tv geeft kleurverschil>door boxen?

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Ik had van de week mijn kamer verbouwd, ook mn tv kreeg een nieuw plaatje. Op de tv had ik een cheap-ass box neer gezet, om wat mooier geluid te krijgen (via mijn computer).

Nu wil ik gisteren een film draaien, merk ik een zeer raar kleur verschil op. Nu weet ik dat je tv wel eens raar kan doen als er een box of iets magnetisch bij staat, maar nu heb ik die box weggehaald, maar de kleurafwijking blijft.

Is zoiets nog te herstellen, of begint mijn tv in coma te raken? ;( ;(
Afbeeldingslocatie: http://www.karremania.cistron.nl/GoT/tv.jpg
*clickable* /edit: dus niet clickable..

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 29-06-2003 12:16 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Nee, je TV raakt niet in coma; alleen krijg je dat soort vlekken helaas niet gemakkelijk weg. Het schijnt wel mogelijk te zijn overigens.... alleen hoe :|

Problemen met monitor (magneet heeft het verpest)

Gebruik de search ook:

[search=vlekken beeldscherm magneet] bijvoorbeeld

[ Voor 31% gewijzigd door WFvN op 29-06-2003 12:16 ]

Verwijderd

Dat soort vlekken trekken meestal vanzelf wel weg, over een periode van een paar dagen/weken. Als je er sneller en gegarandeerd van af wil kan je eens langslopen bij een TV reparatiezaakje, zij kunnen 'm voor je 'degaussen'.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:07

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wat weleens wil werken; de tv een paar dagen uit zetten. Dus met de stekker uit het stopcontact enzo.

Wise enough to play the fool

Verwijderd

kun je hem niet degaussen door een computermonitor er vlak naast te zetten en die aan te schakelen terwijl de tv al aanstaat?

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-08 08:04
Hoe gek het ook is, dit kan ook door aard magnetisme komen. Breedbeeld TVs hebben daar nog meer last van.
Wat wel helpt is de TV wat te draaien of een paar cm te verplaatsten. Mijn Breedbeeld TV heeft ook precies die verkleuring.

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

Ik heb ook een keer zitten klooien met een magnetische schroevendraaier, en toen kwam er ook zo'n vlek in die niet wegging, maar toen heb ik met een andere magneet als het ware de vlek van het beeldscherm getrokken, ging best goed en 't residu trok na een week weg.

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 11:56

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Op mijn werk hebben we dit ook met Hp 70 monitoren op een HP vectra.
Die geven ook dit soort vlekken.
HP's enige oplossing: Monitor uitschakelen en inschaken , helpt dit niet dan monitor uit stroomstekker eruit en dan stroomstekker erin, monitor aan.
Tis een rare oplossing maar hij helpt wel. (na 2 of 3 keer :X)

🎮 Steam
💻AMD 9800X3D
📱 Samsung Galaxy S25+

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 07:37

JeroenT

hoi!

Sloop een oude transformator, zaag daarbij de I kern aan 1 kant door en verwijder de secondaire wikkeling.
Zet vervolgens 220 op de primaire wikkel en ziehier uw eigen demagnetiseer spoel :P

En dan de spoel dicht bij de plek(ken) houden die verkleurd zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door JeroenT op 29-06-2003 14:46 ]

Verwijderd

volgens mij raak je dan wel zelf verkleurd...lijkt me geen goed idee...huis in de fik karremania dood en het ergste een stukke trafo

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 19:58
zoek

Deze vraag is vaker gesteld en de oude antwoorden zijn nog steeds geldig (is een vrij tijdloos probleem :) )
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.