vertellen dat in alle gevallen waarbij geclaimed werd dat zoiets gebeurd was er iets anders aan de hand was.

Het is onmogelijk om door zo'n spam berichtje voor een 0909 nummer informatie van je SIM kaart weg te halen waarmee iemand anders op jouw kosten kan bellen. Dat gebeurt niet op grote schaal, en ook niet op kleine schaal. Ook niet vroeger. Het kan technisch gezien gewoon niet. Ga de specificaties van een SIM kaart maar na, en vertel mij waarom het volgens jou wel kan. Of vertel mij wat je dan precies GEZIEN hebt. :)

Dit meer ter geruststelling voor de andere lezers, want ik begrijp dat jij meer waarde hecht aan 'je kennis in de telecom'. :) Ik weet dat verkopers in winkels deze uitspraak wel eens gedaan hebben, maar die hebben verstand van verkopen en niet van techniek. Als operator is het moeilijk om zo'n klant die hoorde wat hij horen wilde dan weer op andere gedachten te brengen.

[ Voor 3% gewijzigd door Pogostokje op 30-06-2003 20:32 ]

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb kopieen van facturen gezien die heel erg hoog waren wat eigenlijk gewoon niet te halen is (beh. als je net als die gast uit de Hi reclame heel de dag met foon aan je oor loopt ;))

Maar zoals ik hier boven al zei, ik werk zelf niet in de telecom maar een kennis wel...en die melde mij dit. En nee, is geen verkoper maar zit bij een Nederlandse provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als eerste, weet je zeker dat je nooit een SMS-je gehad hebt van BEL OP 090xxxxxxxxx blablabla dat mensen op jou rekening kunnen bellen?

En nooit eens een telefoontje gehad van een RAAR 090xxxxxxxxxx nummer en vervolgens alleen een soort piep hoorde en daarna de verbinding verbrak???
hierop kan ik kort zijn... Nopes... nooit eerder vage gesprekken gehad of vage smsjes... Verder heb ik het vandaag ook nog niet gehad. Dat iemand anders zijn/haar voicemail naar die van mij heeft doorgeschakeld zou kunnen, maar lijkt me niet erg waarschijnlijk. Waarom zou iemand dat doen.

Moet nog even contact opnemen met O2 klantenservice... kijken of die mij ermee kan helpen.

Maar iemand die nog meer oorzaken weet... graag... snap hier namelijk helemaal niets van waarom dit nu allemaal gebeurd... Ben helemaal niet op de hoogte met dit soort dingen...

PS... weet iemand of je faxmailbox en je voicemailbox bij O2 hetzelfde zijn... zo ja waarom heten ze dan niet hetzelfde...

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 37135 op 30-06-2003 22:36 ]

Pagina: 1