Toon posts:

amd geheugen in een P4

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is deze:

Nieuw geheugen gehaald voor comp, 256 mb ddr geheugen. Heb duidelijk gezegd dat het voor een P4 comp was. Kom thuis prop hem erin ruikt naar brand hoor een piep en doet verder nix meer. Heb gekeken, is het geheugen voor een AMD computer.

Kan het zijn dat ik daardoor mijn memoryslot doorgebrand heb want hij doet echt helemaal nix meer alleen maar piepen.

Moet ik nu een nieuw mobo aanschaffen. Iemand suggesties?????

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-06 23:35
Haal het memory er eens uit en ruik daar aan? Ruikt het naar brand/rook dan is dat wat dus doorgefikt of te warm is geworden. Zo niet dan is het dus iets wat nog erger is.

Ik zou eerst terug naar de winkel gaat (crossfingers first) en het goede mem halen, uitproberen en als dat niet werkt die gekken daar de schuld geven....

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Uhm, er is niets zoals geheugen voor een AMD of voor een P4. Je hebt alleen verschillende type geheugen, DDR266, DDR33, DDR400 etc.
DDR400 past in tevens een AMd en een P4.
Let wel op, er bestaat ook Rimm geheugen, dat werkt alleen in een P4, aangezien er geen AMD moederborden zijn die dat ondersteunen

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

daar heeft het nix mee te maken ... AMD of P4, het ligt aan je soort geheugen wat in je moederbord moet is dat : SDRAM of DDR of RIMM ???
het kan allemaal, er bestaan niet zoiets als geheugen alleen voor een AMD PC ..

... MMORPG Addict.

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Er bestaat niet zoiets als geheugen voor AMD en iNtel computers, dat is exact t zelfde ;)

Gewoon standaard PC2100 geheugen (ik neem aan dat je gewoon DDR266 bedoelt) moet gewoon werken in welk systeem dan ook (zolang t bordje maar gewoon pc2100 ddr slikt ;))

Als het doorgefikt is heb je mogelijk het reepje verkeerd om geplaatst, dat gebeurd wel vaker als mensen denken dat dat randje dr voor jan *** zit en gewoon doorduwen :/

Verwijderd

Ik denk dat het handig is als je eerst Deze even leest. Verder is er geen verschil tussen DDR SDRAM voor een AMD processor of voor een Intel processor. Als jij RDRAM in een SDRAM slot hebt gekregen vind ik dat knap. :)

Verwijderd

Topicstarter
Er kwam een stank vanuit die comp dat wil je niet weten, dus heb hem uitgezet en geheugen eruit gehaald. Maar het ouwe geheugen wat erin gezeten heeft doet het ook niet meer

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

heb je misschien met je (vette) vingers de pinnetjes beetgepakt? Dan zou heel goed kunnen leiden tot doorbranden.

Verder bestaat er geen verschil tussen P4 en AMD geheugen.

Probeer het eerst een met nieuw geheugen.

[ Voor 11% gewijzigd door MeIsTwisted op 29-06-2003 12:43 ]

Multimonitor is relax :P

Verwijderd

Topicstarter
ga ff nieuwe memory halen en dan hoor je het wel

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 12:44:
ga ff nieuwe memory halen en dan hoor je het wel
doe er wel voorzichtig mee, dus niet aan de contactpunten komen en niet te veel forseren met het in je mobo plaatsen

Multimonitor is relax :P

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het kan aardig stiken ja. Zie je toevallig nog overige brandplekken op je moederbord zitten? Of is alleen de geheugenbank zwart? Probeer anders het oude geheugenreepje in een ander leeg geheugenslot te doen. Anders kan je het nog proberen met het nieuwe geheugen wat je waarschijnlijk krijgt van je leverancier (garantie).
Welke piepjes krijg je trouwens van je PC? Gewoon lange pipjes op een rij?

Verwijderd

Wat voor mobo zit er in?

• Daacuso
  • Laatst online: 07-06 02:14
[quote]MeIsTwisted schreef op 29 June 2003 @ 12:42:

quote]

Nee dat klopt, maar er is wel een tijd OEM geheugen in de roulatie geweest wat enkel werkte in AMD systemen. Werd dan ook als zijnde AMD geheugen verkocht. Heb zelf een tijdje geheugen verkocht, waarbij er op een gegeven ogenblik eentje was die beweerde dat zijn comp. doorgebrand was ten gevolge van slecht geheugen. Reepje is later nog door een zaak getest die hetzelfde concludeerde. Ben hierover echter zeer sceptisch aangezien ik het betreffende reepje zonder problemen kon laten draaien.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Dat klopt, ik heb ook zo'n reepje SD-RAM. Dat komt bij DigiWorld vandaan (was wel heel goedkoop trouwens, helft van de prijs van een normale OEM ofzo)

Ik vragen waarom het "AMD geheugen" was, die gast zei dat het simpelweg niet met Intel chipsets werkte.
Ik heb het nooit geprobeerd want ik heb geen bord met een Intel chipset waar SD-RAM oppast.

Op een VIA chipset werkt ie in elk geval prima

Geheugen dat gaat stinken en roken duidt 9 van de 10x op een verkeerde plaatsing (scheef of verkeerd om etc.)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

[quote]Daacuso schreef op 29 June 2003 @ 12:56:
MeIsTwisted schreef op 29 June 2003 @ 12:42:

quote]

Nee dat klopt, maar er is wel een tijd OEM geheugen in de roulatie geweest wat enkel werkte in AMD systemen. Werd dan ook als zijnde AMD geheugen verkocht. Heb zelf een tijdje geheugen verkocht, waarbij er op een gegeven ogenblik eentje was die beweerde dat zijn comp. doorgebrand was ten gevolge van slecht geheugen. Reepje is later nog door een zaak getest die hetzelfde concludeerde. Ben hierover echter zeer sceptisch aangezien ik het betreffende reepje zonder problemen kon laten draaien.
Was dat niet meer gewoon de brakheid van de chipset?
Denk dat het daar eerder aan ligt en niet zo zeer aan de processor.

• anandus
  • Niet online
offtopic:
Ik werk in een computerwinkel, en daar krijgen we zo vaak doorgebrand geheugen terug omdat sommige mensen niet weten hoe ze geheugen in moeten bouwen. (nofi)
Behoorlijk irritant. En dan nog klagen ook over dat we kapot en slecht geheugen verkopen (Kingston :/ )...
Ik heb nu een gebruiksaanwijzing gemaakt hoe je geheugen in moet bouwen, en bij elk reepje dat ik verkoop doe ik er nu zo'n blaadje bij. Het scheelt redelijk veel.
Blij dat al die mensen nu eerst hun computer uitdoen voordat se geheugen erbij prikken :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

[quote]Daacuso schreef op 29 June 2003 @ 12:56:
MeIsTwisted schreef op 29 June 2003 @ 12:42:

quote]

Nee dat klopt, maar er is wel een tijd OEM geheugen in de roulatie geweest wat enkel werkte in AMD systemen. Werd dan ook als zijnde AMD geheugen verkocht.
Dat had toch met de intel chipset te maken, dat het wel of niet werkte.

Edit: sneller leren typen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 13:03 ]

• dreeke

dreeke

outdated icon

anandus schreef op 29 June 2003 @ 12:59:
offtopic:
Ik werk in een computerwinkel, en daar krijgen we zo vaak doorgebrand geheugen terug omdat sommige mensen niet weten hoe ze geheugen in moeten bouwen. (nofi)
Behoorlijk irritant. En dan nog klagen ook over dat we kapot en slecht geheugen verkopen (Kingston :/ )...
Ik heb nu een gebruiksaanwijzing gemaakt hoe je geheugen in moet bouwen, en bij elk reepje dat ik verkoop doe ik er nu zo'n blaadje bij. Het scheelt redelijk veel.
Blij dat al die mensen nu eerst hun computer uitdoen voordat se geheugen erbij prikken :P
Bekend ja, en stug volhouden dat het onze fout is omdat wij slecht geheugen verkopen ... :|

Als je het niet kan, LAAT het dan door iemand anders doen die het wel kan :P

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

ik heb het ook een x voor elkaar gekregen :)
Spice in "geheugen reepje verkeerdom in bankje ges"

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~k4nsl00s/pics/mp_ram.jpg

Dit is mijn RAM geheugen dat niet met Intel chipsets zou werken. Ik heb geen idee wat er nou anders aan is.

Hij is doublesided, 512MB PC133

• Daacuso
  • Laatst online: 07-06 02:14
Ja, dat heb ik verkocht. Bij o.a. Digiworld voor 38,- kocht ik het in en via marktplaats voor 55,- verkopen. Heb er denk wel 100 weggezet :P Toch relatief weinig klachten. (op een paar na dan)

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• dreeke

dreeke

outdated icon

:D

Ja ik heb hem ook daar gehaald, voor erg weinig :) Stak er echt bovenuit in de pricewatch enzo. Tot nu toe heeft ie het altijd goed gedaan, alleen het mobo is nu kapot :P (niet daardoor ;))

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OMFG.... |:(

Dit graag lezen eer je post :)

Geef eens wat meer specs, in een 'P4' kunnen 16- en 32b RIMMs en SDR- en DDR-SDRAM DIMMs, terwijl bij een Athlon ook SDR- of DDR-SDRAM zou kunnen. Welke je moet hebben hangt af van je moederbord.

Als je niet eens weet om welke type het gaat is het geen wonder dat die verkoper ook niet het goede geleverd heeft- hij heeft naar beste eer en geweten geleverd wat je gevraagd hebt. Als je onder deze omstandigheden op hoge poten naar hem terug bent gegaan zou jij hem excuses moeten aanbieden, niet andersom :o

Zie verder:
Technische PMG FAQ
en daarin:
Technische PMG FAQ: Geheugen
Welk geheugen zit er momenteel in mijn systeem?
Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn mobo plaatsen?

Daarnaast over dat 'AMD geheugen' - met de zeer karige details die je geeft is het niet mogelijk uitsluitsel te geven, maar het klinkt alsof hier de verkoper wel raar bezig is.

Intel chipsets kunnen niet overweg met xxX4 chip organisaties (dus met 4 datalijnen itt 8 of 16). Alle andere chipsetmakers (ALi, ATi, nVidia, SiS, Via etc.) kunnen er prima mee overweg, ook met hun P4 chipsets. Als er sprake is van 'AMD only' etikettering is dat gewoon fout. Er zou moeten staan 'non-Intel chipset only', want het heeft geen snars met de CPU te maken.

Maar dan nog, al zou je op een Intel chipset modules met xxX4 chips geplaatst hebben, zouden ze gewoon verkeerd/niet herkend worden, er zou zeker geen vuurwerk uitgekomen zijn.

Er is maar één manier om dat soort rook eruit te krijgen, en dat is gewoonweg domme/onhandige prutserij met ofwel totaal de verkeerde soort modules, danwel de goede modules verkeerd om erin doen.

Er is maar een die je daarvoor de schuld kunt geven en dat ben je zelf...

overigens ook nog een flinke zoekertje...

/kansloos/geen specs/zoekertje/dom- potdicht dus :/

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.