[vodafone] extra voicemail nummer

Pagina: 1
Acties:
  • 481 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Topicstarter
Zat laatst het menu van m'n voicemail eens door te spitten en hoorde daar dat ik een voicemailnummer heb. Een gewoon 06******** nummer. Compleet anders dan m'n gewonen nummer.
Als je erheen belt kom je direct in m'n voicemailbox terecht. Waar is deze funtie goed voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je erheen belt kom je direct in m'n voicemailbox terecht
Je zegt het zelf al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dat is dus het 06-nummer van je voicemail. Volgens mij heeft iedereen zo'n extra 06-nummer waarmee de voicemail bereikt wordt. (Hmz, betekent dit dat iedereen twee 06-nummers heeft? :?)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buxx

buxx

ciao...

Topicstarter
Klopt dat was ik idd die dat heeft getikt :-)
Maar het nut ontgaat me, heb ze ooit wel eens gehoord over een tekort aan nummers en ik zie het nut niet.
Tenzij: kan het natuurlijk als berichten service gebruiken als ik iets op marktplaats wil verkopen... Maar neem aan dat meneer Vaodafone dat id niet voor zich had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buxx

buxx

ciao...

Topicstarter
pven schreef op 11 May 2003 @ 21:30:
Dat is dus het 06-nummer van je voicemail. Volgens mij heeft iedereen zo'n extra 06-nummer waarmee de voicemail bereikt wordt. (Hmz, betekent dit dat iedereen twee 06-nummers heeft? :?)
Als je naar je eigen nummer belt kom je ook in je voicemail terecht, toch? Ik iig wel.
Zal het dan zijn dat het andere nummer het oorspronkelijke nummer was van de sim die ik kreeg voordat er nummerportering is op toegepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 13:12

Korakal

Up up up!

Zakelijk is het best handig. Als je iemand niet direct wilt spreken (bijv als je weet dat ie in vergadering is) kun je direct z'n voicemail inspreken.
Of privé, als je iemand niet wilt spreken maar wel wat wilt doorgeven.
Eénrichtingverkeer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:40
Dat kan je dus gebruiken om je voicemail extern te beluisteren, of in het buitenland als de 121 functie van vodafone niet werkt.

Komt er idd dus op neer dat iedereen een extra 06 nummer heeft, maar dat is ook zo als je een datanummer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

O2 gebruikt het ook, daar is je voicemailnummer altijd je telefoonnummer (als getal) + 1000.
Een apart voicemailnummer is inderdaad handig om te geven aan mensen die je niet direct wilt spreken. Maar een tip: als je die mensen terugbelt moet je wel anoniem bellen, anders weten ze alsnog je nummer.
Tekort aan telefoonnummers is overdreven. Er zijn 10-cijfer combinaties genoeg. Ze worden alleen niet allemaal gebruikt.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

buxx schreef op 11 May 2003 @ 21:34:

Zal het dan zijn dat het andere nummer het oorspronkelijke nummer was van de sim die ik kreeg voordat er nummerportering is op toegepast?
Nee. Heeft er nulkommaniks mee te maken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84377

Misschien te flauw om dit te noemen maar ik geef mijn voicemailnummer aan sommige mensen door die ik niet 'direct' wil spreken. Ze kunnen dan een bericht achterlaten in mijn voicemail en zodoende kan ik bepalen of het interessant genoeg is om ze terug te bellen :)

Handige dienst van Vodafone toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Anoniem: 84377 schreef op 11 May 2003 @ 22:03:
Misschien te flauw om dit te noemen [...]
Nee, juist hiermee geef je de essentie van die dienst aan! Zoiets hebben ze er dus mee voor ogen. En er zijn dus wel degelijk gebruikers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84377

haas schreef op 11 May 2003 @ 21:36:
Tekort aan telefoonnummers is overdreven. Er zijn 10-cijfer combinaties genoeg. Ze worden alleen niet allemaal gebruikt.
Uhhh - Je bedoelt 8-cijferig toch? GSM telefonie in Nederland begint namelijk altijd met een 06 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

haas schreef op 11 mei 2003 @ 21:36:
O2 gebruikt het ook, daar is je voicemailnummer altijd je telefoonnummer (als getal) + 1000.
alle aanbieders gebruiken dat. Het is niet meer dan doorverbinden naar een ander nummer namelijk.

Vodafone dus ook ja, en da's irritant. Waarom is dat irritant? Een of andere idioot heeft zijn telefoon bij onbereikbaar door laten schakelen naar mijn voicemailbox :| Ik krijg dus berichten in mijn voicemail die voor hem bedoeld zijn. Erg irritant.

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 12-05-2003 03:14 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-05 10:51

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

CyBeR schreef op 12 May 2003 @ 03:13:
[...]

alle aanbieders gebruiken dat. Het is niet meer dan doorverbinden naar een ander nummer namelijk.

Vodafone dus ook ja, en da's irritant. Waarom is dat irritant? Een of andere idioot heeft zijn telefoon bij onbereikbaar door laten schakelen naar mijn voicemailbox :| Ik krijg dus berichten in mijn voicemail die voor hem bedoeld zijn. Erg irritant.
* hufkes heeft zojuist iemand uit zijn bed gebeld die mijn mobielenummer+1000 heeft })
niets geen voicemail dus, zelfs niet bij O2.....

[ Voor 3% gewijzigd door hufkes op 12-05-2003 03:24 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buxx

buxx

ciao...

Topicstarter
7 cijferig is het zelfs. 067******* is voorbehouden aan datanummers.
Dus het maximum is 9.999.999 nummers. En dat aantal wordt waarschijnlijk toch wel benaderd binnen afzienbare tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

buxx schreef op 12 mei 2003 @ 08:18:
Dus het maximum is 9.999.999 nummers. En dat aantal wordt waarschijnlijk toch wel benaderd binnen afzienbare tijd.
offtopic:
Nou ga je iets te kort door de bocht; een datanummer hoeft niet altijd met 7 te beginnen en er worden ook andere combinaties dan beginnend met 7 gebruikt...En een datanummer is toch ook gewoon een telefoonnummer?
CyBeR schreef op 12 May 2003 @ 03:13:
[...]
Uhm... kwestie van Vodafone klantenservice even bellen lijkt mij?? Die kunnen dat zo nakijken en opheffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
buxx schreef op 12 May 2003 @ 08:18:
Dan wel 8-cijferig dus, maar van die 8 kan het 1e cijfer dan geen 7 zijn.
Daarnaast kan een abonneenr volgens mij ook niet beginnen met een 0 (dat gebruik je namelijk al om een netnummer te kiezen) of met een 1 (dat is voorbehouden voor dingen als 112 en 118).
Dit geeft dan dus 7 * 10^7 = 70.000.000 nummers
Daarmee kun je wel even vooruit lijkt me :).

Overigens, dat van die 1 klopt geloof ik toch niet, aangezien 0611111111 ook gewoon een geldend en werkend nummer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Stewie!

Keen must die!

wicher schreef op 13 mei 2003 @ 00:56:
[...]

Overigens, dat van die 1 klopt geloof ik toch niet, aangezien 0611111111 ook gewoon een geldend en werkend nummer is.
dat klopt idd niet
Pagina: 1