Toon posts:

5 verschilende jpeg´s samen bij elkaar

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi
ik heb 5 verschiellende afbeeldingen en ik wil ze samen bij elkaar ztten, zodat een aafbeelding wordt . Met Photoshop 7.0.

Weet iemand hoe? :)

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
:{

Hoe dan? Naast elkaar? Op elkaar? Door elkaar?

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:25
Ja met een cursus Photoshop.

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Ik snap je niet, je bedoelt gewoon met CTRL-A en CTRL-V :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:47

DUX

blijft ook nu voor Oranje

GGS_VR6 schreef op 29 June 2003 @ 15:02:
Ik snap je niet, je bedoelt gewoon met CTRL-A en CTRL-V :?
Eerst canvas 5x zo groot maken :)

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Topicstarter
naast elkaar of door elkaar graag maar ze moeten wel samen zijn

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 15:05 ]

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

Zie FAQ
Google
en
F1

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Verwijderd

Topicstarter
waarom moet ik zoeken als iemand al weet hoe ? En als iemand in dit forum mij kan helpen, voor heel eventjes. Ik heb die fags allang gelezen.

• GGS_VR6
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Wat heb je zelf al geprobeerd dan :? Als je die FAQ gelezen hebt, dan zou je je probleem hier moeten neerzetten en je probeersels, maar dat doe je ook niet..

‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
ik ben bij alle photoshop tutorials geweest en zo ,ik moet allen weten hoe je met photoshop ctr c en ctrl v knippen en plakken moet gebeuren, maar dan wat mooier , snapie

Verwijderd

Waarom je moet zoeken ?
Dit soort vragen is een beetje hetzelfde als een helpdesk bellen voro iets wat in de handleiding van het product staat. Je vraag is gewoon iets té basic, dat geeft niet, maar zoek eerst even, dan heb je het antwoord sneller.
Het kan als volgt :
Canvas 5x zo groot maken -> images openen en in de compilatie slepen.

Verwijderd

Topicstarter
okey dan ga ik weer zoeken ik ben al twee dagen bezig, man

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 15:08:
waarom moet ik zoeken als iemand al weet hoe ? En als iemand in dit forum mij kan helpen, voor heel eventjes. Ik heb die fags allang gelezen.
ja hallo zeg, zo werkt het hier niet !

je werkt gewoon net als iedereen volgens hetzelfde principe: je zoekt EERST zelf alles wat je erover kunt vinden in de FAqs etc en DAN stel je pas een vraag.

ik zou je bijna uitmaken voor luie donder :Y)

als je ECHT die FAQs had doorgelezen, had je deze vraag echt niet gesteld.... :7

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
dit is eerste klas computerles..

kan zelfs in paint
magische knopjes zijn ctrl-c en ctrl-v

zoek de rest zelf maar uit

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb wel gezocht maar ik heb niks kunnen vinden so daarom stek ik dit vraag , als je niet wilt helpen Myst1k4l

moet je niet gaan gelijk stoer doen met je wijze praatjes. Als je wel wil helpen, help dan.
Opnieuw:
Weet iemand hoe je 5 afbeeldingen nassr ellkaar kunt zetten, met photoshop 7.0 ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 15:27 ]

Verwijderd

Wat is er mis met de methode van gewoon Ctrl+C + Ctrl+V :? Je zegt wel dat je niets gevonden hebt, maar je reageert ook niet op vragen van anderen. Dit forum is geen monoloog, hier communiceer je.

Verwijderd

Topicstarter
ja okey is goed JSS ik doet dat ook ctrl v en ctrl c, maar dan komt een afbeelding op een andere.

Verwijderd

Dan zoek je uit hoe je iets kunt verplaatsen :)

Verwijderd

Als je eerst even de breedte en de hoogte bekijkt van je 5 jpeg's.
Je telt de breedte van alle plaatjes bij elkaar op, maakt een nieuwe image, copy en paste de plaatjes erin, en ze staan naast elkaar, moeilijk huh.
En als je ze nog mooi in elkaar wilt laten overlopen is de mask tool jouw vriend :)

• GGS_VR6
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Dan maak je een hele grote afbeelding, en dan plak je die andere plaatjes erin. Dat is toch niet zo moeilijk :?

Als je wil kan je dan het plaatje nog bijsnijden, en je hebt een mooie collage. Dit is namelijk erg basic, en hoe je het wel kan doen zal vast ook wel staan onder het f1 knopje.

‹(◕‿◕)›

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Azeri: Je hebt (klinkt misschien lullig) gewoon niet goed genoeg je best gedaan.
Het kan op de manier zoals PJanssen zegt:
Het kan als volgt :
Canvas 5x zo groot maken -> images openen en in de compilatie slepen.
In PS doe je dit als volgt: - Open een nieuw bestand (file -> new)
- Nu kun je maten invoeren, voer de maten in die je wenst
- Nou zie je een groot wit (of grijs met witte vlakjes) bestand voor je neus.
- Open nou de overige 5 plaatjes die je allemaal in 1 bestand wilt hebben.
- Sleep die 5 nou 1 voor 1 in je nieuwe bestand.

That's it. Zo zou het moeten werken. (Tis ook afhankelijk van je instellingen natuurlijk)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:11

Reptile209

- gers -

Als je (een paar van) de plaatjes op een webspace zet en ze dan linkt met bijvoorbeeld
[ url=http: //www.jedomein.nl / jeplaatje] Plaatje 1 [/ url]
(maar dan zonder de spaties tussen de haken), kan je misschien nog wat makkelijker aangeven wat je wil bereiken. Wie weet wil iemand aangeven hoe je kan beginnen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Reptile209 op 29-06-2003 15:37 ]

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
okey dan wacht even ben ik mee bezig Reptile 209

Verwijderd

Topicstarter
okey totaal zijn er 8 afbeeldingen ik heb dit gemaakt maar ik vindt dit niet netjes , ik heb het allen maar knippen en plakken gedaan.[ url=http: //www.azer4war.tk [/url]

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 15:59 ]

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Link: klik!
(Azeri, klik op Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/view.gif om te zien hoe de link moet :))

Ik vind het er persoonlijk niet heel verkeerd uitzien. Wat mist er volgens jou aan? Je zou er een beetje blur overheen kunnen gooien om de randen wat minder scherp te maken, maar wat mij betreft niet nodig.

Verwijderd

Ik zie ook niet wat er verkeerd aan is :?
Wat wil je er precies mee ? Hoe moet het eindresultaat eruit zien ?
overigens doe je een link zo :
code:
1
[url=http://www.azer4war.tk]naam van de link[/url]

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 16:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
maar vindt je het mooi ? mijn probleem is dat de achtergrond van de afbeelding is wit , het komt niet overheen met de achtergrond van mijn website "siver"
ik wil soort logo maken, dat er in midden van de website komt te staan met het zelfde achtergrond en zo.

bedankt voor je hulp.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 16:15 ]

Verwijderd

Dus je wilt de achtergrond bij die characters ook grijs ?
Dat is vrij simpel te doen :
-Merge alle layers (ctrl+e)
-Selecteer de paintbucket tool (? , nou ja dat emmertje :P )
-Neem als kleur dezelfde grijs als je site
-klik op 't wit en zie wat er gebeurt :)

Verwijderd

Topicstarter
okey is goed , maar je begrijpt wel als ik zeg een soort logo? toch

Verwijderd

Eerlijk gezegd niet helemaal. Je wilt dit plaatje (nou ja de 5 bijeengevoegde jpegs) als logo hebben middenop de site ? Of moet het een achtergrond zijn ?
In beide gevallen denk ik dat de hierboven beschreven methode de eenvoudigste is en het gewenste resultaat geeft. (zelfde kleur achtergrond)

Maar nogmaals. dit is wel erg basic hoor en is denk ik ook best wel terug te vinden in de handleiding van photoshop...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 16:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gedaaan wat je zei, maar dan gebeurt dit www.azer4war.tk

• Reptile209

Reptile209

- gers -

En ga nu nog eens met de paintbucket naar de overgebleven witte vlakken. Dan moet het toch lukken lijkt me...

[edit]
Zo dus: klik! (Incl. copy-protect >:))
Je moet alleen nog even wat preciezer zijn bij de randjes, vooral lastig bij die kerel linksonder en die witte rechtsboven. Maar dat is dus gewoon meer van hetzelfde. For the record: Photoshop -> Paintbucket -> 15 tot 20% tolerance (hoe veel een kleur moet lijken op de "aanklikkleur" voordat 'ie meegepaint wordt).

Nog een gratis tip voor webdesign: het leest (meestal, beetje van de site afhankelijk) het rustigst voor de bezoeker als je werkt met een donkere tekst op een lichte achtergrond, niet andersom. Maar dat hangt dus een beetje van de rest van je design af.

[ Voor 92% gewijzigd door Reptile209 op 29-06-2003 16:49 ]

Verwijderd

1. Die kleur grijs is niet hetzelfde als de achtergrondkleur in het onderste frame.
2. Voor de andere plaatjes: doe hetzelfde op de overgebleven vlakken met de paintbucket tool
3. Je moet natuurlijk de achtergrondkleur van het bovenste frame ook even aanpassen 8)7

Verwijderd

Topicstarter
okey dan bedankt PJanssen en Reptile209 , ik zal het probeeren. Ik ga gewoon beitje prutssen.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:08
Hoi, veel succes met prutssen.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.