OMFG....
Dit graag lezen eer je post :)
Geef eens wat meer specs, in een 'P4' kunnen 16- en 32b RIMMs en SDR- en DDR-SDRAM DIMMs, terwijl bij een Athlon ook SDR- of DDR-SDRAM zou kunnen. Welke je moet hebben hangt af van je moederbord.
Als je niet eens weet om welke type het gaat is het geen wonder dat die verkoper ook niet het goede geleverd heeft- hij heeft naar beste eer en geweten geleverd wat je gevraagd hebt. Als je onder deze omstandigheden op hoge poten naar hem terug bent gegaan zou jij hem excuses moeten aanbieden, niet andersom
Zie verder:
Technische PMG FAQ
en daarin:
Technische PMG FAQ: Geheugen
Welk geheugen zit er momenteel in mijn systeem?
Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn mobo plaatsen?
Daarnaast over dat 'AMD geheugen' - met de zeer karige details die je geeft is het niet mogelijk uitsluitsel te geven, maar het klinkt alsof hier de verkoper wel raar bezig is.
Intel
chipsets kunnen niet overweg met xxX4 chip organisaties (dus met 4 datalijnen itt 8 of 16). Alle andere chipsetmakers (ALi, ATi, nVidia, SiS, Via etc.) kunnen er prima mee overweg, ook met hun P4 chipsets. Als er sprake is van 'AMD only' etikettering is dat gewoon fout. Er zou moeten staan 'non-Intel chipset only', want het heeft geen snars met de CPU te maken.
Maar dan nog, al zou je op een Intel chipset modules met xxX4 chips geplaatst hebben, zouden ze gewoon verkeerd/niet herkend worden, er zou zeker geen vuurwerk uitgekomen zijn.
Er is maar één manier om dat soort rook eruit te krijgen, en dat is gewoonweg domme/onhandige prutserij met ofwel totaal de verkeerde soort modules, danwel de goede modules verkeerd om erin doen.
Er is maar een die je daarvoor de schuld kunt geven en dat ben je zelf...
overigens ook nog een flinke zoekertje...
/kansloos/geen specs/zoekertje/dom- potdicht dus